Ga naar inhoud


Box loopt vast, bevriest met oscam


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

ik heb al een tijd last van freezes met oscam, maar ook met cccam (2.3.0). Het gebeurt elke dag wel een keer. Ik heb een aantal versies van oscam geprobeerd, maar er was geen verschil. Ik draai nu met oscam 9038 van cr uit de VTI feed en gebruik de voor CD aangepaste TVV config uit dezelfde feed. Wellicht is er een parameter die de freezes kan laten verdwijnen. Ik zag in een ander topic over freezes dat ook het CD kaartje kapot kan zijn. Iemand een suggestie?

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites


@alias haha: Ik heb niet het idee dat ik de kaart teveel belast, er is geen sprake van enige vorm van sharing.

 

@deeejeee: Ik wil graag blijven draaien met OScam en niet overgaan op MGcamd. Ik neem aan dat je met DVB API de API bedoelt en niet de parameter van dezelfde naam?

 

Overigens, met freezes bedoel ik dat de box vastloopt, deze is alleen met de netschakelaar weer tot leven te roepen.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet er eens nieuwe software op en neem eens de scam 3.60 en probeer dat eens 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk wel dat die het ook doet  de scam 3.59

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krijg scam niet werkend. Ik heb echter gemerkt dat het vastlopen (geluid loopt nog even door, beeld bevriest en box zit vast) ook optreedt bij het kijken naar opnames. Hierbij speelt volgens mij de softcam geen rol. Zou het kunnen dat de box zelf defect is?

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet eens pli soft op je ontvanger 

en probeer nogmaals

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb OpenPLi 4 erop gezet, tot nu toe geen freezes/vastlopen, echter wel één keer 'zwarte' schermen gehad op gecodeerde zenders, FTA zenders dan nog wel te ontvangen. Herstarten helpt maar heb nu vermoedelijk dus een ander probleem. Op het OpenPLi forum werd gesuggereerd dat het mogelijk een driver probleem is. Ook zou het kunnen zijn dat CCcam 2.3.0 (waar ik nu mee draai) spontaan met decoderen stopt.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is mijn VU+ Solo2 ook onder OpenPLi vastgelopen precies zoals onder VTI gebeurde, het beeld bevroor en de box reageerde helemaal nergens meer op. De box moest met de netschakelaar opnieuw gestart worden. Ik denk dat het apparaat zelf defect is, temeer daar het vastlopen onder VTI ook gebeurde terwijl ik opnames afspeelde. Hierbij wordt zover ik weet niets gedecodeerd en kan de softcam dus ook geen rol spelen.

VU+ DUO 4K SE VTI 15.0.0 Philips 32PFL9604 Schotel 110 cm 2 X Inverto Black Ultra twin LNB's 19.2 en 23.5 2  Spaun Diseqc switches

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...