Ga naar inhoud


Kan je een coax kabel van sat. splitten naar Tv met tuner en aparte receiver?


Wimo01

Aanbevolen berichten

Ik zoek een oplossing om de kabel van de schotel die nu naar de ontvanger gaat te splitten.

1; Naar Tv met ingebouwde DVb-S2 tuner.

2; Naar ontvanger om zo mijn stereoketen te verbinden voor alleen radio te beluisteren.

 

Dus zeker NIET om beide tegelijk te gebruiken.

Tijdens de dag de radio en s'avonds de radio uit en de Tv aan.

 

Ik vermoed dat dit met een splitter  of splitter- versterker zou kunnen gaan maar ik weet niet of dit werkelijk zo is.

 

Ter info,

Nu woensdag wordt mijn nieuwe Tv, LG 55LA6908 thuis geleverd.Daar deze een ingebouwde DVB-S2 tuner heeft wil ik dan mijn TVV card daarin stoppen.

 

Mijn ontvanger (M7 sat801) zou ik dan in Spanje kunnen laten staan.

Ik heb hier nog mijn oude ontvanger, de Philips dsr2211 op zolder staan die ik dan zou kunnen gebruiken om de radio te beluisteren.

Daar de zender die we altijd beluisteren vrij te ontvangen is vermoed ik dat die card dan niet moet gebruikt worden in de ontvanger. Of ben ik mis?

 

Hopelijk past dit topic in het forum over audio, anders mijn excuses.

 

Mvg

Wimo01

 

 

 

 

 

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dacht nog mijn topic te bewerken maar was te laat.

Dit was ik nog vergeten in mijn topic.

Kan men die ontvanger ook verbinden met een soundbar i.p.v een stereoketen?.

1 van beide (nieuwe stereoketen en of soundbar) moet nog worden gekocht).

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Coax kun je splitten, maar..

 

De analoge TV en Radio zit onder de 1Ghz (876Mhz is hoogste geloof ik), dat kun je met een 1 Ghz filter keurig splitten. Dus 1 kabel naar de analoge TV/Radio en de ander naar de satelliet decoder. De kabel splitten voor satelliet decoder naar digitale TV en/of andere satellietdecoder gaat eigenlijk niet. Theoretisch alleen als de slechts 1 satelliet ontvanger aansluit en de andere echt uit hebt staan (dus niet op standby!). Als je toch wilt splitten dan zul je een stacker/destacker moeten installeren tussen de aftakking van je satallietkabels. (Er staat er 1 te koop in de 2de hands sectie). Heeft te maken met de H/V voltage selectie..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet geen splitter gebruiken maar gewoon doorlussen van je ontvanger naar de tv en het is opgelost ,

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, het gaat om twee satellietsignalen die verdeeld moeten worden. Ik ga er van uit dat je een (duo)lnb hebt met één aansluiting. Als je een lnb hebt waar twee aansluitingen op zitten, zou het makkelijk zijn want dan moet er zowel naar de TV beneden als naar de losse satellietontvanger een coaxkabel.


Maar er vanuitgaande dat je geen twee aansluitingen hebt, zou ik een Sat Priority Switch nemen, zie bijlage.

De inwendige schakelaar schakelt de master out in zodra er 13-18volt op de lnb-ingang wordt gezet. Wordt dit apparaat uitgeschakelt, dan schakelt de switch over naar de Slave Out aansluiting.


Nu weet ik alleen niet of de lnb-spanning van de TV wordt afgeschakeld als je de TV met de afstandsbediening uit zet. Is dat wel het geval, dat kun je de TV op Master Out aansluiten. Blijft er wel spanning op staan, dan moet je de Philips tuner maar op de Master Out aansluiten en de TV op Slave Out. In het geval de Philips tuner ook zijn spanning op de coax laat staan, kun je de spanning gewoon van de tuner afhalen met de schakelaar achterop of de stekker.

post-60869-0-38543000-1384760639_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dient er een kaart in een DSR 2211 te zitten om de FTA zenders te kunnen ontvangen?

Met andere woorden, is dat zo'n Canaldigitaal ontvanger die niets doet zonder (ongeldige) smartcard?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Even de dsr2211 van zolder gehaald en aangesloten.

Eerst de kanalen moeten inladen en geprobeerd maar niets.

Had eerst een radiozender die ik wilde opgezet maar vroeg achter smartcard.

Daarna een andere zender die ook vrij te ontvangen is maar hier ook de vraag voor de kaart.

