Ga naar inhoud


Fritzbox poort 443 sluiten


Tonskidutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@Sjaak(k)

Toen ik ging updaten kreeg ik de 53 versie.

Ik had oorspronkelijk een aanbieding, Duitse versie. Die heb ik omgezet naar de internationale versie en kan dus kiezen voor annex A en B. Alles werkt prima en tot voor kort had ik er geen omkijken naar. Met een kennis heb ik een VPN verbinding en zo de USB stick in mijn FB als gemeenschappelijke "schijf". Gaat hardstikke goed!

 

Ik ben een poosje bezig geweest met wat allemaal mogelijk is met doorschakelen naar ISDN, DECT en Ip phone en stuitte op beperkingen. Sommige dingen waren niet mogelijk. Toen ik AVM ernaar vroeg werd ik verwezen naar http://service.avm.de/support/nl/SKB/FRITZ-Box-7390-int/60:Telefoongesprekken-doorschakelen Dit geldt m.i. ook voor de 7270.

 

Maar je weet waarschijnlijk dat je in kan stellen dat je voor een gesprek naar buiten een 0 moet kiezen? Dan kies je een intern toestel zonder ** voor het nummer.

http://service.avm.de/support/en/skb/FRITZ-Box-7390-int/234:Enabling-or-disabling-automatic-outside-dialing

Maar dit geldt helaas alleen voor analoge lijnen, niet voor DECT.

 

Ik heb mijn DECT toestellen analoog aangesloten via het basisstation en vind dat beter werken: de specifieke functies van het toestel en de nummerweergave.

aangepast door abmg
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag best poort 443 openzetten maar niet naar het ding zelf natuurlijk. Dat is altijd onverstandig trouwens.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorzichtig zijn kan natuurlijk geen kwaad maar gisteren publiceerde AVM deze melding op haar site:

 

In Medien- und Forenberichten wird aktuell über weitere mögliche Angriffswege auf die FRITZ!Box spekuliert. Aufgrund der laufenden Ermittlungen und um Nachahmungen zu vermeiden, kann AVM diese Berichte nicht kommentieren. Wie bereits informiert, fanden Angriffe auf die FRITZ!Box ausschließlich von außen über Port 443 statt. Nachdem die Angriffe bekannt wurden, hat AVM innerhalb weniger Stunden ein entsprechendes Sicherheits-Update für die FRITZ!Box bereitgestellt. Gleichzeitig wurde allen Anwendern, unabhängig vom aktivierten Fernzugriff, empfohlen, dieses Update durchzuführen. Es bietet den besten Schutz vor potenziellen Angriffen. Unter avm.de/sicherheit finden Sie Tipps zum Update und eine entsprechende Anleitung. 

 

Tja, wie spreekt nu de waarheid?

Die zal wel ergens in het midden liggen.......

 

edit: zie bronvermelding:  http://www.heise.de/newsticker/meldung/Jetzt-Fritzbox-aktualisieren-Hack-gegen-AVM-Router-auch-ohne-Fernzugang-2115745.html

aangepast door hansputters
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit aan de hand gehad. Een hack, toevoeging van een IP-telefoon, en voor € 288,- gebeld naar Vanuatu (gelukkig hoeven wij dit niet te betalen).

Update van AVM 5 dagen geleden uitgevoerd. Hiermee zou de hack zijn opgelost.

Vanochtend weer een aangebrachte IP-telefoon uit de configuratie moeten slopen........

 

Nu allemaal nieuwe wachtwoorden er op, ook nieuwe VOIP-wachtwoorden.

 

Die hack is inderdaad erger dan werd gedacht.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites

n.b.: ik ga meteen een blokkade voor buitenlandse nummers invoeren

 

Dat heeft geen zin! Als hij gehacked wordt hebben ze toegang tot je configuratie. Ze halen natuurlijk die blokkade dan ook even weg...

 

Ik heb mijn Fritz!Box verwijderd en een Zyxel tegen de muur geplakt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toutes les routeurs Fritz! :) Alleen is voor zover bekend alleen XS4ALL de provider die ze in Nederland standaard inzet... Maar er zijn mensen zat die zo'n box los gekocht hebben..

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku: terechte opmerking van je inzake de nummerblokkade!

Maar...ik bedoelde een blokkade bij Ziggo bij wie ik ook een telefoonnummer heb.

Is als "vast"nummer geconfigureerd in de Fritz, staat helaas normaliter open want niet beveiligd met een w.w.

 

Bedankt voor het meedenken!

 

Voor de sat-kijkers onder ons: vanavond besteedt Stern TV aandacht aan het al dan niet gemakkelijk hacken van een router

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...