Ga naar inhoud


Vreemd account na installatie WIn8


Jürgen
Ga naar oplossing Opgelost door winwiz,

Aanbevolen berichten

Gisteren heb ik voor het eerst Windows 8 op mijn nieuwe laptop geïnstalleerd.

Dat ging op zich prima behalve dat me toen al opviel dat als hoofdaccount de voor- en achternaam van mijn vrouw werd gebruikt met daarbij een Hotmail e-mail adres.

Zelf een foto van haar werd in de rechter bovenhoek van het scherm afgebeeld en een foto van mij stond in één van de tegels, raar :(  

Vond dit natuurlijk wel vreemd want in de hele installatieprocedure is alleen mijn e-mailadres aan de orde gekomen en totaal niets over mijn vrouw en zeker geen Hotmail adres want ik kan me niet herinneren die ooit te hebben aangemaakt.

 

Toen nog een keer opnieuw geïnstalleerd maar het probleem bleef.

Ik heb het toen maar even laten zitten want het kon mij ook niet echt boeien welke naam en e-mail adres daar nu stond totdat ik vandaag o.a. Outlook 2007 installeerde.

Toen ik de Outlook.pst file aan Outlook toevoegde kreeg ik problemen met de rechten.

 

Mijn vraag is, wat gaat er nu tijdens de installatie fout want ik wil in feite allen mijn (inlog)naam plus e-mail adres hier in Windows in het gebruikersbeheer tegenkomen.

 

N.B. het tijdens de installatie opgegeven Hotmail account van mijn vrouw bestaat niet eens.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je zal wel een microsoft account gebruikt hebben wat gekoppeld is aan een hotmail adres.Het is blijkbaar een bestaand account want die gegevens komen niet uit de lucht vallen. Misschien ooit gebruikt voor MSN of inmiddels Skype?

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, is en blijft vreemd want het account bestaat niet eens want als ik daar iets naartoe zend krijg ik een foutmelding.

Maar goed, ik laat het verder maar zitten want de data van Outlook heb ik nu ook kunnen aanpassen en het werkt nu.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, is en blijft vreemd want het account bestaat niet eens want als ik daar iets naartoe zend krijg ik een foutmelding.

Maar goed, ik laat het verder maar zitten want de data van Outlook heb ik nu ook kunnen aanpassen en het werkt nu.

 

Inbox vol melding?

 

Probeer eens in te loggen in het account.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een schone installatie gemaakt op een nieuwe laptop maar dat schreef ik al in mijn OB.

 

Moet ik mij niet bij Microsoft aanmelden om alle updates automatisch te kunnen verkrijgen?

 

Kan ik dan Windows 8 gebruiken zonder Wachtwoord?

Bij Windows 7 gebruikte ik ook geen Wachtwoord maar daar was de instelling eenvoudig te vinden, met WIN8 moet ik nog een hele boel uitzoeken.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is gelukt, bedankt.

 

Kan nu met een lokaal account zonder Wachtwoord WIN8.1 gebruiken.

Ik had al geschreven "Maar je kunt je gewoon afmelden bij microsoft en dan windows aan een nieuw account koppelen (of helemaal niet)"

Als je je helemaal niet aanmeld dan gebruik je het lokaal, je kunt dan windows 8.1 gewoon gebruiken inclusief de updates.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...