Ga naar inhoud


water meter revisren (schoonmaken)


1pm

Aanbevolen berichten

Ik heb me hierbuiten zelf een water pomp systeem gemaakt dit ga ik gebruiken voor te douchen enz geen drinkwater , dit ga ik nu aansluiten op mijn waterleiding systeem .

Nu heb ik een oude watermeter gekregen maar die moet eens goed schoongemaakt worden ook van binnen maar ik zou niet weten hoe je zoeen ding uit mekaar haalt .

Ik zie wel dat er zoals op de foto te zien is een goudglanzende kop zitten aan de bovenkant met schroefdraad maar kan je deze gewoon losdraaien of zo er zit het glas in zodat je de meters kan aflezen ,(dit kan nl niet want is helemaal vervuild ) en dit wil ik niet kapot maken .

De meter wil ik nl gaan gebruiken zodat ik kan zien wat verbruik is van mijn eigen systeem . Als iemand me een tip wil geven graag !

 

 

 

1pm

post-32925-0-29866900-1388330717_thumb.jpg

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je moet er in ieder geval voor zorgen dat je pompwater absoluut niet met leidingwater kan vermengen ,of dat jou water in het openbare leidingnet terecht komt,kun je wel eens problemen mee krijgen ! De meter er gewoon tussen zetten  die spoelt vanzelf schoon.

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is nu het probleem die spoelt niet schoon en ja het is een gescheiden systeem  dat is het probleem niet die moet gewoon eens goed schoongemaakt worden nl inwendig dan .

maar toch bedankt voor het antwoord

 

1pm

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me hierbuiten zelf een water pomp systeem gemaakt dit ga ik gebruiken voor te douchen enz geen drinkwater , dit ga ik nu aansluiten op mijn waterleiding systeem .

 

1pm

Ik denk dat je waterleidingbedrijf dit geen goed idee vind.

Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden

 

Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dit soort watermeters, kun je inderdaad de grote koperen ring losdraaien.

Zo komt het glas los, en kom je bij het binnenwerk van de meter.

 

En er mag zowel in nederland als in belgie geen eigen waterbron worden aangesloten op de bestaande waterleiding worden aangesloten.

Bij bedrijven is het al verplicht, dat er keerkleppen geplaatst moeten worden bij brandslangen en vulkranen voor cv en dergelijke, zodat er geen vuil water terug kan stromen in het waterleidings net.

Ik ben dan ook benieuwd hoe je dat met het warm water gaat doen voor te douchen.

 

Let ook op dat het grondwater wat je op pomp schoon is, en geen roest of dergelijke bevat.

Anders kan de apparatuur waar je dit op aansluit heel snel kapot gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij dit soort watermeters, kun je inderdaad de grote koperen ring losdraaien.

Zo komt het glas los, en kom je bij het binnenwerk van de meter. Kijk hier heb ik iets aan dus die kan je gewoon los draaien moet wel zeggen die zit verdomd vast dat wel .

 

En er mag zowel in nederland als in belgie geen eigen waterbron worden aangesloten op de bestaande waterleiding worden aangesloten.

Bij bedrijven is het al verplicht, dat er keerkleppen geplaatst moeten worden bij brandslangen en vulkranen voor cv en dergelijke, zodat er geen vuil water terug kan stromen in het waterleidings net.

Ik ben dan ook benieuwd hoe je dat met het warm water gaat doen voor te douchen.

 

Let ook op dat het grondwater wat je op pomp schoon is, en geen roest of dergelijke bevat.

Anders kan de apparatuur waar je dit op aansluit heel snel kapot gaan.

En dit wordt niet aangesloten op het bestaande waterleidingnetwerk zoals ik al zei is gescheiden en wat betreft warm water er zit een boiler tussen voor de douch. Verder is alles vakkundig aangesloten zelfs een filter zit ertussen .

En alles werk perfect alleen die meter dat snapte ik niet goed maar weet ik nu dus aan de slag dan maar .

qwa kosten heeft alles me nogeen 500 euro gekost komt nu dus wel bij dat ik zolang kan douchen( met 3 vrouwen is me dat nog wat nl lol) als ik wil vaatwasmachine is ook geen probleem . Al met al spaar ik toch wel wat hoor .

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hier grondwater oppomp dan is dat vrij hard. Zelfs de kop van de tuinsproeier  gaat op de duur dicht zitten, zou ik dat ook nog eens gaan verwarmen dan denk ik dat de warmtewisselaar snel vol met kalk zal zitten.

 

Ik hoop voor je dat het bij jou anders is anders komen er al snel alleen nog maar zo hier en daar wat straaltjes uit de douchekop en zit de rest verstopt.

 

Maar waarom die meter loshalen?

Meestal als je dat soort dingen uit elkaar haalt dan gaat er ook wel wat stuk.

Ik zou zeggen gewoon even in een bak warm water zetten met 1 of 2 ontkalkingstablet(ten) voor een koffieapparaat. Want als het goed is zit er alleen maar kalk in en niets anders.

Na de tijd een paar keer goed doorspoelen en klaar.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet die van binnen schoonmaken nl en zover ik kan zien kan je dit niet in azijn of zo leggen die komt er toch niet aan dan de tellers zie je nl niet zodoende .

Hard water valt wel mee hoor ik moet zeggen werkt goed alleen die verdomde watermeter nog nu , nieuwe wil ik niet kopen kan altijd nog zelf knutselen is beter !

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergis je niet, het hele mechanisme staat bij een watermeter meestal onder water.

Hierbij wordt het water gebruikt als "smeermiddel" om alles soepel te laten lopen.

Dus ook het kijkglas zal zich uiteindelijk geheel vullen met water.(daarom is die er ook zo moeilijk af te krijgen)

 

We hebben nl. zelf onlangs een nieuwe meter gekregen en toen ik belde dat deze lek was en het kijkglas vol water liep was het antwoord "dat klopt en dat hoort ook zo", "de luchtbel die nu nog in het kijkglas te zien is zal vanzelf verdwijnen zodat alles in het water zit en u de stand weer normaal af kunt lezen"

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen agressieve ontkalker gebruikt zoals bijv. schoonmaakazijn, dan kun je die watermeter gerust helemaal onderdompelen. Een paar maanden geleden wilde in Spanje m’n geiser ook niet meer aanspringen omdat er zo weinig water doorheen kon stromen door het kalk. Heb het water er uit laten lopen, de geiser op zijn kop gezet en de spiraalvormige leiding helemaal vol schoonmaak azijn gezet. Heeft 24 uur staan borrelen. Daarna de schoonmaakazijn weer vernieuwd en nog eens 24 uur laten staan. Toen borrelde het de eerste uren nog steeds.

Nadat ik alles weer terug had gemonteerd, deed hij het weer als een tierelier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom gebruik ik voor het ontkalken ook altijd van die tabletten en vloeistof voor mijn koffiemachine.

Als ze nl. daar niet agressief voor zijn en geschikt zijn om koffievet en klak op te lossen dan moeten ze ook wel voor andere zaken geschikt zijn.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...