Ga naar inhoud


boot maar geen beeld


titaan

Aanbevolen berichten

Plots krijg ik geen beeld meer van de xtrend 4000. De groene led gaat bij start aan, en blijft aan, maar er is geen signaal via HDMI.
Andere apparaten met HDMI werken gewoon prima dus aan de TV ligt het niet.

Resets of voeding uit/aan helpen niet. Ik heb wat rondgezocht op het internet, maar dan lees je vaak meldingen over rode leds of een foutcode op het scherm die er bij mij niet is.
Ik kan de receiver ook niet bereiken via het netwerk.

aangepast door titaan
Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je hem eens met scart aansluiten of met tulp ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net geprobeerd de standaard firmware te flashen, helaas zonder resultaat.
 

Citaat

When the red and green LED turns on, press the CH+ button on the front panel

Dit gebeurd niet, zodra de receiver boot gaat alleen de groene led aan ook na even wachten. Het valt me ook op dat de groene led van de netwerkpoort brandt, zonder dat er een netwerkkabel is aangesloten.

Wat heb ik nog geprobeerd: een andere externe voedingadapter. Geeft jammer genoeg hetzelfde resultaat.

aangepast door titaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

ok 

dan zou je hem toch moeten proberen te flashen 

 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en werkt jouw ontvanger terug nu ?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas nog steeds niet.. Iemand nog ideeën?

 

Ik lees wat berichten over defecte "security boards" http://www.xtrend-home.de/forum/board5-et4000-et5x00-et6x00-et7x00/board12-fehlerreport/6092-et4000-security-board-defekt

https://forums.openpli.org/topic/50713-service-verzoek-aan-xtrend-defecte-securityboards-gehonoreerd/page-2

 

Alleen komt er dan wel nog een foutmelding die ik niet zie, dus dat lijkt me ook niet de oorzaak van het probleem.

aangepast door titaan
Link naar reactie
Delen op andere sites

securityboard is door xtrend een hele tijd geleden al uitgeschakeld ivm problemen daarentegen ik en kennissen van mij hebben er ook gehad en ben er nooit achter gekomen inmiddels zijn ze naar het groot archief toe en overgestapt naar de 7000 serie wat je nog kan proberen is eerst even de laatste bootloader te flashen en dan de firmware pas dan heb je misschien kans werkt dat niet dan denk ik dat je pech hebt 

aangepast door kermetkikker

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden zei Tonskidutch:

wil je dat verzamelen van ip-adressen a.u.b. achterwege laten

 

je kunt op sat4all gewoon een plaatje uploaden indien je dat niet wist

Screenshot_32.jpg

 

Ik zal volgende keren de afbeeldingen op sat4all uploaden. Is je reactie echter niet wat overdreven (paranoïde)? Ik denk dat het bezoek van andere sites je veel meer narigheid oplevert dan wat foto's te bekijken op imgur.

 

25 minuten geleden zei kermetkikker:

securityboard is door xtrend een hele tijd geleden al uitgeschakeld ivm problemen daarentegen ik en kennissen van mij hebben er ook gehad en ben er nooit achter gekomen inmiddels zijn ze naar het groot archief toe en overgestapt naar de 7000 serie wat je nog kan proberen is eerst even de laatste bootloader te flashen en dan de firmware pas dan heb je misschien kans werkt dat niet dan denk ik dat je pech hebt 

 

bootloader flashen ook net geprobeerd maar lukt niet, je komt nooit in de flash modus zegmaar waarbij de groene en rode leds gaan knipperen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Per toeval net via google iemand op dit forum met net hetzelfde probleem gevonden.. Helaas dus weinig aan te doen lijkt het. RMA zal vast ook niet lukken maar ik heb voor de zekerheid toch even xtrend via e-mail gecontacteed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...