Ga naar inhoud


Kanalenlijst Hans van 1 augustus 2014


hro

Aanbevolen berichten


  • 2 weken later...

Ik weet niet hoe ik de vraag moet stellen zonder ontactisch te zijn, kan iemand aangeven wat dde voordelen zijn van dit soort kanaallijsten? Ik ben onbekend met dit fenomeen, vandaar de vraag.

hoe lang heb je al een satellietontvanger?

 

je zult merken dat de samenstelling van het zenderpakket regelmatig verandert, zie de veranderingen bij de nieuwe kanalenlijsten, en dat is nog maar een deel. Dus: gebruik ze niet en je zult merken dat veel zenders 'zwart' gaan (nieuwe frequentie of verdwenen) en je mist nieuwe zenders.

 

Maar je kunt natuurlijk ook iedere dag alles zelf bijhouden. Dit werk wordt nu gedaan door de kanalenlijst-bouwers...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n 7 of 8 jaar een sat receiver, allemaal canal digitaal gecertificeerde bakjes, en ik gebruikte dus fastscan. Sinds een kleine twee maanden heb ik voor het eerst in mijn leven een Linux based receiver (vuplus-duo2), en er gaat een wereld aan mogelijkheden open, vandaar mijn vraag.

Ik zie allerlei submapjes in de zipbestanden, en begrijp dat het aan te raden is om het geheel in te laden via de dreambox editor. Is het mogelijk/aan te raden om (op een of andere manier - ik weet niet of dat kan) de submappen structuur te importeren in de editor en vervolgens in de vuplus?

 

Sorry dat ik zoveel vraag, maar ik wil leren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na unzippen open je een editprogramma. De Kanalenlijst Hans is gemaakt met DreamSet 2.39. Uiteraard kun je ook DreamBoxEdit gebruiken (liefst recente versie, dan werken streams ook).

Start editprogramma, Open-functie, laad het bestand lamedb. Dan zie je de boeketten staan.

Uiteraard juiste instellingen editprogramma (ip-nummer van je VU-receiver, Enigma-2, enz.).

Eventueel bewerken. Oversturen naar receiver.

 

Andere optie: in veel images (OpenPLi, ATV, RSI) zit Kanalenlijst Hans (Menu, Plugins, Downloaden, Settings). Eenmaal zo binnengehaald dan komen nieuwere kanalenlijsten met een software-update automatisch mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jels. Je leest dit bericht op het Sat4All-forum. Daar mag ik helaas niet verwijzen naar de website waar je je kunt aanmelden voor een automatische melding. Anders heb ik een waarschuwing/ban aan mijn broek...

 

Als je de kanalenlijst via applicaties/plugins hebt gedownload dan krijg je automatisch een nieuwe versie bij een software-update.

 

Ben morgen van plan nieuwe lijsten te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...