Ga naar inhoud


Big Bisat en de beste setup


Tripleboy
Ga naar oplossing Opgelost door Crazy Sat,

Aanbevolen berichten

Eenmaal de winter voorbij (die nog moet beginnen), ben ik van plan de Big Bisat te plaatsen, ondertussen ben ik nieuwsgierig naar de beste spullen die erbij horen.

Ik heb in gedachten:

 

1x Schotel Big Bisat

6x Inverto Black Premium Quattro of een nog betere keuze, jullie advies hierover

1x Multiswitch voor 6 tot 8 satellieten / naar 12 ontvangers (daar zitten twin tuners bij), EMP of Spaun, maar hier is nogal veel keuze in types, kom er niet direct zomaar uit.

 

Met deze opstelling vraag ik me af aan welke eisen de ontvangers moeten voldoen, toestellen hier aanwezig die deze setup niet aankunnen kan ik tussentijds verkopen of een van mij triaxen met triple lnb laten hangen.

 

Om van de lnb's naar de multiswitch te gaan met pakket kabels bestaat er ook Coax Multi 4 kabel

Multi-4-Coax-4in1-coax-kabel-diverse-len lijkt me een nette oplossing, maar aan te raden of niet in verband met de signaalkwaliteit, afstand max 2 meter.

Als ik nog iets over het hoofd zie, meld het eventjes graag, de kabels binnen naar de ontvangers zijn reeds aanwezig Belden H125

 

Hoe werkt het zappen nu met een Multiswitch, trager of hetzelfde, of speelt de kwaliteit/prijs ervan mee.

Voor de afstelling ben ik bezit van de Xfinder en de Satlink WS6932,

 

Heren laat jullie expertise hier eens op los, dank op voorhand

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Belangrijkste satt's zijn voor mij Astra1,2,3, Hotbird de rest is optioneel (Eutelsat33, Astra 1G),  wel wil ik de beste Quattro LNB's erop zonder concessies te doen, deze gehele setup mag enkel topspul bevatten, het mag wat kosten maar moet ook duurzaam zijn en de ontvangts helemaal top.

Regenproof is een andere vereiste natuurlijk.

 

Inverto , Alps, wat raad je aan

 

Het kan krap worden bedoel je maar een dergelijke oplossing zie ik niet zitten

inverto.jpg

Ik denk in deze richtingpost-2043-1318260415,1682.jpg

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom geen Wavefrontier T90? Dan heb je ruimte voor normale lnb's.

Zoals het op de tweede foto te zien is gaat het wel maar je moet niet vragen hoe. De lnb's staan dan een flink stuk van de juiste positie wat natuurlijk geen ideaal signaal geeft.

Bovendien geeft een Big Bisat maar 36dB versterking, net zoveel als een Triax 78 en als de lnb's er dan nog eens een flink stuk naast staan, heb je toch zeker geen ideale ontvangst.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Quattro's raad jij aan voor de Big Bisat bij een optimale opstelling (en niet de types die zo regengevoelig zijn), een wavefrontier wat heeft die dan als versterking,ik heb nu een triax 78 hangen maar men raad mijn een multirail daarop af omdat je niet exact op het branpunt kan richten (waar of niet).

 

Zoals op die tweede foto hoort het zeker niet, dat moet beter, en hoe doen we dat dan met geschikte koppen, het lijkt me toch als ik hier op het forum wat doorlees dat men best tevreden is over de Big.

 

Is deze wat: EMP-Centauri MS33/12PIU-6

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk het voordeel van een t90  (zie bijlage )

hier zitten  inverto's black ultra quad's op maar die hebben dezelfde maat als de black ultra quattro's

je hebt meer als voldoende ruimte voor je lnb's kwijt te raken

en je regenreserve is gigantisch

post-62112-0-22502400-1388773291_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik raad de Inverto Black Premium Quattro-lnb’s aan maar die passen dus niet voor de Astra 1, 2 en 3 op de Visiosat.

