Ga naar inhoud


Big Bisat en de beste setup


Tripleboy
Ga naar oplossing Opgelost door Crazy Sat,

Aanbevolen berichten

zo snap ik niet hoe visiosat een schotel ken fabriceren waar minimaal 8 lnb's op kunnen (bigsat)

terwijl je er nog niet eens echt goeie lnb's op ken zetten de schotel zelf zal wel goeie kwaliteit zijn daar niet van maar...

je bent altijd afhankelijk van smalle lnb's anders kom je met de rest van je lnb's niet meer weg

want ten kostte gaat van je  signaal (regen) en andere ongemakken

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zo snap ik niet hoe visiosat een schotel ken fabriceren waar minimaal 8 lnb's op kunnen (bigsat)

terwijl je er nog niet eens echt goeie lnb's op ken zetten de schotel zelf zal wel goeie kwaliteit zijn daar niet van maar...

je bent altijd afhankelijk van smalle lnb's anders kom je met de rest van je lnb's niet meer weg

want ten kostte gaat van je signaal (regen) en andere ongemakken

dat is een goede punt, snap niet waarom BIGsat een triple lnb maken voor hun eigen schotel met 2 en 3 graden verschil.

zoals voor de satellieten 5/7/9 en 13/16/19.

aangepast door edbe

Gigablue UHD x Gigablue X3 x Bigsat (28e - 23e - 19e)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de ervaringen blijkt dat gebruikers van de Bigsat in combinatie met de Alps toch een goede kijkervaring hebben, mits goed afgesteld ook geen last hebben van kijkuitval bij slecht weer.

Het zou me eigenlijk verbazen dat na al die jaren dat het spul op de markt is het nu opeens niet meer goed zou werken.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

de toekomst zal het bij je uitwijzen of het signaal bij jou goed is en blijft na een paar goeie regenbuien

je moet in elk geval rekening houden met de omzetting naar 8psk  dat de lnb's nog gevoeliger zijn voor het signaal

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Zoals jullie weten ben ik een grote fan van de Big Bisat . Voor mij komt er geen enkele andere meer binnen en ik plaats ook geen Triaxen , Wave frontiers T90 , enz meer , veel te veel werk om uit te richten.

Ik weet het is niet de goedkoopste schotel maar hij is duurzaam en eenvoudig te installeren op de rail met het software programma.

 

Voor mij is het een hobby schotel. De schotel is nauwelijks 1m. van de grond dus ik kan lustig de lnb's positioneren waar ik wil . Eén gegeven is wel zeker , de 28,2E,23,5E,19,2E en 13E moeten er zeker op.

De rest kun je gewoon naar hartenlust plaatsen op de satellieten die je zelf wilt. Ikzelf heb vandaag even getest op de 7E,1W,5W en 15W . Is toch een overspanning van 43,2 graden.

De resultaten zijn prima , enkel de 15W geeft het minste rendement maar toch nog altijd een db van 8 tot 12 (afhankelijk van de transponder ).

Dus gewone alp's lnb's kan je gerust gebruiken als de afstand tussen de satellieten min. 4 graden bedraagt. Wil je satellieten die een afstand van minder dan 4 graden hebben zul je moeten gebruik maken van de ultra smalle alp's lnb's. ( bvb. 16E of 10E )

 

Alles is ingesteld op een DM800 HD .  Ik neem de 15W erbij om twee redenen :

 

- ontvangst van de Amerikaanse zenders en de feeds in HD voor bvb. American Football , NBA , enz...

- als je de uiterste westerse satelliet erbij neemt verminderd de helling van de rail aanzienlijk . als ik enkel deze vier neem 28,2E,23,5E,19,2E en 13E moet ik de rail zowat  een  goede 13 graden laten hellen. Neem ik de 15W erbij dan is de helling enkel een goeie 3 graden.

 

Dit maakt de schotel dan ook veel aantrekkelijker om naar te kijken dan een schotel die zo een 13 graden scheef hangt , het oog wil ook wat. ;)

 

De schotel is geplaatst bij mijn buitenterras met vijvertje en in de zomer is dit toch mooi om naar te kijken .

 

Ik geef je enkele screenshot mee . Let niet op de screw van de lnb's want die worden zaterdag allen perfect gezet met een professionele satmeter ( zie bijlage )

 

Alles begint met een goede schotelopstelling , geef daarom wat extra uit hiervoor , je krijgt er veel voor terug en dit voor heel lang.

post-37533-0-71661000-1389198958_thumb.jpg

post-37533-0-84735000-1389198970_thumb.jpg

post-37533-0-98619800-1389198985_thumb.jpg

post-37533-0-07916700-1389199052_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal mijn gedacht, dat heb je heel mooi voor mekaar, als de winter (die er blijkbaar toch aankomt) voorbij is ga ik hier ook aan de slag ermee.

Gebruik je een multiswitch, en laat eens wat waarden weten al ie helemaal top is afgesteld.

Cheers,

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Gebruik je een multiswitch

 

Kun je volgen in deze topic Tripleboy.

 

http://www.sat4all.com/forums/topic/335145-acht-satellietten-via-2x-diseqc-41-switchen-en-1-diseqc-ab/

 

 

Die scRew van de LNB's valt vast wel mee....

