Ga naar inhoud


supermarkt gaat gigantische data bestand opbouwen van haar klanten


Amager95

Aanbevolen berichten

een bekende supermarkt gaat gigantisch veel informatie verzamelen van haar klanten.

 

via de klantenkaart, die je moet activeren via internet, dan willen ze al jouw n.a.w. weten

dan kan je meteen je luchtmijlen kaart er aan koppelen, dus dat weten ze dan ook meteen

alleen via dezelfde website kan je kaart alleen nog koppelen aan de zelfscanner die in de supermarkt is te gebruiken.

 

ze sturen jou dan op jou gerichte aanbiedingen via de e-mail

 

met de zelfscanner betaal je ook alleen per pin; dus jouw bankrekeningnummer hebben ze ook meteen te pakken.

 

door het activeren van de kaart via hun website hebben ze ook meteen jouw ip-adres

 

 

ze weten alles van je

 

gewoon griezelig

 

daar trapt dus het Nederlandse volk in :(

 

voor mij vanaf 6 januari 2014 geen kaart meer op naam, geen gecombineerde kaart meer met de luchtmijlen en zelfscanner

 

als extra bonus ga ik ook vanaf deze alleen nog maar contant bij ze betalen.

 

en de "spontane en leuke" aanbiedingen hoef ik ook niet te ontvangen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tsja, data is goud waard... Probleem is niet zozeer dat een bedrijf het vergaard, maar veel meer dat het ongevraagd verhandeld wordt voor veel geld en jij er als onwetend gever er niets van terug ziet (financieel dan). Jouw gewin is een ton aan ongewilde reclame pulp van bedrijf x, dan Y, dan z. En rond etenstijd bellen ze ook nog even massaal..

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee je hoeft niets

 

maar het wordt alles zo gemaakt dat het bijna wel moet

 

de koppeling met de andere kaart en zelfscanner kan niet meer

 

de zelfscanner gebruik ik al heel lang, vanaf de tweede generatie van deze scanners

toen kreeg je nog een kassabon uit de zelfscannermuur en ging je daar mee naar de kassa

 

 

het is gewoon eng dat dit zo maar wordt toegestaan

 

en leuk als straks de NSA ook nog op dit gigantische bestand gaat inbreken, dan kunnen ze meteen weten wat voor soort voedsel je koopt

misschien wel om te weten wat jouw geloofsovertuiging is, wat ze dan weer verder kunnen gebruiken in hun profiel over jou als persoon

 

dit weer in verband met jouw gsm-locatie, bezoeken van bepaalde websites en noem maar op :angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

het komt gewoon bangelijk met al die kaarten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klantenkaart en dan ook nog een smartphone met 3G en je weet altijd wat je koopt, gekocht hebt en waar je bent of geweest bent.

 

Dit is natuurlijk wel handig als je dement gaat worden. :crazy:

 

Mijn mobieltje zet ik maar niet uit.

aangepast door catw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reken altijd maar zo dat als er een extra kortingskaart, zegeltjes oid. nodig is dan betaal ik dus al standaard te veel.

Bij sommige winkels kun je er bijna niet omheen, en daar zijn dan ook fictieve NAW gegevens en een Hotmail adres een prima oplossing voor.

En eist men een geldig telefoonnummer dan is een prepaid GSM nr. of het faxnr. van de zaak (die wordt toch al bijna niet meer gebruikt) een prima oplossing.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

in de database via bonus kaart gescanned:

 

maandag; 10 condooms + sixpack bier

dinsdag; 10 condooms + sixpack bier

woensdag; 10 condooms + sixpack bier

donderdag; 10 condooms + sixpack bier

vrijdag; 10 condooms + sixpack bier

zaterdag; 10 condooms + sixpack bier

zondag; 10 condooms + sixpack bier

zondag namiddag; 70 komkommers en voordeel aanbieding maandverband met vleugeltjes

 

ze doen hun best maar daar bij customer research :D

Ride Like The Wind

Christopher Cross

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is toch niet zo moeilijk, je wilt 70 komkommers lang bewaren en verpakt ze daarom luchtdicht in condooms en omdat bier vrij veel vrouwelijke hormonen bevat heb je als voorzorg alvast maar een pak maandverband meegenomen :)

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

waar zat ik fout dan.

70 condooms met 70 komkommers zou toch aardig kunnen.

en dat in bier veel vrouwelijke hormonen zitten staat als een paal boven water.

 

Als jij nl. al die sixpacks in 1 keer opdrinkt dan ga je:

- lullen als een vrouw

- je overal mee bemoeien als een vrouw

- rijden als een vrouw

 

Dus dat moet gewoon goed zijn en dan kan ik er alleen met de komkommers naast zitten.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...