Ga naar inhoud


Spaanstalige zenders: welke satellieten?


jorgje

Aanbevolen berichten

Kan je niet gewoon wat spaanse zenders streamen? Lijkt me nu toch een hele investering qua geld en tijd (opbouwen, afstellen) voor af en toe wat spaanse tv te kijken... of zie ik dat verkeerd. Gewoon streamen die boel naar je tv.

 

Hopla:

 

http://delicast.com/tv/Spain

 

Net tv andalucia getest en dat ziet er al mooi uit qua beeld.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Nee, de Hispasat op 30 graden west is met een normale schotel niet te combineren met bijv. de Astra 19,2 en 23,5, zelfs nauwelijks met een multifocusschotel. Het beste is dus voor de Hispasat een eigen schotel te nemen. Die hoeft niet groot te zijn, 60cm is voldoende.

Ik had jaren geleden een opstelling van een 80cm met motor en kon alles, ook Hispasat, zeer goed ontvangen. Je moet alleen een zeer breed zicht hebben voor de schotel.

 

Nadeel was de draaitijd van bv 19 naar 30 graden.....

aangepast door ronaldsl
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Spaanse zenders TVE International Europa en  Canal 24 Horas kon van de morgen nog bekeken op de Hotbird maar nu vanavond al te zien op de 19.2 . Zijn nu weg van de hotbird.

 

Wimo01

Spanje: TVV abo. basic+ / schotel 64cm / VU+ Zero 4K  DVBS2X (open Pli 7.2) 19.2  / 23.5 / 13 /   LG 49inch 4K

Belgie : TVV abo. AIO met basic+  / VU+ Zero 4K  DVBS2X / ( open Pli 7.3) TDS 88  /19.2 / 23.5 / 13  /  LG 55LA6908

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste jorgje

 

Je schrijft in bericht 10 inclusief één zender uit Venezuela. Dat is niet waar, die zit op de America-beam en kun je dus hier niet ontvangen. De zender Telesur Venezuela zit wel op de Hotbird 13 graden oost die je wel kunt ontvangen.

Volgens mij zit op de Hispasat 1E de zender Telesur op de Europa beam (10.890 V)

 

Als TS een grotere schotel(>1,5m) op het dak kon plaatsen zou een C-band LNB uitkomst bieden. SES6 (40.5west)  o.a. deze zenders uit Venezuela:

Televen, Aventura, Agrotendencia TV,Telecolor, TVR, ViVe, LaTele, Canal i, Globovision, Venezolane de TV en Telesur krijg ik momenteel zonder problemen binnen (wel 2.8m schoteltje ;) )

aangepast door sat87

Sat87, 87 niet mijn geboortejaar, maar begonnen met satelliet ontvangst. TBS5929 / TM5402 HD M3 /ClarkeTech5100C, 3x80cm 1x150cm 2x180cm 1x280cm schotels. KU, Ka-d, S en C-band, 76oost tot 61west

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wimo01 schreef:

 

“De Spaanse zenders TVE International Europa en Canal 24 Horas kon van de morgen nog bekeken op de Hotbird maar nu vanavond al te zien op de 19.2 . Zijn nu weg van de hotbird.

 

Ze zitten nog gewoon op de Hotbird maar gisteren heeft CanalDigitaal een nieuwe fastscanlijst uitgebracht en daarin worden ze nu via de Astra 19,2 ontvangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

het woord dat je zocht, is Venezolaanse

Ha dank U... :grin:

 

Hispasat is heel interessant als je ook passende Receiver van Canal+ Hispasat en paired kaartje hebt.

Grandioze films opties gedubd en originele taal of ondertitels.

 

het helpt echter niet

want die zijn nagenoeg niet te krijgen voor Nederlanders,

 

wat wel helpt is om eens te vragen wat zij daaro gekeken heeft, misschien precies dezelfde soortgelijke commerciële zenders en series als wij hier kijken.

aangepast door Tonskidutch

Medicine

Nick Waterhouse

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een canal+ abonnement neemt zetten ze m normaal gesproken gewoon op de astra1, ik kijk nl tv en de canal+ kanalen aangezien mijn vrouw een canal+ abonnement heeft en eigenlijk is het idd lood om oud ijzer over het algemeen dezelfde series en de zelfde films...

VU+ UNO 4K & VU+SOLO2 openpli 4.0 multifeed astra 1,2,3 & hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje: dan ga ik gewoon beginnen met één schotel, voor de Hispasat. Andere satellieten zouden leuk zijn, maar voor de 'gewone' TV heb ik nog altijd mijn Ziggo-aansluiting. Dat bevalt prima en om nu meteen over te gaan op satelliet voor alles... nee, nóg niet :)

 

@hro: Ja, ik kan een schotel plaatsen. Het is namelijk mijn eigen huis. Het heeft een plat dak en richting het zuiden zijn alle huizen lager (ja, 500 meter verderop staat een molen, maar zelfs die is niet al te hoor). Moet alleen even opletten dat ik hem naast de schoorsteen zet.

