Ga naar inhoud


Alleen ontvangst op astra3, niet op Astra1


sjender

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ja, maar niet zodanig dat je geen beeld zou hebben.

Met het heen en weer schuiven optimaliseer je het focuspunt en verbeter je de regenreserve, het is zeg maar een instelling om de puntjes op de "i" te zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Afgelopen weekend weer anderhalf uur op het dak gezeten, zonder resultaat.

Weer helemaal opnieuw uitgericht, en het enige waar ik signaal op krijg is astra3.

De LNB helemaal rond gedraaid, zonder resultaat.

Ik heb echter wel het idee dat hij nu iets beter staat dan eerst, het signaal is nu stabiel, hij valt nu niet meer af en toe weg.

 

Er is mij in het begin van dit topic gevraagd om wat instellingen te posten.

Ik heb die nu allemaal in de bijlage geplaatst (foto's van de instellingen).

 

p.s. Klopt het als ik zeg dat als ASTRA3 wel te ontvangen is, dat de schotel goed is uitgericht?

Dus dat ik daar niet meer naar hoef te kijken? (hooguit de LNB skew)?

 

post-70704-0-51637800-1391501114_thumb.jpg

post-70704-0-94442300-1391501114_thumb.jpg

post-70704-0-38109700-1391501115_thumb.jpg

post-70704-0-83929500-1391501115_thumb.jpg

post-70704-0-25692600-1391501116_thumb.jpg

post-70704-0-73920100-1391501116_thumb.jpg

post-70704-0-23996200-1391501117_thumb.jpg

aangepast door sjender
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ontvangt kennelijk zender 276 canaldigitaal, CT24 zoals te zien aan het beeld op de achtergrond? 

Die zit op 12525V op 23,5Oost, inderdaad.

 

Het verbaast me wel dat de FEC in jouw schermen lijkt te staan ingesteld op 1/2; dat klopt niet volgens Kingofsat.

Die van 23,5oost moet zijn 3/4, en die van 19,2oost moet zijn 5/6.

Maar ik weet niet hoe die instelling je meting van de kwaliteit beïnvloedt.

 

Als ik het goed begrijp heb je (alleen) een duo LNB van canaldigitaal. Kan je ook een foto maken van je schotel, en hoe de LNB daarop zit?

 

En kan je eens controleren op welke kop je nu die CT24 ontvangt, door achtereenvolgens een natte lap over één van beide koppen te hangen (en daarmee de onvangst van die kop te blokkeren)?

 

gr,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan helaas nu geen foto maken van de schotel, daar ik nu weer in NL ben.

Ik heb wel al mijn hand voor de beide koppen gehad.

Zodra ik de 19 kop blokkeer verandert er niets, wanneer ik hem voor de 23 houdt, valt beeld en ontvangstsignaal weg.

 

Is er iemand anders die misschien weet of de instelling waar a33 het over heeft de oorzaak kan zijn van de 'falende' 19.2 kop?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om te kijken of de bomen ver genoeg van de schotel af staan

kijk maar even in de bijlage

 

Als ik deze tekening zo zie klopt dan de beredenering nog wel dat de zon zomers tegen 1 of 2 uur (?)  zich bijna precies op gelijke punt bevindt als de satellieten? Volgens mijn opinie staan ze op een heel ander hoek, veel hoger dus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik deze tekening zo zie klopt dan de beredenering nog wel dat de zon zomers tegen 1 of 2 uur (?)  zich bijna precies op gelijke punt bevindt als de satellieten? Volgens mijn opinie staan ze op een heel ander hoek, veel hoger dus

 

Klok en klepel...?

Je spreekt over de sun-outage, kennelijk. Valt genoeg over te googlen; was laatst ook nog hier op sat4all aan de orde.

Maar dat is niet "zomers". Een paar dagen in het voorjaar, en een paar dagen in het najaar.

 

Maar on-topic: terug naar @sjender!

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst het vrij zicht naar de satelieten maar nazien .Wellicht kun je je nog wat verplaatsen met de buis.

Kijk door het rietje voor de tunnelvisie,een kompas erbij en komt al heel ver.Het koordje met gewicht laat je hangen op ca 28°.

 

post-55742-0-53513400-1386440803_thumb.jpg

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal eens een foto plaatsen dan word het duidelijk

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere woorden.

Het kan zijn dat de 23 net wel in het zicht zit, en de 19 net niet...

Zou toevallig zijn, maar uiteraard niet onmogelijk, ik zal de volgende keer (eind feb) wel even een fotootje plaatsen.

 

Kan ik concluderen dat de instellingen in mijn ontvanger goed staan, en dat het nu eigenlijk het meest waarschijnlijk is dat er een boom in de weg staat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals je op mijn foto kan zien kan het natuurlijk zo zijn dat je de ene satelliet wel ontvangt en de andere niet ivm een boom,daar zijn handige aps voor op telefoon en ipad om dat duidelijk te maken

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

ik heb al op twee plaatsen meegemaakt dat met een duo LNB één satelliet met goed signaal te ontvangen was.

En de twee niet of heel slecht.

 

Twee maal stond er een boom in de weg.

 

Dus het kan

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...