Ga naar inhoud


Daar gaat het signaal weer...


Earthfinder

Aanbevolen berichten

di 20-11-2013 om 22:20u ineens op diverse tp's minimale ontvangst. Resultaat: extreem blokkerig beeld.

Het gaat hier alleen om tp 12515. De tp van Veronica (11023) is zonder problemen te bekijken.

Ook Duitse zenders geven geen problemen, behalve BibelTV (12552) en 3Sat (12544).

 

Hebben meer mensen hier last van?

aangepast door Earthfinder

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites


En inmiddels is het signaal weer normaal. Nou ja, normaal... beetje lager dan eerst (72%) maar wel stabiel, zonder signal-drops.

Heel vreemd... Dit terwijl het nu een piep klein beetje regent en vanmiddag was het hier even stralend weer... Toen had ik er nog wel last van.

Vraag me toch af, of M7 of CD iets met het signaal doet, waardoor mijn DVB-tuner een beetje ontregelt raakt.

HTPC-Software: LibreELEC 9
HTPC-Hardware: Raspberry Pi 2 + Raspberry Pi 3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of je LNB heeft een probleem, even vervangen en kijken of het probleem is opgelost.

Of je hebt instraling van bijvoorbeeld een GSM of Dect telefoon o.i.d., betere afgeschermde coaxkabel gebruiken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier hetzelfde probleem; veel blokvorming op o.m. Ned. 1 en Veronica. :(

De thread starter geeft juist aan dat Veronica bij hem geen klachten geeft.

 

Wanneer ik naar je opsomming van je installatie kijk vermoed ik hier een probleem met de decodering of programmering van de softcam.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben ergens op het forum een onderwerp tegengekomen waar een soortgelijk probleem speelde.

Stel je vraag eens op het oscam forumdeel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met recht "daar gaan we weer"

 

Nou ben ik een leek, maar ik snap werkelijk niet waarom het nodig is om telkens van frequentie te wisselen. Sterker, als 'gewone consument' wil ik het ook niet weten. Wat ik wil is gewoon, normaal op een knopje van mijn afstandsbediening drukken en het kanaal van mijn keuze voor geschoteld krijgen.Ik woon nu ruim vijf jaar in Duitsland en ben dus afhankelijk van de grillen en kuren van CD voor de ontvangst van de Nederlandse zenders.

 

In den beginnen heb ik een viertal zogenaamde gecertificeerde simpele ontvangers aangeschaft bij canaldigitaal. Binnen een halfjaar konden deze Philips ontvangers de stort op. Bellen met CD, hielp net zo min als het schrijven van brieven of mails. Duidelijk een houding van een monopolist. Het "wij hebben u niet nodig , maar u heeft ons nodig" droop ervan af.

 

Toen men besloten had om de boel echt dicht te spijkeren en op ramkoers te gaan met andere merken, die kennelijk niet bereid waren een groot deel van hun winst af te staan aan CD, ging het pas echt bergafwaarts. In de media verschenen de laatste jaren slechts mondjes maat berichten omtrent de monopolie positie van canaldigitaal. Wat op zich vreemd is. We hebben een wet op de mededinging en we hebben een waakhond die in de gaten moet houden of er geen spraken is van een oneerlijke concurrentie en of de klant niet de dupe wordt van alleen spelers in een bepaalde positie van het marktsegment. Ik heb de laatste jaren een viertal andere receivers versleten omdat canaldigitaal weer eens wat veranderen en de aanbieders van andere apparaten niet toestond om het de klanten makkelijk te maken. ik heb inmiddels thuis 2 Humaxen icord HD, 1 x SAB tripel en een WISI HD staan. Alleen de SAB is kennelijk in staat om de fratsen van CD bij te houden. (oeps, misschien had ik dat hier niet eens moeten zeggen, Nu bestaat de kans dat ze die als eerste weer dwars gaan zitten!!)

De beide Humaxen weigeren om de HD-zenders nog binnen te halen na het laatste kunstje met de frequentie wissel van RTL5. Het lijkt erop dat ze nu dus in staat zijn om selectief signaal door te geven. Zoals gezegd bellen heeft geen zin, een ter zaken kundig antwoord blijft dan uit. schrijven?? reageren ze  niet op!!

Nu ben ik, als leek, weer afhankelijk van de goodwil van andere humax gebruikers. Ik hoop dat iemand in staat is om mij een mailtje te sturen met een HDzenderlijst die ik dan via een USB-stick kan inladen in mijn Humax icord.

 

Normaal rollen dan de kamerleden over elkaar heen om aan de betreffende minister kritische vragen te stellen, gillen de partijen om het hardst dat het zo niet langer kan, maar ....niets van dit alles. CanalDigitaal mag, kennelijk bij de gratie van de politiek, rustig verder gaan met het uitmelken van het product dat ze alleen leveren. Zelfs als die club langzaam maar zeker de grenzen aan het oprekken is van nog als betamelijk kan worden gezien. Direct op het buitenland gerichte reclame, daar waar eerst geen mogelijkheid was om welke ondersteuning te krijgen, Nu kunnen de grenzen niet ver genoeg overschreden worden.

