Ga naar inhoud


Extrend ziet wifi van de Fritzbox niet


bartmen

Aanbevolen berichten

Mijn boer heeft en Xtrend 4000.
Nu wil hij zijn Etrend aan het internet koppelen met behulp van wifi.
Hij heeft een Fritzbox 7581
We gaan naar "zoeken wifi netweken" in de Etrend.
Dan ziet de Xtrend de Fritzbox niet.
Zijn laptop en zijn tabelt zien de wifi van de Fritzbox wel en werken.
Waaraan kan het liggen dat de Extrend de Fritzbox niet ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


je moet de fritzbox natuurlijk zo instellen dat nieuwe WLAN aansluitingen ook toegestaan mogen worden

 

die Extrend heeft een eigen MAC adres dat in de fritz natuurlijk wel gezien wordt als WLAN deelnemer maar moet mogen "aankloppen" zogezegd

 

dat is mij nu niet qua instelling en menu onderdeel uit het hoofd mogelijk om te vertellen waar je dat vindt, maar meestal is dat bij de fritzbox het probleem van nieuwe WLAN apparaten

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn is het niet duidelijk wat je bedoeld.

Moeten we iets gaan instellen in de Fritzbox ?

Als ik met mijn mobiele telefoon gebruik wil maken van zijn wifi (Fritzbox).

Geeft mijn broer de sleutelcode van zijn Fritzbox en ik heb wifi van zijn Fritzbox.

We hoeven niets te wijzigen in zijn Fritzbox

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is natuurlijk niet altijd eenduidig,

daarom moet men wel degelijk in de router gaan (webinterface) en controleren of authenticatie mag

 

je hebt namelijk twee vormen van aanmelden per WLAN

1) de netwerkdeelnemers die ook een IP toegewezen krijgen

en

2) de gasten in het netwerk < misschien is jouw telefoon daar per WEP/WPA met SSID mogelijk

 

de extrend moet in 1

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat de xtrend geen wifi ontvangt.

Om een hele lange discussie kort te maken, wat wil je met een wifi verbinding doen op die ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak

De instellingen staan zoals aangeeft in de Fritzbox.

Maar de Xtrend ziet de Fritzbox niet.

Voor  de duidelijkheid.

Als we met mobiele telefoon of laptop of tabelt scannen naar de Fritzbox kunnen we ons aanmelden met de Fritzbox.(we zien de Fritzbox)

Met Xtrend scannen kunnen we ons niet aanmelden want de xtrend ziet geen wifi

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat de xtrend geen wifi ontvangt.

Om een hele lange discussie kort te maken, wat wil je met een wifi verbinding doen op die ontvanger?

Ik denk dat de Xtrend geen wifi ontvangt.

 

Tja, en open uitzending gemist via wifi, of dat stabiel kijkt.

Ik zou er een netwerk kabel instoppen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bartmen ' bericht#16

dacht ik wel, is je router instelling bij de broer dat kan lastiger zijn zonder enkele screenshots om de juiste instelling te geven, c.q. een hint

algemeen,

in de fritbox kun je diverse firmware plaatsen doch dat is betreffende het zichtbaar zijn van het WLAN en/of SID niet belangrijk

in duitse en nederlandse versies is die optie aanwezig en moet bewust gekozen worden opdat de eerste keer verbinding gemaakt mag worden

aangepast door Tonskidutch

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgens mij zijn die "richtantennes" rondstralers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...