Ga naar inhoud


Kanalenlijst Hans van 5 februari 2014


hro

Aanbevolen berichten

Een erg mooie lijst.

Graag wil ik een vraag over de streams stellen. Ik weet niet of ik er al gebruik van maak... Ik click op een service en deze wordt getoond. Geldt dat voor zowel satellietkanalen als voor streams, of moeten streams op een andere manier worden gekozen?

Als dit een 'open deur vraag is', sorry.

Groet, Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een erg mooie lijst.

Graag wil ik een vraag over de streams stellen. Ik weet niet of ik er al gebruik van maak... Ik click op een service en deze wordt getoond. Geldt dat voor zowel satellietkanalen als voor streams, of moeten streams op een andere manier worden gekozen?

Als dit een 'open deur vraag is', sorry.

Groet, Jan

Vragen staat vrij. Veel receivers kunnen omgaan met streams. Streams zijn ip-adressen waar de link naar een live-stream van een tv- of radiozender op webcam zit. Gewoon proberen. Soms moet je 15 a 20 seconden wachten. De stream moet dan worden 'opgebouwd'.

 

Niet alle streams werken op alle receivers. Tip: download de plugin ET-Livestream, ook als je geen ET hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor de mooie zenderlijst. Sinds gisteren werkt mijn multirail met 4 LNB´s. Ik heb gelijk je zenderlijst geladen. En nu heb ik een mooi gestructureerd overzicht van de beschikbare zenders.

Fantastisch.

Graag gedaan. Hoe heb je de lijst ingeladen? Via de plugins/settings van je image (zoals OpenPLi enz.) of via downloaden en overzetten met bijvoorbeeld DreamSet?

In het eerste geval: morgen weer een update. In het tweede geval: vanavond breng ik nieuwe lijsten uit in verband met de wijzigingen vandaag door CanalDigitaal doorgevoerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de lijst ongewijzigd geladen met Dreamboxedit. Ik gebruik de VTI image (6.0.5). Ik weet niet welke plugins/settings ik dan kan gebruiken. Maar met Dreamboxedit gaat het heel gemakkelijk. Als de nieuwe lijst beschikbaar komt, zal ik hem opnieuw laden. Alvast bedankt.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prima hoor. Zelf gebruik ik DreamSet versie 2.39 voor het maken van de kanalenlijsten. Als je dit gebruikt heb je zeker geen problemen (met o.a. de stream-boeketten achter de normale tv- en radiozenders). Begin NU aan nieuwe lijsten, deze verschijnen dan later vanavond op o.a. dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

hallo ik heb een vu+ solo2 maar begrijp niet helemaal hoe ik deze zenderlijst nu kan laden moet je bij plugins kijken?

of het bestand downloaden op de pc en naar de vu kopieren?

hoe kom je in dreamboxedit is dat ook voor de vu ? of is dit onzin..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@cbrman: er zijn diverse wegen naar Rome. Je kunt een kanalenlijst downloaden, uitpakken en via bijvoorbeeld DreamSet oversturen naar je receiver (eventueel na bewerken eigen smaak). Maar als je dat te moeilijk vindt: de meeste images hebben onder Menu, Plugins, Settings, een aantal kanalenlijsten staan, zoals die van 'Hans'. Deze kun je dan zo makkelijk downloaden. Eventueel reboot of Enigma-herstart en ze zijn te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi HRO 

ik heb dit zo juist gedaan maar krijg nu de volgende melding:

geen data op de transponder

(timeout reading pat)

geen idee wat dit betekend en belangrijker hoe dit op te lossen..

mijn nuchtere verstand zegt geen signaal maar ik heb hardware matig niets gewijzigd..

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle zenders..? Dan zouden je instellingen (disecq-switch) wel eens fout kunnen zijn. Je hebt toch ooit wel beeld gehad neem ik aan? Anders scan maar eens een satellietpositie (bijvoorbeeld Astra 19) en kijk of er zenders binnenkomen. Lastig zo uit te leggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi hro ik heb zeker beeld gehad.. 

Hi ossie

Ik ben nu een beetje de weg kwijt..

Ik had gister de zenderlijst van hans via de plugin geladen..

Toen kreeg ik geen beeld meer

Er kwam een foutmelding

Geen data van transponder..

Toen opnieuw zenders gezocht met fast scan..

Hij bleef toen hangen kreeg een beeld van openpli

Toen uitgezet en weer aan..

Er gebeurde toen helemaal niets meer... alleen de ronde aan/uit knop licht op en als je die aanraakt wordt hij iets lichter.. maar verder gebeurt er niets..

Kun je op een andere manier de vu starten?

Alvast bedankt.. grt Mathijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...