Ga naar inhoud


Nieuwe koelkast en nieuw gasstel, maar die mogen niet zomaar op elkaar, wat nu?


Miauw

Aanbevolen berichten

Gewoon geen handleidingen lezen. Allemaal disclaimers voor fabrikanten. Als je het mij vraagt is die afdeling "wat is dit nu weer" begonnen toen iemand zijn hond in de magnetron zette om die te drogen. En in plaatst van dat dat meneer de rechter mevrouws claim afwees kon de fabrikant big bucks gaan betalen.

Tegenwoordig staat er op elke grote verpakkings plastic zak een waarschuwing ivm (kleine) kinderen. Blijkbaar is het tegenwoordig normaal dat je fabrikanten met succes kunt vervolgen als ze verzuimen er dat op te zetten.

 

Rare wereld, ben benieuwd hoe een en ander er over 20 jaar uitziet ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nog een idee, koelkast op de vriezer zetten ( hoef je ook niet meer zo te bukken )

 

Dan heb je wel 2 apparaten die beide stroom gebruiken, is een combi koel/vries dan niet handiger?

En die zijn er ook naar keuze met vriezer onder of boven.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je wel 2 apparaten die beide stroom gebruiken, is een combi koel/vries dan niet handiger?

En die zijn er ook naar keuze met vriezer onder of boven.

 

suc6

 

Gerrit

 

In dat geval komt er inderdaad een koelvriescombinatie van Samsung, want een bepaald type is handig en zeer energie zuinig. Het enige wat ik er af en toe over lees is dat mensen zich storen over de pomp die altijd blijft draaien en schakelen. Samsung koel/vries combinaties zijn nieuw voor mij, laat ze zich eerst maar eens bewijzen.

 

Als ik dat zou doen, dan komt het gasstel vrij te staan, heb ik ruimte voor een vaatwasser, alleen kan ik de manetron niet meer kwijt.

 

Het probleem van een koelvriescombinatie is dat deze veel buitenlicht weg gaat nemen en ik krapper op het gasstel kan koken, want naast seer irritant, ook erg onhandig is.

 

Had de keuken nou in het midden van de keuken gestaan, dan was het minder een probleem geweest, want dan had de koelvriescombinatie in de binnenhoel gestaan waar ik er geen last van zou hebben. In dat geval had ik het gasstel op een vaatwasser kunnen plaatsen, maar dan zit ik nog steeds met de magnetron.

 

Ik zou graag een vaatwasser willen hebben, want ik haat afwassen, maar de aansluitingen zitten er ook niet, dus einde verhaal.

 

Ik ga vanmiddag of morgen even in de kruipruimte van de portiekflat onder mijn woning kijken, mogelijk zitten daar toch leidingen, want voor ik in dit huis kwam wonen stond daar een afwasmachine, echter weet ik niet hoe die aangesloten heeft gezeten.

 

De portiekflat komt uit 1954, is verouderd, zou al verschillende keren gesloopt worden, maar dat gaat inmiddels langer dan 10 jaar duren, dus dan maar geen vaatwasser. Ik heb nog gekeken of ik een vaatwasser op de wasmachine in de badkamer kwijt kan, maar de wastafel zit in de weg om de klep open te doen en het is wel een zeer vochtige ruimte, dus dat gaat helaas ook niet lukken.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En de vriezer op de wasmachine ? Dan heb je plaats voor een afwasmachine, als je die kan aansluiten.

 

Salu2, D.Quijote

 

Een vriezer in een warme vochtige douchel / 2 m2 badkamer, dat gaat niet werken, maar de wastafel zit in de weg.

 

De woning is intotaal 55m2 groot, niet meer van deze tijd, vandaar dat het tzt toch wordt afgebroken.

 

Om naast het badkamertje een voorbeeld te geven, het toilet is 0,9 m2 groot, je moet eerst gaan zitten voor je de deur dicht kan doen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

in enkele gevallen werd die afvoerslang van het was machine gewoon in de gootsteen gehangen...

heb ik ook in de 1,5 x 2,0 meter keuken in de oude portiekflat aan de Johan Huizingalaan gehad.

 

lastig joh al die apparaten, volgens mij hebben er twee belgen al eens (man bijt hond) de vaat in de wasmachine gestoken: dat werkte.

geen vaatwasser nodig :D

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriezer op de wasmachine lijkt mij geen goed plan, veel vibraties tijdens het centrifugeren.

Maar een kookplaat op een koelkast lijkt mij geen probleem. Dit wordt al gedaan sinds ik

bewust ben van het leven . . .

