Ga naar inhoud


niet alle transponders geven signaal op astra 3


marco24

Aanbevolen berichten

blackeyes  ik ga het zeker laten weten

 

hoop dat het dit jaar nog gaat lukken i.v.m. de drukte op mijn werk

 

maar de berk gaat wel weg

 

@ sprietje een pijp zoals verteld is een tijdelijke oplossing tot dat de berk in rap tempo nog hoger wordt, voor een gebouw is het anders.

 

@Eduard07 dat gaat hier dus niet, dat maakte de app satellite locator wel duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je hebt toch wel een houtkachel zeker? Dan kun je weer een paar jaar gratis de winter door komen.

Als je door dat hout ook nog tv kunt kijken bij de warme houtkachel met een lekker glas wijn, heb je dubbel plezier van die berk. ;) ,

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

boom ligt om, veel hout  :grin:

 

resultaat, met de app op de telefoon heb ik nu vrij zicht naar de astra 3

 

mijn probleem is niet in zijn geheel opgelost, het aantal te ontvangen zenders is niet toegenomen. :crazy:

 

echter wel een probleem voor komende zomer opgelost voor als er blad aan de berk komt, en de ontvangst slechter word.

 

blijkt toch nog een andere oorzaak te wezen: 

mogelijk:

 

- slechte schotel,  dit model heb ik destijds aangeschaft om de d2mac zenders te bekijken ( niet optimaal voor 4 sat posities) 

  het heeft op mijn vorige adres goed gewerkt , maar toen waren de nieuwe modulatie technieken er nog niet.

 

-slechte afstelling van de lnb's ( door de bomen die we eerder al weggezaagd hebben was optimaal afstellen niet mogelijk)

  

- lange coax kabel : er ligt wel de hirschmann koka 799 kabel , maar dan een geschatte lengte van zeker 40 meter per ontvanger (niet eens uit 1 lengte, maar 1 of meerder verbindingen)

 

- volgend plan: schrappen van de hotbird, en uitrichten op de astra 3 ,de hotbird heb ik nu helemaal geen signaal op door een andere grote beukeboom 

  hopen dat het signaal er voldoende sterker van wordt. (bovenstaande tip!!!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

maak effe een foto morgen van het vrije zicht marco24

Als je dit allemaal vrij hebt dan moet het zeker goed komen 

zie je eigen afbeelding

post-41606-0-18576400-1386364593_thumb.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je nu eens je lnb van hotbird wat naar rechts schuift (ongeveer 2cm probeer )dan gaat het misschien werken 

post-41606-0-57968800-1386365272_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan wel een nieuwe foto maken morgen

 

helemaal links op de foto staat een grote douglas boom (je ziet de zijtak maar deze boom is ca 36 meter hoog),  die zit zeker op 30 graden , dus geen last van (op de astra 28 graden heb ik ook nog 20 zenders)

 

net iets rechts daar van een hoge berk , die is er nu niet meer

 

ik ga proberen betere foto's te maken

 

hoop morgen , anders maandag

Link naar reactie
Delen op andere sites

en als je de lnb houder eens een beetje schuiner kan zette wat zal dan het resultaat zijn 

ongeveer 4° schuiner kan dat ?

hotbird naar beneden

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wellicht de schotel verder van de bomen zetten.Elevatie is toch iets van een ca 28 - 31°.Met een statief dichter bij je huis zou je kunnen testen.

Ik heb al eens papiertjes geplooid om 30° graden te verkrijgen.Er bestaat zoiets om de % helling van een berg te kunnen zien,ik heb het nooit gevonden.Iedereen heeft geen Iphone .

Je gaat anders nog veel bomen moeten inkorten.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een quadrant is zoiets waarmee kunt zien of je vrij zicht hebt.Een simpele gradenboog en in de hoek hangt een koordje met gewichtje aan.Wellicht kun je het zelf maken.

Je kijkt dan over de vlakke zijde,je koordje zou dan op 30° moeten hangen.Je kompas erbij om die 23° oost te weten.Je moet dan niet sparen voor een Iphone.

aangepast door de mon

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ de mon

 

erg goed idee

 

echter heb ik van mijn broer al een iphone5 geleend 

 

die werkt prima met de app , en zo heb ik al kunnen vaststellen welke boom in het zicht stond.

 

er is toch meer aan de hand , zie boven in een eerder bericht

 

ik ga daar mee aan de slag

 

met vr gr

marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag een nieuw model schotel gemonteerd (de oude was al zo'n 18 jaar oud en werd in het verleden gebruikt voor d2mac)  wel gemonteerd met deskundige hulp en apparatuur , het gezeik zat . (vooral de vrouw)

 

deze schotel is beter geschikt voor meerdere sat posities

 

de hotbird laten vervallen en uitgericht op de 23,5 graden 

 

het resultaat :

 

23 graden : alle transponders ok!!

19 graden : 2 transponders niet ok de rest wel (ik mis zo te zien een belg die ik op 23 graden wel in hd kan kijken)

28 graden : 1 of 2 transponders niet , de rest prima

 

mijn conclusie is dat de laatste winst te halen moet wezen door  moderne lnb's , en die heb ik niet

het zijn oude exemplaren van 2008 of eerder.

 

wel ben ik er zo tevreden mee (tot nu toe)

 

is er verder nog een interessante sat positie die ik nu met mijn exta schotel op de diseqc kan aansluiten.

 

met vr gr

marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...