Ga naar inhoud


Fritzbox poort 443 sluiten


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

volgens nieuws van AVM, de maker van de fritzbox via radio gehoord

 

dien je tot nader order de poort 443 indien geopend voor extern gebruik te sluiten

was die niet open => geen probleem

is die open => sluiten tot nieuwe firmware komt

 

want hackers weten er raad mee.

 

reden: klik mij

bron: link komt nog <> maar was al op radio te horen

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hi,

ik heb vandaag van fritz een mail gekregen aangaande een beveiligings probleem (begrijp niet zo goed mijn engels) ivm het op afstand inloggen op de fritzbox.Blijkbaar,zou het tijdelijk niet veilig zijn om de remote acces aan te laten staan,en raden ze je aan om deze tijdelijk uit te schakelen.

Wie heeft ook deze mail gekregen van fritzbox,en wie is er bereid een beetje uitleg te geven over deze engelse mail.Alvast bedankt op voorhand en mijn excuses voor de engelse tekst,zou deze wel willen vertalen,maar mijn engels is hiervoor ontoereikend.

 

-- begin copy

Important security information for all FRITZ!Box users with MyFRITZ! service enabled 

You are receiving this message as a user of AVM MyFRITZ! at the e-mail address registered with this service. 

In recent days there have been several reports of fraudulent use of telephone services connecting through FRITZ!Box routers. AVM has notified its customers and published revelant security instructions. How this abuse has taken place has yet to be established conclusively.

As a temporary safety precaution, AVM recommends that all FRITZ!Box users disable Internet access to the FRITZ!Box via HTTPS (port 443). This also disables access to your FRITZ!Box user interface from any location using MyFRITZ!. Please go towww.avm.de/en/sicherheit for brief instructions. 

After disabling Internet access via HTTPS (Port 443), FRITZ!Box services like MyFRITZ! and FRITZ!NAS are no longer available and the FRITZ!Box user interface can no longer be accessed from on the go. But you can continue to use all Internet and home network applications safely at home. 

If you saved e-mail addresses in your FRITZ!Box, for example to use push service, we recommend changing the mail password at your e-mail provider for this mail address as a precaution. Any other e-mail addresses not stored in the FRITZ!Box are not affected. 

See www.avm.de/en/sicherheit for the latest news. We will inform you as soon as you can resume using both services without restrictions. 

If you need further support, our support team with experts on this topic is ready to assist you: contact us at security@avm.de or call +49 30 39 004 554

We apologize for the temporary limitations to access from on the go, but have decided to recommend these instructions as a securtiy precaution. 

Best regards 

AVM GmbH

 

-- einde copy.

Mogelijks hebben niet alle fritzbox users deze mail gehad,en zijn misschien blij via deze weg een copy te lezen van mijn mail,helaas wel in het engels.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt 2 richtingen.... van binnen naar buiten en van buiten naar binnen.    Poort 80 zit standaard ook dicht en toch kun je internetten......... ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels is er een patch die het probleem zou moeten oplossen:  http://tweakers.net/nieuws/94201/xs4all-raadt-klanten-aan-lek-in-fritzbox-routers-te-dichten-met.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijne was niet gehacked en poort 443 stond aan. Even een gedachte:

 

In Duitsland zijn recentelijk 16.000.000 emailadressen met password buitgemaakt. De hack is eigenlijk geen echte hack omdat gewoon is ingelogd met correct emailadres en password (dus geen errors of retry). Dit inloggen gebeurt via https://myfritz.net. In mijn logica 1 en 1 is 2 zeg ik dus dat https/:myfritz.net gewoon gehacked is.is ook wel erg toevallig dat dit gebeurt op alle fritzboxen en niet random. Zou me niet verbazen als we over een aantal dagen hetzelfde horen via officiële weg....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit een logica in maar dan zou je geen patch nodig hebben. Een reset van alle wachtwoorden zou afdoende zijn in dit geval.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is ook zo... De patch voorziet in een dubbele inlog via MyFritz. Een echte patch is het m.i. Dus helemaal niet! Een echte hack was het ook niet. De 'hackers' hadden gewoon de email en bijbehorend wachtwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou wat zijn al de server van Frits gehacked was.

Maar dan nog, je bepaalt zelf het wachtwoord op je modem en maak dat niet te eenvoudig ! !

 

Hier in NL kunnen ze in ieder geval alle ip-adressen van xs4all lang geweest zijn om te kijken of je er in kon. Kheb nog niet kunnen lezen, HOE ze het hebben geflicked.

gr. Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echter is een 169.254.x.x NOOIT vanaf buiten bereikbaar. Dus hiermee kun je nooit op afstand inloggen op de modem.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...