 

Het overkoken wordt gewoon opgevangen in de schaal van de gaskookplaat.

 

En wat betreft de warmte (mbt de energiezuinige koelkast) geldt dat maar voor een uurtje per dag.

En dan nog is dat minimaal, de gaskookplaat heeft veelal een witte opvangschaal die ook nog

warmte reflecteerd.

 

Gewoon doen zou ik zeggen. Een extra voordeel is dat de gaskookplaats iets lager staat dan

indien hij op het aanrecht staat en dat is vriendelijker in gebruik. 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Con

 

Ik heb een extra koelkastje in de badkamer op mijn wasmachine staan ( al 18 jaar ) dat werkt prima, geen probleem met vibraties. ( Moet alleen voorzichtig mijn bier openmaken als er gewassen is :D )

 

Maar nu weer on topic ;)

 

Salu2, D.Quijote

2x M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo

4 schotels op het dak, en 5 in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dat geval komt er inderdaad een koelvriescombinatie van Samsung, want een bepaald type is handig en zeer energie zuinig. Het enige wat ik er af en toe over lees is dat mensen zich storen over de pomp die altijd blijft draaien en schakelen. Samsung koel/vries combinaties zijn nieuw voor mij, laat ze zich eerst maar eens bewijzen.

Ik begrijp je quote niet helemaal...  Als ik de laatste zin lees lijkt het alsof je de Samsung combinatie niet vertrouwd, terwijl je hem gaat kopen volgens de eerste zin.

Mijn ervaring met Samsung combinaties is goed, ook met wasmachines en drogers trouwens.  Misschien niet zo bekend in Nederland, maar in de VS wel...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Con

 

Ik heb een extra koelkastje in de badkamer op mijn wasmachine staan ( al 18 jaar ) dat werkt prima, geen probleem met vibraties. ( Moet alleen voorzichtig mijn bier openmaken als er gewassen is :D )

 

Maar nu weer on topic ;)

 

Salu2, D.Quijote

Die snap ik.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling:

 

Het wordt helaas geen vaatwasser, want de aansluitingen zitten niet op de juiste plaats in de kruipruimte onder mijn portiekflatje. Er kan zoiets wel gemaakt worden, maar dan kom je bij grespijpen uit waar je alleen naar moet kijken, want als ik er een gat in boor en het mis gaat, dan ben ik de pineut. (huurwoning)

 

Met een Samsung is volgens mij niets mis, met een Liebherr ook niet, er zit alleen wat prijsverschil tussen als het om de zuinigste types gaat en de Smsung is wel wat mooier afgewerkt als het om de indeling gaat, maar dat is meestal met koelvriescombinaties.

 

De Samsung kan alleen bij het raam staan, ik heb zoiets vroeger al geprobeerd, maar dat was geen succes i.v.m. dat er toen erg weinig daglicht nog naar binnen kwam.

 

Ik ben er dus wel uit, het wordt een Liebherr koelkast en een Liebherr vriezer, de zuinigste. Er wordt echter wel gewaarschuwd er iets boven te plaatsen om eventuele warmte doorgifte tegen te gaan, want daar kunnen koelkasten volgens de gebruiksaanwijzing en dus ook de garantie niet tegen.

 

Voor het goede zou ik het keukenblok 60cm moeten verplaatsen, maar helaas gaat dat niet en in een huurwoning doe ik dat liever ook niet, zeker omdat het tzt gesloopt wordt, al duurt het een stuk langer dan eerst de bedoeling was.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een aanvulling:

 

 

 

Ik ben er dus wel uit, het wordt een Liebherr koelkast en een Liebherr vriezer, de zuinigste. Er wordt echter wel gewaarschuwd er iets boven te plaatsen om eventuele warmte doorgifte tegen te gaan, want daar kunnen koelkasten volgens de gebruiksaanwijzing en dus ook de garantie niet tegen.

 

Wij hebben hier ook een combi Liebherr staan met het vriesvak onder (2 laden voor het brood ed. zodat we niet elke keer naar de garage hoeven te lopen)

Voordeel was dat de combimagnetron hier nog bovenop kon staan en die is ook niet zo diep dat de ventilatieopeningen aan de achterkant werden afgedekt.

Geheel staat inmiddels al zo'n 15 jaar zonder problemen en dan kan zo'n Liebherr wel wat duurder zijn maar als hij ook zoveel langer meegaat dan is dat het prijsverschil wel waard.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...