Ga naar inhoud


Hulp OSCAM op Fritzbox


Aanbevolen berichten

Sinds een tijdje ben ik in bezit van een Fritzbox. Omdat ik problemen heb met oscam op mijn DB7000 (wil geen 2 S2 kaartjes tegelijk verwerken) wil ik oscam op mn Fritzbox zetten. Ik ben inmiddels al wel zo ver dat ik Freetz software heb geinstalleerd, maar om oscam erop te krijgen is nog een grote puzel.

 

Op internet kan ik best e.e.a. vinden, alleen geeft dit een enorm klok / klepel gevoel.

De ene keer begrijp ik dat ik een los pakketje moet hebben om via telnet op de frtizbox te installeren, de andere keer een pakketje om in te bakken in de freetz software tijdens het compileren in VM.

 

Wat ik graag wil is oscam zodanig installeren dat dit te bedienen is via het menu van de Freetz software. Ook moet dit uiteraard een herstart kunnen overleven.

 

Is er iemand die me hier de weg in kan wijzen??

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dank voor je link.

Echter wat daar beschreven wordt is een kant en klare image voor een FritzBox 7390. Ik heb een 7170 en dat gaat dus niet.

Had er inderdaad even bij moeten zeggen om welk type FB het ging.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan heb ik wat te doen het weekend :grin:

Firmware bakken had ik al eens gedaan. Ben nu een aan het maken met een pakket van download.oscam.cc. Heb de 1.10 Mips-freetz gebruikt, dus hopelijk is dat de goeie. Ik kan nergens terugvinden of die oscam nou zo ingebakken wordt dat hij ook restarts gaat overleven en/of het via het freetz menu in te stellen is.

 

Zal me het weekend ook eens verdiepen het het compileren van oscam. Bedankt voor de link

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, lukt niet.

Oscam pakket onder de map addons gezet. Hierna in static.pkg "oscam" toegevoegd. Zie bijlage.

 

Hierna bij commando "make menuconfig" zie ik geen optie om oscam aan te vinken. Moet dit?

Na het commando make komt er een keurige image uitrollen, maar niet met oscam :-(

 

freetz%20screen.jpg

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Hallo Quattro. Is het uiteindelijk gelukt met oscam? Heb zelf net een 7390 gehaald, maar de telefonie gaat ook via de fritz, ben dus een beetje huiverig, want als de fritz vastloopt dan kunnen we niet meer bellen;)

Dreambox 7000s, Reelbox Avantgarde 1, Reelbox Avantgarde 2, NetClient, 2*HTPC met openelec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het zeker gelukt en het werkt prima stabiel. Hij draait nu als severtje voor mijn ontvangers in huis.

 

Als je het kunstje eenmaal kent is het allemaal prima te doen, maar voordat je zo ver bent (althans ik zo ver was....) kost het wel ff tijd en doorzettings vermogen.

 

Over het vastlopen geen angst. Voordat je begint moet je even een herstel image downloaden en opslaan. Mocht het misgaan (wat bijna niet kan gebeuren) heb je hem binnen enekele minuten weer in maagdelijke toestand.

  • Like 1

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

nou het bouwen van freetz was mij al bekend en heb het inderdaad nu zelf ook gedaan. Moet mij alleen nog verdiepen hoe oscam automatisch te laten starten indien router om wat voor reden dan ook is gerestart. Ik compile zelf een binary welke ik  in " /var/media/ftp/oscam/bin " wil zetten, zodat ik 'm niet per ongeluk kan deleten als ik de external addon van freetz upload naar " /var/media/ftp/external "

 

Heeft iemand een soortgelijke oplossing, of de weg bewandelen die quattro eerder aangaf - dus oscam static bouwen tijdens freetz bouwen

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Ja het zeker gelukt en het werkt prima stabiel. Hij draait nu als severtje voor mijn ontvangers in huis.

 

Als je het kunstje eenmaal kent is het allemaal prima te doen, maar voordat je zo ver bent (althans ik zo ver was....) kost het wel ff tijd en doorzettings vermogen.

 

Over het vastlopen geen angst. Voordat je begint moet je even een herstel image downloaden en opslaan. Mocht het misgaan (wat bijna niet kan gebeuren) heb je hem binnen enekele minuten weer in maagdelijke toestand.

 

Hallo quattro,

 

En, eh, hoe heb je 't voor elkaar gekregen? Ik (en ik denk anderen ook) zou graag van jouw ervaring gebruik willen maken.

 

Ik heb al diverse images met freetz-trunk gemaakt maar OSCam erin zetten, is voor mij nog een raadsel hoe dat te doen.

 

Ik hoor graag van je. Vast bedankt voor de uitleg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...