Ga naar inhoud


ET 4000: HD beeld niet smooth?


mobilemeneer

Aanbevolen berichten

Beste sat4allers. Ik heb onlangs een Xtrend ET4000 gekocht en heb hier openpli opgezet. Nu valt mij op dat het beeld niet helemaal smooth loopt op de hd kanalen.

 

Het lijkt alsof ie het niet helemaal trekt. Bij mijn Dreambox 800HD had ik hier geen last van. 

 

Het verschil is wel dat de xtrend op 1080p output staat en de dreambox op 1080i stond. 

 

Is dit jullie ook al opgevallen of doe ik iets niet helemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1080p is misschien iets te ruig voor je TV? Even overschakelen naar 1080i en even testen zou ik zeggen. 1080p wordt door de sat nog niet veel gebruikt en op de gewone provider kanalen al helemaal niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een beetje aan de gebruiker (smaak en comfort gehalte). Ik heb geen Xtrend ervaring (nooit dat merk gehad). Ik ervoer wel dat het SD beeld van mijn DM7000s mooier was dan de SD op mijn DM8000, en DM800SE. Maar dat kan liggen aan zoveel factoren (andere TV). Vroeger had ik nog een Sony Breedbeeld CRT en nu natuurlijk een middenklasser LCD TV. Op de slaapkamer hetzelfde verhaal. Van DM800HD naar de DM800SE ook weer beeldverschil.. Maar goed: allemaal helder beeld en geen rare dingen dus een tevreden mens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik beamen! Ik had tot voor de zomer mijn 'oude' DM800HD PVR op de slaapkamer met dezelfde LCD TV. De DM800SE gaf op diezelfde TV een briljanter beeld. Met name de MPG ruis was veel minder/nihil

Ik heb recent een XP1000 gekocht puur om te spelen en dat beeld is inderdaad ook prachtig..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even nog een kleine update van mijn kant. Na een weekje gebruikt te hebben ben ik toch echt tevreden over de receiver. Ik heb de output op 1080i gezet en merk dat hd kanalen dan vloeiender bewegen. Ik denk dat dit met de drivers of iets te maken heeft aangezien de processor in deze receiver voldoende moet zijn voor 1080p output en vloeiende hd kanalen.

 

Ik heb in de tussentijd mediaportal, turkvod en mediacenter erop geinstalleerd en het werkt allemaal echt lekker vlot. Ik heb gewoon een share op mijn nas gemount en opnemen op deze share werkt ook echt super. Wel stom van de ene kant omdat ik net een 500gb 2.5inch schijfje had besteld, maarjah deze kan ik nog altijd voor andere dingen gebruiken.

 

Wat me ook opvalt is dat de afstandsbediening erg goed werkt. Hij ligt lekker in de hand en voelt solide en degelijk aan en hij reageert ook erg goed.

 

Al met al ben ik dus zeer tevreden met deze receiver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Even nog een kleine update van mijn kant. Na een weekje gebruikt te hebben ben ik toch echt tevreden over de receiver. Ik heb de output op 1080i gezet en merk dat hd kanalen dan vloeiender bewegen. Ik denk dat dit met de drivers of iets te maken heeft aangezien de processor in deze receiver voldoende moet zijn voor 1080p output en vloeiende hd kanalen.

 

Ik heb in de tussentijd mediaportal, turkvod en mediacenter erop geinstalleerd en het werkt allemaal echt lekker vlot. Ik heb gewoon een share op mijn nas gemount en opnemen op deze share werkt ook echt super. Wel stom van de ene kant omdat ik net een 500gb 2.5inch schijfje had besteld, maarjah deze kan ik nog altijd voor andere dingen gebruiken.

 

Wat me ook opvalt is dat de afstandsbediening erg goed werkt. Hij ligt lekker in de hand en voelt solide en degelijk aan en hij reageert ook erg goed.

 

Al met al ben ik dus zeer tevreden met deze receiver.

welke mediaportal heb je geinstalleerd en kreeg je geen foutmeldingen?

Dreambox 7020 HD 160 gig hdd,visiosat bisat met drie twin lnb,s

Link naar reactie
Delen op andere sites

welke mediaportal heb je geinstalleerd en kreeg je geen foutmeldingen?

Deze heb ik geinstalleerd: http://www.et-view-support.com/Forum/showthread.php?11852-MediaPortal-v5-x-x-(Streaming-Portal)

 

En mocht je tegen issues aanlopen, in dit topic staat precies wat je moet installeren om ze te omzeilen. Mocht je dan nog hulp nodig hebben, geef maar een gil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

In de meeste gevallen is het probleem de aantal MHZ.

Als je deze op 60 zet dan trilt het beeld bij 1080p zelf heb ik hem nu op 1080P 50 MHZ staan werkt bij mij zeer goed.

Suk6 met proberen.

 

O ja ik heb ook nog eens een TV van de eerste platte LG.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...