Ga naar inhoud


niet alle transponders geven signaal op astra 3


marco24

Aanbevolen berichten

als je een iphone hebt zet je satelitelocator erop en meet daarmee of je met je 4 lnb's de satellieten ken zien zonder obstakel

staat er een boom voor een satelliet dan ken je exact zien welke boom en zaag die dan om

 

zo doe ik het altijd hier  op de plaats waar de schotel hangt of staat en het werkt perfect

 

is een gratis app

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste marco24

 

Het zijn allemaal zenders met 8PSK die je niet kunt ontvangen, zenders dus waar je het meeste signaal voor nodig hebt.

Waarschijnlijk ontvang je de signalen tussen de takken van de bomen door en dat geeft natuurlijk veel signaalverlies.


Beschik je over een iPhone of Android om de app Norsat’s Satellite Locator te kunnen gebruiken? Dat is verreweg de handigste manier om te kijken waar de satellieten zich bevinden.


Wat ik wel zie, is dat de lnb’s niet tegen elkaar staan vanwege de brede lnb-klemmen. Ik ben bang dat daardoor je lnb’s te ver van elkaar af staan.
Zou jij mij de maat eens op willen geven vanaf de voorzijde van de middelste lnb tot aan de schotel op 40% van de schotelhoogte gemeten vanaf de onderzijde.
In welke regio staat de schotel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu vanavond thuis gekomen satellite locator geinstalleerd 

 

had ik nog nooit van gehoord

het was buiten natuurlijk donker en ik kan zo de bomen niet meer zien

het is zo te zien een geweldige app

 

afstand van de lnb's ga ik nog meten, echter op mijn vorige adres werkt het prima met deze lnb posities

 

middelste lnb is de 19 graden

 

zit in het midden van het land

 

ik ga zaterdag of maandag als ik bij daglicht thuis ben eens met de app aan de slag

de bomen staan echt best ver van de schotel af, dus ik ben benieuwd

 

echter dat de 8psk zenders het niet doen kan denk ik ook alleen maar duiden op een boom

 

met vr gr

marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sprietje

 

ik begin er steeds meer in te geloven dat de slechte ontvangst van diverse transponders op de astra 3 toe te schrijven is aan de nieuwe uitzend techniek. i.c.m. de bomen die het signaal verstoren.

norsat's satellite locator op mijn huaei werkte niet,..........    toen op,de iphone 3gs, ook niet, ............. de telefoon van mijn vrouw de htc one sv, ..... werkte ...maar 

 

echter weet de telefoon telkens de satellieten niet op de juiste plaats te vinden

het scherm verspringt telkens naar een andere positie, dus de exacte  positie bepaling klopt niet!...

 

probleem van de hardware of de bediening.?

 

 

blackeyes

 

die app heb ik nog niet getest

Link naar reactie
Delen op andere sites

gewoon goed uitrichten, en vrij zicht is heel belangrijk

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@smetje

 

goed uitrichten is gebeurt, vrij zicht dus waarschijnlijk niet

de betreffende bomen staan best een eindje verder op.

en om te voorkomen dat ik een paar bomen omzaag heb en nog geen resultaat heb, wil ik graag de exacte positie weten zodat ik de juiste boom kan omzagen.

 

@sprietje

ik heb nu al 4 apps getest, het telefoon toestel doet denk ik gewoon vervelend over de positie

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je die locator op je lnb arm houd ken je exact zien welke sats vrijhangen en waar een boom in de weg staat

 

ik gebruik niks anders meer op mijn iphone als ik een schotel ergens plaats

post-62112-0-53694100-1385895630_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja die app heb ik ook 

zag er erg mooi uit

 

echter verspringt de rode lijn telkens een heel eind naar een andere richting (ik heb het idee dat er van de compas niets klopt)

 

werkt bij mij niet stabiel, toch een keer een andere telefoon van iemand gebruiken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is natuurlijk nog een andere oplossing : een grotere schotel waardoor je meer signaal krijgt. De bomen dempen dat wel weer, maar als er meer binnenkomt blijft er ook meer over. Anders de schotel verplaatsen of hoger monteren op een stevige mast.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu heb ik vanmiddag de iphone van mijn broer geleend

 

daarop draait de sat locate  app probleemloos  (geweldige app , wat een techniek!!!)

 

nu  is er dus duidelijk te zien dat de top van een lange berk het astra3 signaal onderbreekt.

 

een grotere schotel zal niet erg veel helpen, komende zomer zal het blad nog veel meer dempen.

ook groeit een berk erg snel, als ik de schotel 2 meter hoger monteer heeft de boom dat met een aantal jaren zo weer ingehaald.

 

we wonen in het bos, dus erg veel geschikte plekken zijn er niet

schotel op het huis lukt hier ook niet, dan staat er namelijk een douglas boom van 36 meter hoog in het zicht.

 

't wordt de kettingzaag...!

 

iedereen alvast bedankt voor het meedenken.

ik kan weer verder

 

met vr gr

marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu heb ik vanmiddag de iphone van mijn broer geleend

 

(..)

 

nu  is er dus duidelijk te zien dat de top van een lange berk het astra3 signaal onderbreekt.

 

een grotere schotel zal niet erg veel helpen, komende zomer zal het blad nog veel meer dempen.

ook groeit een berk erg snel, als ik de schotel 2 meter hoger monteer heeft de boom dat met een aantal jaren zo weer ingehaald.

 

Ik heb ooit een schotel om vergelijkbare reden AAN een berk gemonteerd, aan de zuidkant. Jarenlang plezier van gehad.

Stormvaste plek.

Berk staat er nog steeds...

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...