Ga naar inhoud


Satellietontvangst voor 16 TV's


ROMAN

Aanbevolen berichten

Ik wil een kennis helpen bij het installeren van satellietontvangst in een groot gebouw.
Het project is nog in zijn prille begin en kan dus nog alle kanten uit. Ik wil in dit draadje de algemene problematiek schetsen en in functie van de evolutie van het project eventueel nieuwe draadjes openen om de details uit te werken.

De huidige situatie is dat het gebouw 16 TV's telt en de verste kamers zowat 75 meter van elkaar liggen. Momenteel maakt men gebruik van analoge Telenet waarbij de coax kabel van kamer naar kamer gaat en mijn kennis zou dat graag zo willen houden, kwestie van geen nieuwe kabels te moeten leggen, maar ik denk dat dit quasi onmogelijk is.

Men wil:
1) ontvangst van de 3 Astra satellieten
2) eenvoudige ontvangers, zowel met scart (voor de oude TV toestellen) als HDMI (voor de nieuwere)
3) zo min mogelijk TVV smart cards (in het gebouw is overal wifi beschikbaar)

Dat kan, denk ik, met:
1) een (88 cm ?) schotel met 3 (Quad of quattro ?) LNB en een multiswitch met 12 ingangen en 16 uitgangen en heeeel veel meter coax kabel van de multiswitch naar elke ontvanger.
2) 16 ontvangers met cccam, bijvoorbeeld XP1000, maar ik neem aan dat er andere niet-linux ontvangers bestaan die ook voldoen en goedkoper zijn. (Ik denk dat GSO hiervoor niet in aanmerking komt ?)
3) 4 TVV abonnementen gekoppeld via cccam.

Graag had ik van jullie, forumleden, bedenkingen/ervaringen wat er voor dit alles het best zou aangekocht kunnen worden.

Dank bij voorbaat.

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

zijn er geen plaatsen waar ze ook willen kunnen opnemen?

 

Anders moet je al met meerdere coaxen naar die plaatsen gaan

 

en ik denk dat je er dan ook niet meer gaat zijn met je 4 tvv-vlaanderen kaarten.

 

Als het nu natuurlijk hotel/motel/B&B is dan zal dit hier niet van toepassing zijn

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slechts 4 tvv kaarten ? Denk na voor je er aan begint ' op illegale kaartdeling staan strenge vorderingen . denk er aan dat als ik dit lees kunnen anderen dit ook zoals vb. tv....

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste forumleden,

dank voor jullie belangstelling voor dit draadje.

Graag wil ik al reageren op jullie input.

 

ik zou persoonlijk voor elke aparte schotel voor elke satelliet, beter ontvangst en regenreserve.

Ik ervaar bijna geen verschil qua ontvangstkwaliteit / regenreserve wanneer ik op mijn Triax TDS88 een dan wel meerdere LNB's plaats (13E die het verst uit het centrum staat geeft iets minder signaal dan wel als hij in het centrum staat) Ik aarzel echter om een TDS88 met multifeed te plaatsen omdat ik vrees dat deze - op termijn - 3 quattro of quad LNB's en 12 coaxen niet kan torsen.

 

Kan iedereen overweg met CCCam?

Ik heb nog geen ervaring in het configureren van cccam - daar moet ik me nog inlezen, misschien komt daarvoor een apart draadje. Ik dacht dat eens cccam geconfigureerd is dit transparant is voor de TVkijker, of niet ?

 

 

En als je geen 3 aparte schotels kunt plaatsen dan toch zeker een Fuba DAA110 met rail en de schotel schuin zetten.

3 aparte schotels plaatsen is technisch gezien geen punt, zelfs makkelijker uit te richten. Maar esthetisch gezien zal men natuurlijk eerder 1 schotel prefereren i.p.v. 3 ...

Je advizeert Fuba waarschijnlijk omdat het een zeer stevige schotel is ? Maar is "110" geen overkill ? Of hoef je dan niet zoals jij het noemt te "smokkelen" met het plaatsen van de LNB's? Of vrees je dat de multiswitch  en de vele tientallen meters coax teveel signaalverlies meebrengen ? Bestaan er kant en klare systemen om de schotel schuin te zetten of zou dit huisvlijt moeten worden ?

 

 

zijn er geen plaatsen waar ze ook willen kunnen opnemen?

 

Misschien wel, maar dan enkel wanneer men niet thuis is, dus geen 2de coax of 2de tuner.

 

 


en ik denk dat je er dan ook niet meer gaat zijn met je 4 tvv-vlaanderen kaarten.