 

@neosphinx: Dat is een geweldige site! Echter, het is Spaanstalig wat ik zoek, niet Spaans. Mijn verloofde komt dus uit Venezuela en wil de TV van daar zien. Buiten dat de kwaliteit van díe zenders slecht is op die site, zijn het uiteraard net niet de zenders die zij wil. Daarnaast: hoe ga ik het haar uitleggen hoe ze dat moet zien... Ze is niet bepaald een computernerd ;). Maar hij staat inmiddels bij m'n bookmarks, ik ga er zeker geregeld naar kijken!

 

@sat87: is wel heel mooi, bijna 3 meter schotel, maar ik wil liever toch maar 'iets' kleiner beginnen! Ik kan wel een grotere schotel plaatsen, maar ik denk dat op de Hispasat al genoeg zit. Wellicht voor de toekomst, als het allemaal goed bevalt!

 

Goh, wat een boel antwoorden van jullie allemaal: dank!!!

 

Ik denk dat ik voor een schotel van zo'n 80-100cm ga. Aangezien het budget redelijk beperkt is (zat te denken aan een paar honderd euro), denk ik aan een tweedehands schotel, waarbij ik best meer wil betalen voor een draaibare. Het is echter geen vereiste. Installeren moet ik zelf kunnen doen, zeker met alle uitleg die ik hier op het forum al tegen ben gekomen. Dan een HD-decoder (vanwege m'n receiver die alleen HDMI accepteert en ik geen zin heb om allerlei nieuwe kabels naar m'n TV te trekken) en dan zou ik een leuke beginnersinstallatie hebben. Perfect? Absoluut niet. Maakt het m'n verloofde dolblij: absoluut wel! :)

 

In de toekomst weet ik van mezelf dat er absoluut een mooie decoder komt, meer schotels, etc, maar het lijkt me slim om eerst uit te vinden hoe het werkt en een simpele installatie te doen.

 

Dank jullie wel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat gekocht! Een 85cm schotel, met een voet waar ik stenen in kan doen. Kwam inclusief 7 LNB's, een HD-decoder en twee satellietmeters. Oh ja en twee keer 'verdelers', zodat ik 4 LNB's op één kabel kan doen. Weet de officiële naam niet :$. Dat alles voor 75 euro, leek me een goed begin.

 

Nu nog wat kabels kopen en dan... het inregelen. Moet heeeeeeel simpel zijn, hahahaha :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt me een goede deal.

Ik zou beginnen met Hotbird (13E) en Astra(19E).

Hispasat heeft denk ik weinig toegevoegde waarde.

 

Telesur doet het overigens prima op beide. 

Ik hoop dat je iemand in de buurt kent die wil helpen, want het is nog

best wel een puzzel in het begin.

Adviesje:

Begin met Astra 1, zonder switches (verdelers) als je dan beeld hebt op bijvoorbeeld BVN (die is ongecodeerd)

plaats dan rechts op de rail (als je naar de schotel kijkt en ik me niet vergis) de lnb voor Hotbird.

 

Het valt me wel op dat het aanbod van gratis Spaanse zenders erg beperkt is

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ronaldsl: Dank voor die Disenq, was ik zelf niet opgekomen :). Nou, ik ben tweedehands op Marktplaats gaan kijken en vond een compleet pakket. HD was voor mij een eis, in verband met m'n receiver. Deze heeft geen harde schijf intern, maar ik kan hem eraan koppelen. Was geen eis, maar is toch mooi dat het kan. 7 LNB's is ook veel te veel. Ik ga beginnen met 1 en die afstellen op de Hispasat. Dan kan ik later, als ik dit onder de knie heb, extra LNB's toevoegen, wellicht ooit een motor erbij, etc. Dit was het pakket en het leek me een goede prijs om te beginnen. Natuurlijk had ik voor minder kunnen gaan, maar dan had ik niet minder betaald. Was gewoon een goede aanbieding en die laat ik niet lopen! Met die satellietmeters bedoel ik signaalmeters, zodat ik kan zien of het een beetje werkt.

 

@de Steef: Als ik kijk naar de zenderlijst van de Hispasat, zie ik toch een aantal FTA-kanalen: 34 stuks. Op de Astra 1 maar 9 echt Spaanstalige kanalen, de rest heeft ook een Spaanse audiomogelijkheid. Gezien het enorme taalgebied, vind ik het aanbod inderdaad ook tegenvallen. Maar ja, wellicht dat als ik straks een motor bevestig, ik heel wat meer kan gaan ontvangen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Disenq" moet zijn 'DiSEqC": Digital Satellite Equipment Control.

Naar alle verwachting heb je 4/1-switches? : van 4 LNB's naar 1 ontvanger.

 

Gr. A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...