Ga naar inhoud


Nieuwe koelkast en nieuw gasstel, maar die mogen niet zomaar op elkaar, wat nu?


Miauw

Aanbevolen berichten

Ik ga een nieuwe koelkast en en nieuw gasstel kopen i.v.m. dat de oude stuk zijn.

 

Het probleem is dat op de meeste koelkasten geen gasstel mag staan, was overigens nieuw voor mij.

 

Er moet wat tussen, maar wel netjes, dus niet zomaar even een plank die zichtbaar is en dergelijke.

 

Iemand enig idee?

 

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Een glasplaat, glas is slecht warmte geleidend en kan op de koelkast.

Even op zoek gaan naar de goede maat en het ziet er niet storend en prima uit.

 

Glasplaat?!

 

Die moet ik dan op maat laten maken en geen scherpe randen hebben, maar ook makkelijk schoon te maken.

 

Wordt dat niet een dure grap?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel opletten dat de roostertjes aan de achterkant op het bovenblad vrij blijven, anders blokkeer je de luchtstroom van de koelkast.

 

Daar had ik al in de gaten, maar een mooie veilige oplossing wordt wel lastig zo, want anders was een extra stukje aanrecht een oplossing.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me ook af, waarom op een tafel koelkast geen gasfornuis mag staan.

Dat is gewoon een broodje aap verhaal.

 

Bij 99 % van de huishoudens die geen luxe inbouw keuken met intrigeerde koelkast en kookplaat hebben, staat de gaskookplaat of elektrische kookplaat gewoon op de koelkast.

Op de meeste koe;kasten zit een formica boven plaat op, die niet kan smelten of kromtrekken.

Als je bang bent voor warmte doorstraling, leg er dan een laagje aluminium folie op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom mag je hem er niet opzetten? daar zijn tafelkoelkasten toch voor ?

 

Dat staat in veel gebruiksaanwijzingen van koel- en vrieskasten, ook hoge modellen.

 

Bij een BCC werd ik er ook al op gewezen, er moet wat tussen. Daar stonden ze op vaatwassers, helaas heb ik daar geen plaats voor.

 

Ik heb aan een zeer energiezuinige Samsung combinatie gedacht, goedkoper dan een aparte koel- en vrieskast van Liebherr die naast elkaar komen te staan.

 

Het ziet er nu als volgt uit:

 

Koel- en vrieskast (tafelmodel) naast elkaar met wat verplichte ruimte er tussen, op de koelkast een gasstel en op de vriezer een combimagnetron.

 

Ik zou het ook als volgt kunnen doen:

 

Grote koelvriescombinatie aan de raamkant, een vaatwasser op de plek waar de koelkast nu staat en daarop het gasstel. Ik zit dan echter met 1 GROOT probleem, mijn combimagnetron, die kan nergens meer normaal staan, laat dat nou net een heel belangrijk apparaat in mijn huishoudentje zijn. Sssssssssst, ik ben geen kookprinses. ;)

 

 

Bijna vergeten, de frituurpan moet ook soms een plekje hebben, mijn nkookplaat gaat er één met een glasplaat worden, kan dat wel?

 

Ik nheb helaas een kleine keuken, het is dus wel fijn als er licht van buiten nk=naar binnen komt.

 

Mijn woning zou in 2006 plat gaan, werd 2014, maar het gaat nog wel 10 jaar of langer duren zoals het er nu uit ziet.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier hebben we een gasstel zonder glasplaat, de vorige frituurpan stond dan precies met de pootjes op de roosters maar bij deze past dat niet.

Vandaar dat we een haardglasplaat hebben gekocht welke normaal moet voorkomen dat vonken vanuit de haard de kamer inschieten (2 van die platen waren iets van 7,50) en zo'n glasplaat leggen we nu elke keer op de roosters om zo de frituurpan op het gastel onder de afzuigkap te kunnen plaatsen en dat gaat al meer dan een jaar prima.

De meeste frituurpannen worden nl. totaal niet warm aan de onderkant door de koude zone die de meeste hebben.

 

Die magnetron kun je die niet met wat steunen nog ergens aan een muur hangen ipv. ergens bovenop te zetten?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bovenblad van een vaatwasser is toch hetzelfde als van een koelkast? Zal wel met energieverbruik van de koelkast te maken hebben dat het niet " mag" (lees afgeraden)

 

Ik zou maandag de importeur van de koelkast eens bellen en de vraag voorleggen, winkels kunnen wel meer vertellen. Dan heb je misschien wel een oplossing.

Fuba Daa850 met multifeed , Vu+duo 4k se met dvb s en dvb c. Vti 15

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat jullie dat nu niet snappen wat denk je dat er gebeurt als de melk of de aardappels overkoken dan kun je het schudden met je koelkast. En je moet een afzuigkap boven een kooktoestel hebben. en een fatsoenlijk werkblad ernaast.

Kan wel merken dat sommige heren nooit in de keuken staan. :grin:

Deze heer staat elke dag (nou ja, bijna elke) in de keuken. Ik zal wel moeten anders krijg ik niets te eten.......de kabouters hier doen het helaas niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog een idee, koelkast op de vriezer zetten ( hoef je ook niet meer zo te bukken ) keukenkastje kopen zonder deurtje,  daarop je gaskookplaat zetten, maar kan dan ook een inbouw zijn. Combimagnetron in keukenkastje zetten.

Oh ja controleer even of de gaskookplaat een thermische beveiliging heeft, wel zo handig als de vlam uit waait, want dan stopt de gastoevoer. Je kan ook je snijplank als onderzetter gebruiken voor je friteuse als je die op je kookplaat zet.

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan dat jij dan niet bovenop de koelkast staat te brutselen en dus ook niet de mogelijke nadelen daarvan hebt ondervonden zoals een kapot koelkast aggregaat.

IK idd nu ingebouwde kookplaat behorende bij de daaronder staande over.

 

Ik heb in mn vorige huis wel twintig jaar gekookt met een gasstel op een tafel koelkast en daarmee nooit problemen gehad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...