Kan natuurlijk ook makkelijk, als je je niet stoort aan dat wat je afnemers graag willen, als je geen brieven beantwoord, als je de klachten niet serieus neemt, als je de ..........

Tja, zo kan je natuurlijk nog wel even doorgaan.

 

Ik hoop dat er ergens een volksvertegenwoordiger de handschoen opneemt en dat hele canaldigitaal eens tegen het licht gaat houden. Misschien komt hij of zioj dan ook wel tot de conclusie dat het goed zou zijn, van uit concurrentie oogpunt, voor de klant als er eens wat meerder aanbieders zouden komen. Dan heeft de klant wat te kiezen en wordt een monopolist gedwongen om eens wat meer vanuit de klant te gaan denken en handelen!

tot dan blijven we met z'n alle lekker aanmodderen en mopperen we tegen elkaar als er weer eens iets niet klopt. En Canaldigitaal???....................die lacht in haar vuistje!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ontvangers die CanalDigitaal levert komen bij mij ook niet het huis in maar er zijn toch flink wat CanalDigitaal goedgekeurde ontvangers waar je wel heel veel mogelijkheden mee hebt en die houden de updates van de fastscanlijst gewoon bij. Daar merk je dus niets van dat er zenders verhuizen. Bovendien kun je met die ontvangers ook zelf zenders inscannen waarbij een aantal zelfs een blindscan-functie hebben zodat je ook werkelijk alle zenders binnenhaalt die de schotel kan ontvangen.


Als je dus een hekel hebt om telkens zenders handmatig in te lezen omdat je ontvanger de fastscan niet ondersteunt, dan heb je gewoon een verkeerde keuze gemaakt in je aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Sjipke, Je posting is onterecht.

 

Wanneer je leest dat de eerste poster problemen heeft met de ontvangst van Nederland 1 die kort wegvalt terwijl iedereen verder wel beeld heeft..

Wanneer je leest dat de tweede poster problemen heeft met de ontvangst van Nederland 2 die kort wegvalt en er ook nog bij vertelt dat hij met Nederland 1 geen problemen heeft....

 

Kan je maar een conclusie trekken, namelijk dat de problemen plaatselijk zijn en dat de verspreiding voor de rest van de kijkers in orde is.

 

Verschillende oorzaken komen in aanmerking, atmosferisch, storing door draadloze telefoon of wlan, of een decoderingsfout door software decoders.

 

Ik heb een posting van enkele maanden geleden terug gevonden van je waarin je na een zenderwisseling aangeeft dat je moeite hebt met je ontvanger in te stellen. Dat men de nieuwe zenders niet kon ontvangen kwam gedeeltelijk door slecht uitgerichte antennes.

Verder heb je hier niet zelf een topic geopend waar je verder om hulp vraagt, kennelijk is het probleem opgelost.

Er zijn genoeg ontvangers op de markt waarbij je met behulp van de fastscan lijst al dan niet automatisch nieuwe zenders kan inladen.

Ik heb een Rebox, gedeeltelijk worden technische aanpassingen automatisch door deze ontvanger verwerkt, bij een nieuwe zenderwisseling start ik de fastscan, en binnen 30 seconden zijn de zenders aangepast.Gemakkelijker gaat het niet.

 

Ik neem gemakshalve aan dat jij je Humax ontvanger in Duitsland gekocht hebt, een ontvanger geoptimaliseerd voor de Duitse markt?

Mocht je daar op dit moment nog problemen mee hebben kan je bij "Overige ontvangers" je probleem duidelijk maken, misschien is er een medegebruiker die je op weg kan helpen. Via een USB stick een zenderlijst inlezen zal daarbij niet de oplossing zijn, omdat je eerst de transponder gegevens in je ontvanger moet aanpassen.

 

 

De politiek heeft in het recente verleden gekeken naar de positie van Canaldigitaal en geoordeeld dat deze geen monopoliepositie inneemt.

Men stelt dat je ook TV kunt ontvangen via DVB-T de kabel of via IP-Internet,  (Zouden in je ogen ook allemaal monopolisten zijn)

 

Canaldigitaal is zeker geen uitzondering wanneer het op ergernissen van gebruikers aankomt, maar kijk eens op een willekeurig gebruikersforum van een kabelaanbieder, dan kom je dezelfde problemen tegen.

 

Canaldigitaal beantwoordt geen brieven, via "Mijncanaldigitaal" kan je via internet je klachten kenbaar maken waarna er een reactie komt.

Wanneer je die weg bewandeld hebt en vastloopt kan je tenslotte via Webcare tot een oplossing komen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Canaldigitaal beantwoordt geen brieven, via "Mijncanaldigitaal" kan je via internet je klachten kenbaar maken waarna er een reactie komt.

Wanneer je die weg bewandeld hebt en vastloopt kan je tenslotte via Webcare tot een oplossing komen."

 

Die weg zal ik ook moeten bewandelen. Goede tip! :excl:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...