Ook zou ik geen Triax 78 gebruiken. Dat moet toch minimaal een Triax 88 zijn maar als jij van plan bent om tot 6-8 satellieten te gaan, moet je helemaal geen Triax nemen want daar is die niet geschikt voor.

 

Verder ga ik er toch van uit dat als je 12 aansluitingen wilt hebben, je ook een behoorlijk signaal aflevert aan de gebruikers en niet dat er regelmatig beelduitval is. Vandaar mijn sugestie om voor een T90 te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er dan nadelen aan de T90, of is dat de beste keuze sowieso, het staat me wel zeer aan de de Black Premium Quattro hier zo goed op passen, en dat zouden dan ook meteen de top lnb's zijn.

Zoals ik al vermelde we gaan voor het beste dat enigzins mogelijk is.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

T-90, zonder twijfel.

 

Ik was vandaag nog op bezoek bij iemand met zo,n Bigsat achtige schotel waar noodgedwongen smalle lnb´s gebruikt werden.

Nederland 1HD had blokjes en Nederland 2 HD was niet te ontvangen.

 

Buiten met een doekje de smalle LNB drooggemaakt, er hingen een paar druppels aan.

Terug binnen was het beeld er weer.

 

Daar gaat nu een T-90 geplaatst worden, waardoor er op elke positie `normale` LNB´s geplaatst kunnen worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb hem al meer als een jaar hier en ik vind tot nu toe geen nadelen eraan

je ken er een hoop lnb's op kwijt  en je hoeft niet bang te zijn dat de lnb arm doorzakt erdoor want die is echt oerdegelijk

met regen heb je nooit uitval of het moet al heeeeeeel erg tekeer gaan buiten (maar dan is elke schotel effe weg met het beeld )

ik heb al meerdere stormen en harde regen meegemaakt en tot nu nog nooit uitval gehad ermee

ik raad je alleen aan voor als je een wavefrontier pakt  wel alle bouten en moeren vervangt voor rvs (de wavefield t90 levert ze er wel bij)

 

er zijn ook mensen die vinden het een oerlelijk ding op je dak maar ik vind het een kunstwerk op zich

 

als je hem hebt en je hebt hem perfect afgesteld wil je hem noooit meer missen

 

hier wat gegevens ervan

 

Hoofdreflector
Hoogte 96,7 cm
Breedte 108,6 cm

Sub Reflector
Hoogte 36.1 cm
Breedte 83,6 cm

Netto gewicht
14,1 kg

Frequentie bereik 10.70 -12.75 Ghz

Polarizatie Lineair & Circulair

Satellietbereik 40° in boog

Mid Band Gain@12.5 Ghz 39,65 Db (± 0,45 Db)

Aanbevolen satelliet afstand 3°

Rendement 65 - 80%

Reflector materieel gegalvaniseerd staal met Polyester poederlak

Mounttype Elevatie over Azimuth

Werkingstemperatuur -30°C tot +60°C

Relatieve vochtigheidsgraad 0-90%

Operationele windkracht 80 km/uur

Maximale windkracht 200 km/uur

Diameter buismontage 60mm

LNBF installatie 1 -16 LNBF's

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wilt voor het beste gaan zeg je zelf

dan zou ik de alps wel afraden  hoewel ze  niet slecht zijn maar ze kennen echt niet op tegen de inverto's wat regenreserve betreft

 

investeer dan in een keer in iets goeds (kost je wat meer ) maar dan heb je naderhand geen spijt en al je haren nog op je hoofd...lol ....die hoef je er dan niet uit te trekken

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die alps zijn bedoeld mocht ik een BigBisat nemen, daar zit je helaas wat teveel met een compromis zoals we al weten.

 

Op de T90 daar kan het beste op, het afstellen ervan is even andere koek dan de Bisat, weet iemand een montage gids.

 

Oeps, deze alvast gevonden in het Engels.

http://www.wavefrontier.us/materials/T90P.pdf

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...