 

Als het nu natuurlijk hotel/motel/B&B is dan zal dit hier niet van toepassing zijn

Het is gewoon een heel  groot gebouw waarbij sommige plaatsen aangrenzend zijn, andere gescheiden door grote opslagruimten. Biedt TVV speciale voorwaarden aan voor zulke grote gebouwen ?

 

 

Slechts 4 tvv kaarten ? Denk na voor je er aan begint ' op illegale kaartdeling staan strenge vorderingen . denk er aan dat als ik dit lees kunnen anderen dit ook zoals vb. tv....

Ik wil niets illegaal doen, noch mijn kennis iets dergelijks aanraden.  Op sat4all staan diverse draadjes die handelen over interne kaartdeling en ik lees nergens dat dit illegaal zou zijn. Mocht dat zo zijn dan zou een moderator toch ingrijpen, niet?

 

Groetjes,

Roman

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je geen nieuwe kabels wil trekken kun je beter een digitaal satontvangst kopstation plaatsen ' hierin kun je vb telkens een masterprint gevolgd door (meestal max.)3slaveprinten die de tvv kaart delen .de uitgang is dvb-c en kan middels een versterker direkt op het bestaande coax netwerk aangesloten worden ' voor vb 16 zenders heb je dus minstens 4 masters en 12 slave's nodig + 4 tvv kaartjes ' 'ik ga er vanuit dat alle ontvangers dvb-c kunnen ontvangen anders moet je een station nemen met analoge uitgang nemen

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Beste forumleden,

dank voor jullie belangstelling voor dit draadje.

Graag wil ik al reageren op jullie input.

 

Het is gewoon een heel  groot gebouw waarbij sommige plaatsen aangrenzend zijn, andere gescheiden door grote opslagruimten. Biedt TVV speciale voorwaarden aan voor zulke grote gebouwen ?

 

 

Ik wil niets illegaal doen, noch mijn kennis iets dergelijks aanraden.  Op sat4all staan diverse draadjes die handelen over interne kaartdeling en ik lees nergens dat dit illegaal zou zijn. Mocht dat zo zijn dan zou een moderator toch ingrijpen, niet?

 

Groetjes,

Roman

 

Intern sharen is toegestaan binnen een huisgezin. Wanneer je een appartement hebt met 16 woningen spreek je niet meer over intern sharen.

Elke economische eenheid zal zelf een abonnement moeten afsluiten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan iedereen overweg met CCCam?

En als je geen 3 aparte schotels kunt plaatsen dan toch zeker een Fuba DAA110 met rail en de schotel schuin zetten.

Of een Kathrein CAS120.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intern sharen is toegestaan binnen een huisgezin. Wanneer je een appartement hebt met 16 woningen spreek je niet meer over intern sharen.

En zelfs daarop ligt nog een kwantitatieve beperking.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het satelliet signaal ontvangen en verdelen is het probleem niet.

Alleen het bestaande rijgsysteem zal vervangen moeten worden, vanuit elke kamer zal een directe coaxkabel naar de matrix getrokken moeten worden.

 

Ik zie alleen praktische en juridische problemen bij het intern cardsharen.

 

Misschien kan TS iets meer zeggen over het gebruik van het gebouw, zijn het appartementen, is het een tehuis of pension etc.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien kan TS iets meer zeggen over het gebruik van het gebouw, zijn het appartementen, is het een tehuis of pension etc.

Het betreft een gebouw dat gebruikt wordt door mensen die in een gemeenschap leven. Ze hebben een eigen kamer en daarnaast zijn er gemeenschappelijke ruimten: eetkamer, keuken, zitkamer, ...

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kijk, nu maak je het plaatje wat duidelijker.

 

Is er behoefte aan het ontvangen van 3 satellieten, en een (FTA) programma aanbod van 1.000+ zenders?

 

Ik heb in een soortgelijk huis, waar men een beperkt budget had de bestaande installatie voor een minimaal gedrag omgezet naar centrale doorgifte van het digitenne signaal.

Men had daar een eenvoudig oud satelliet headend voor de ontvangst van 8 analoge satelliet programma's welke omgezet werden naar naar een UHF cas systeem. Een antenne op het dak, een eenvoudige antenne versterker en elke kamer had op de doos een DVB-T signaal staan.

Elke bewoner kreeg een eenvoudige DVB-T settop box en iedereen was tevreden.

 

Er zijn betaalbare satelliet headends welke zeg maar de basis zenders ontvangen, decoderen en dan als DVB-C signaal uitsturen.

Dat zou je decoderingsprobleem oplossen.

Daarnaast zou je op dezelfde kabel dan het satelliet signaal nog kunnen verdelen. Je moet dan wel het rijgsysteem vervangen voor een sternet.

 

Vat voor budget is er eigenlijk beschikbaar?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...