 

Ja, weet ik minplus . Maar een hobbyist wil ook graag even perfectie . :)

 

Zal jullie wel op de hoogte houden van de "db" waarden . Weet nog niet hoe , maar als jullie enkele zenders wil noemen waarop ik even moet testen , graag hoor  , maak dan een screenshot.

 

Zoals gezegd werkt ik op die schotel nu met een DM800 HD maar ik kan er ook een Dr.HD F15 aanhangen.

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo zie je dat de smaken toch verschillen

 

ik vind momenteel de t90 het beste voor satellietontvangst door de vele mogelijkheden die je hebt ermee en de voordelen dat je er echt goeie lnb's op ken zetten

zo vind een ander de bigsat weer beter waar je toch wat moet inleveren wat ontvangst betreft met de smalle lnb's

wat  de kwaliteit van beide schotels betreft doen ze niet voor mekaar onder vind ik allebei perfect materiaal

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het genoegen om eens een ervaring te schrijven over mijn B Bisat met 6 Alp's lnb's. Veel wordt er gesproken over de regenreserve maar als het hier een keer goed regent blijft het signaal staan.

Het begrip regen reserve zie ik niet op de locatie waar de schotel hangt, maar waar de bui hangt. Wanneer er een groot wolken massief in de ontvangstbaan van het signaal staat, is dit natuurlijk één muur van water, en daar moeten die bits en bytes nog doorheen. Wordt dan wel een strijd om een beetje geordend op de lnb binnen te komen. Deze ervaring heb ik door de jaren heen gehad vanaf de eerste Astra sateliet met Amstrad 16 kan. ontvanger . en later met de Echostar draaibaar met Echostar schotel van één meter twintig doorsnee en was me altijd bewust van enig signaal verlies Maar met de BBisat is dat bij mij NIHIL Het kan hier zelfs droog zijn, en dan toch ineens gaan blokken. Zou kunnen dat er in Luxemburg wel een onweers-complex voor de schotel zit. De eerdere melding van bagger hier en daar slechte ontvangst, moet toch gezocht worden in een slechte coax kabel en/of afstelling. Ik heb de afstelling zelf gedaan, zonder HItech apparatuur en door proberen en testen een voor mij perfecte afstelling gecreëerd.

Ik heb tot nu toe geen afbrekende kritiek op dit Franse product, enkel een goede duidelijke handleiding zou geen overbodige luxe zijn.  De constructie is superieur en de materiaal keus is goed te noemen alleen slaat de schotel nu een beetje groen uit van alg aanslag, maar dat is weg te werken, met een sopje en een behandeling met autowas

Topfield 7710Hd.pvr. Bigbisat 6x Lnb Dual 2x Emp centauri

Yamaha Home cinema 7.1 200W Bose Sound syst.  Samsung 46" 6320 smart

Samsung Bd 6500 Blueray player

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alva10

 

Ook ik vind de Visiosat Big Bisat de mooiste schotel die er is. Die straalt klasse uit en zoals de Fransen dat ook bij het disign van vele Franse auto’s in kunnen brengen, is de Bigsat een pracht schotel om te zien. Ik denk dat het komt omdat hij niet op zo’n ordinaire schotel lijkt. Echt nuttig zijn die 4 hoekige punten niet maar daar gaat het niet om.

Een Wawefrontier T90 vind ik een gedrocht van een schotel om te zien maar de ontvangsteigenschappen worden door geen enkele andere multifocus schotel gehaald. Het is voor veel mensen dus schipperen en een afweging maken wat je uiteindelijk neemt.

 

Dan wat betreft de onweerswolken. Hoe ver kunnen die je signaal storen. Dat is heel makkelijk te bekijken met Dishpointer.

Je moet weten dat die complexe regenwolken wel tot 12km hoogte kunnen hangen. Vliegtuigen vliegen er meestal omheen.

Ik heb het volgende voorbeeld: Je woont in Enkhuizen en kijkt naar de BBC-zenders op de Astra 28,2.

Je toets je woonplaats in en gebruikt ook de optie “show obstacle”. Je versleept het rode ballonnetje langs de groene lijn zodat er een hoogte wordt aangegeven van 11-12km.

Je ziet dus dat een grote onweerswolk boven Lelystad wat 22,5km verderop ligt het signaal kan storen. Zit je in Enkhuizen nog van het zonnetje te genieten.

post-60869-0-91715400-1389304046_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Deze morgen even de zwakke kanalen wat fijn afgesteld  :

 

Espn 902 Syndication (Espn) en Espn 901 Caribbean (Espn)  te pakken gekregen op de 15°W op een Big Bisat. Ongeveer 7 à 7,5 db , maar zeer goede ontvangst.

 

Zojuist de finale van de Australian Open en de Snowboard Games in Aspen.

 

 

15.0°W 12515, V, 7552 QPSK FEC 3/4     Espn 901 Caribbean (Espn) 4:2:0
 

15.0°W 12515, V, 7552 QPSK FEC 3/4     Espn 902 Syndication (Espn) 4:2:0

post-37533-0-78503600-1390646772_thumb.jpg

post-37533-0-80760300-1390646785_thumb.jpg

post-37533-0-91401800-1390646823_thumb.jpg

post-37533-0-93730200-1390646849_thumb.jpg

post-37533-0-47957500-1390646888_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...