Ga naar inhoud


Ontvang ineens geen 23.5 meer


Suliban312
Ga naar oplossing Opgelost door vGnp,

Aanbevolen berichten

Hopelijk kan iemand mij helpen met het volgende probleem.

Ik heb al vele jaren satelliet ontvangst en de laatste 3 jaar multi-sat en multi ontvanger ontvangst met een Triax TD88 en 4 LNB’s met quad uitgangen en 4 disecq switches naar 2 ontvangers met elk 2 tuners. Een dreambox DM7025 en een Vu+duo. Tot zover niets aan de hand en jaren goed kunnen kijken inclusief HD abbo van CD.

Nu het probleem, sinds 2 weken ineens geen ontvangst meer op 23.5 dus o.a. geen HD zenders van CD meer. Dacht eerst dat het aan de CD kaart lag maar niet dus want er was en is totaal geen ontvangst meer op 23.5, op geen van beide ontvangers. Kapotte LNB dacht ik dus en de 19.2 en de 23.5 LNB omgedraaid op de schotel en in de ontvangers de sat volgorde aangepast. Helaas, alle satellieten kan ik ontvangen dus 19.2, 13.0 en 28.2 maar nog altijd niets op 23.5.

Gewoon geen signaal, heb de LNB verplaatst om te kijken of het niet meer goed zat maar er komt gewoon niets door. Ik heb 4 disecq switches en de kans dat er daar iets mis mee is wel erg klein. Zeker omdat ik al 2 LNB’s heb omgedraaid en op 4 tuners heb geprobeerd (ook die omgedraaid).

Iemand een idee?

Vu+ Dou OpenPLI (DM7025 with Ronaldd)

Link naar reactie
Delen op andere sites


kan je de ontvanger eens alleen op die lnb van 23.5°  aansluiten zonder de switch en die andere ontvangers ?

om te zien of je dan wel signaal krijgt?

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de indruk dat jou lnb's zelf stuk kunnen zijn !

of koppen eens 1 ontvanger volledig af van de coax

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

nu groeien er geen bomen, en zijn trouwens de bladeren er vanaf gewaaid ,dus dat sluit ik zelf al uit, of het moeten naald bomen zijn 

we wachten tot we verdere inlichtingen krijgen ...enz

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang is dat geleden dat je nog eens een nieuwe zenderlijst in de VU + duo hebt gezet of een zenderscan deed?

Canaldigtitaal heeft nu bijna alle transponders op de Astra 23.5 omgezet naar DVB-S2 8PSK (Mpeg 4)

Als dat nooit is aangepast dan is het vrij logisch dat je nu geen ontvangst meer hebt op Astra 23.5.

Sprietje vroeg het al, heb je nog ontvangst op Omrop Fryslan TV, TV Oost en TV Gelderland

die zitten nog wel op een DVB-S transponder in Mpeg2 .

Wat betreft die 7025 die kan je wel afschrijven, kan niet overweg met mpeg 4, daar mag je nog 100 jaar op testen.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal, wat een hoop goede adviezen en vragen! :)  Ik zal proberen ze te beantwoorden.

1. de ontvanger eens alleen op die lnb van 23.5° => heb ik nog niet gedaan, zal het de volgende proberen als ik weer op het dak ben, waarschijnlijk zaterdag.

2. LNB's stuk: ik er 2 verwisseld en de fout blijft bij de positie en niet bij de LNB. ontvangers/tuners coax heb ik ook los gehad en omgedraaid.

3. Ik kan idd ook geen lokale omroepen ontvangen. Ik heb totaal geen signaal meer op 23.5, 0%. Een satelliet scan gedaan op alle kanalen, wel en geen HD, wel en niet gecodeerd etc maar 0 zenders gevonden.

4. Bomen en schotel verdraaid: heb ik bekeken, de schotels een beetje verdraaid, de kop los gehad en verdraaid maar de 3 andere geven wel gewoon signaal alleen op 23.5 niks.

5. Nieuwe zenderlijst doe ik ca 1 keer per maand updaten maar het ligt dus niet alleen aan CD HD kanalen maar ALLES op 23.5.En andere HD kanalen zoals MTV HD op 19.2 werkt goed evenals alle BBC en ITV HD op 28.2. Op de DM doe ik idd niet zoveel meer, heb ik bijna nooit aan en dan alleen voor SD natuurlijk.

Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is punt 1, de disecq schakelaars omzeilen. Tenzij er nog andere suggesties zijn? :unsure:  :confused: 

Vu+ Dou OpenPLI (DM7025 with Ronaldd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, kabel rechtstreeks aansluiten op de lnb zonder diseqc schakelaar.

 

Voor alle zekerheid, je telt toch wel vanaf de goede kant de lnb's, je hebt toch wel echt de 23 lnb vervangen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, ga ik proberen.

Ja want na de verwisseling had ik geen ontvangst meer op 19.2 omdat ik de LNB volgorde ook in ontvanger moest aan passen. En alleen de 2 middelste zijn de zelfde LNBs.Ik heb dus de kabels niet los gehad maar de LNBs met alle kabels van plaats verwisseld.Dan rest inderdaad alleen nog zonder disecq.

Bedankt. Ik laat het wel weten wanneer ik dat heb kunnen doen maar ik blijf het best vreemd vinden.

Vu+ Dou OpenPLI (DM7025 with Ronaldd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, gisteren bezig geweest met van alles te ontkoppelen en weer aan te sluiten, andere disecq switches e.d. maar het lijkt er toch op dat de ontvangst weggevallen is. Er staat wel een boom maar ik dacht dat ik er geen last van had. Heel apart dat het nog steeds alleen op 23.5 is maar goed.

Heb inmiddels weer wat ontvangst maar nog niet voldoende, ca 50%. Ga vandaag weer verder met wellicht de schotel een stukje te verplaatsen heb nog een klein beetje ruimte op het dak.

Bedankt allemaal voor het mee denken! :)

Vu+ Dou OpenPLI (DM7025 with Ronaldd)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...