Dus met die Philips DRS 2211 (is er een van TVV) gaat het niet lukken zonder card.

Want die card dagelijks gaan versteken is niet de bedoeling.

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje

 

Hier in Belgie heb een Duo lnb Quad met 1 kabel naar de receiver.

Met die dsr2211 gaat het niet lukken (zie bericht 9 hierboven) en die heeft trouwens ook geen schakelaar achterop.

 

Een andere oplossing zou kunnen zijn dat ik die Fonestar receiver uit Spanje zou gebruiken. En die heeft wel een power off schakelaar achteraan. En dat met gebruik van die Sat Priority Switch zoals je voorstelde.

Maar, we gaan vermoedelijk tegen de feestdagen terug naar Spanje voor een maand of drie en kan ik daar eerst uittesten of die Fonestar wel degelijk die radio zender(s) kan ontvangen zonder card. Nu, ik vermoed van wel. (is niet TVV. gebonden)

Ik had in het forum schotelpark ook een vraag lopen i.v.m. astra19.2 + 23.5 +hotbird op een schotel en daardoor staat die fonestar na die aanpassing ook weer in de kast. Zou ik hem hier in Belgie dan wel kunnen gebruiken.

 

Een tweede kabel trekken ''zou'' in principe wel kunnen omdat er volgend jaar als we terug zijn wel wat renovatie werken moeten gebeuren binnen. Maar....

Mss. domme vraag (die bestaan niet zegt men) krijgt die Duo lnb dan maar eenmaal stroom?.

Als de Tv in standby toch nog voeding geeft en dan die receiver ook nog. Of hoe zit dat dan?

 

En ook nog, kun je een receiver rechtstreeks aansluiten op een soundbar en zo radio beluisteren?

 

Mvg

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan als er een tulpaansluiting of spdif op je ontvanger zit en de soundbar ook zo'n ingang heeft. Let wel dat niet alle zenders FTA worden uitgezonden. De vlaamse zenders niet, behalve VRT 1 en 2. Ook Radio 2/3/4 uit Nederland niet.

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja weet ik, maar het gaat toch maar alleen voor VRT Radio 2

 

 

En dit is de ontvanger


post-69582-0-47809900-1384777217_thumb.jpg

 

De soundbar weet ik nog niet, maar moet dit nakijken.

Dan moet ik niet een nieuwe stereoketen der bij kopen maar is die soundbar ook mogelijk.

 

Mvg

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wimo01,

 

Je kan via je nieuwe LG tv toch ook VRT radio 2 opzetten.

 

Nu zal je zeggen, ja maar dan staat de hele dag het beeld aan, maar dat kun je uitzetten.

 

Gewoon in het Menu, bij stroombesparing: BEELD UIT, en 3 seconden later is het beeld weg, de tv gebruikt dan net zo weinig stroom als een radio, je kan het geluid ook spelen via een versterker/boxen of soundbar en het scheelt veel kabels.

 

En nog een mogelijkheid is de radiozender opzoeken via een app, bijvoorbeeld Tune in radio via internet. Maar ik weet niet of je dan het beeld uit kan schakelen, mijn samsung tv beneden kan het in ieder geval niet, mijn lg tv boven ga ik proberen.

 

Suc6, Dunhans

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Dunhans,

 

Dat zou natuurlijk de oplossing zijn. Geen extra receiver of kabel erbij.

Dat was het punt waar ik over struikelde, die tv laten opstaan om radio te beluisteren.

Eigenlijk speel je dan alleen radio via de tuner

Ik had op internet nog maar alleen de handleiding gevonden en niet de gebruiksaanwijzing. Die zit waarschijnlijk wel bij de levering.

Daarom al de vragen op voorhand.

Maar is de klank wel te doen via Tv of toch maar een soundbar er bij?

We zien nu Woensdag wel als de Tv geleverd wordt. En dat is het eerste wat ik ga testen.

 

Mvg

Wimo01

aangepast door Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

met apparatuur van TVV gaat het niet lukken, die wil altijd een kaart zien maar die moet zelfs niet geregistreerd zijn. Maar met een goedkope FTA ontvanger gaat het wel. En ik zou mijn TV niet opzetten voor radio ontvangst. Op termijn is een extra FTA (DVB-S2) decoder een betere investering. En bij mijn -overigens prima Samsung- kan ik het beeld niet uitschakelen. Bij mijn Sony ging dit wel maar die kon zeer weinig formaten aan.

aangepast door gors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...