Ga naar inhoud


Nelson Mandela overleden (95)


Amager95

Aanbevolen berichten


Een zeer markante man, van gevangene naar president. Petje af.. En eentje die positief in de geschiedenisboeken komt.. 95 jaar oud met zijn leven.. Ik teken ervoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

27 jaar in een cel zitten en dan bevriend worden met je grootste vijand.

En het dan voor elkaar krijgen dat je je vijand vergeeft. Ik zou dat niet kunnen denk ik.

Maar ook door kleine gebaren voor elkaar krijgen dat 2 eeuwenlange vijanden zich verzoenen.

 

Hoe groot kan je hart dan zijn?

 

Voor een heilig verklaring moet je minimaal 1 wonder gedaan hebben. Deze man heeft echte wonderen gedaan en het is alleen een kwestie van tijd dat hij heilig verklaard wordt.

 

Wij kunnen hem niet evenaren maar we kunnen hem wel eren door wat aardiger en vergevingsgezinder te zijn naar onze medemensen.

Vele kleine harten maken 1 grote.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb in 2008 Robbeneiland bezocht.

We werden rondgeleid over het eiland en door de gevangenis gebouwen.

 

De gids vertelde dat hij zelf geïnterneerd geweest was, en als een van de laatsten in 1991 vrij gekomen was.

Op foto's van de gevangenis boot was hij ook te herkennen, dezelfde boot waarmee wij ook naar het eiland gebracht was.

Zijn verhalen over het leven op Robbeneiland hebben op mij een grote indruk gemaakt.

 

Aan het einde van de rondleiding (2008) vertelde hij dat hij eigenlijk pas het volgende jaar vrijgekomen zou zijn.

 

Zijn misdrijf? Op het verkeerde moment op de verkeerde plaats zijn. Hij was boodschappen doen en stak de straat over terwijl er een protest demonstratie aan de gang was. Hij had de pech opgepakt te worden en werd tot 20 jaar veroordeeld.

 

Op Robben eiland was er een status quo tussen de bewaarders en gevangenen. Er is nooit iemand gewond geraakt.

Robben eiland was een kaderschool voor de gedetineerden, daar is de basis gelegd voor het huidige Zuid-Afrika.

 

 

 

IMG_1184.JPG

IMG_1159.JPG

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...