Ga naar inhoud


Fritzbox poort 443 sluiten


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

n.b.: ik ga meteen een blokkade voor buitenlandse nummers invoeren

 

Dat heeft geen zin! Als hij gehacked wordt hebben ze toegang tot je configuratie. Ze halen natuurlijk die blokkade dan ook even weg...

 

Ik heb mijn Fritz!Box verwijderd en een Zyxel tegen de muur geplakt..

Als je bij Xs4all bent, heeft dat wel zin.Die hebben een VOIP-portal waar je de blokkades in kunt zetten, en die zitten dan NIET in je modem.

VU+ Duo - OpenPli 4.0 - VU+ Solo - OpenPli 4.0

TeVii DVB-S2 - MyTheatre - DVB Dream
Wavefrontier T90 (0,8W - 28,5E) - Triax 88(30W) - 2x EMP 168-w V2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

der is natuurlijk meer dan enkel die poort... als we iets over portforwarding weten en tunneling via een poort

ik stel het even kort samen en u kunt over nadenken.

 

heb je een andere poort open, welke geforward wordt naar een specifiek LAN - WLAN apparaat kun je bij die machine binnen geraken

- stel je hebt een enigma2 linux bak

je hebt fritzcall plugin geinstalleerd

je hebt een softcam die de standaard listenport 12000 gebruikt (of een andere standaard softcam config)

dan kan men via via uit de fritzcall configuratie op die linux receiver het admin paswoord van je router halen dat daar in "plaintext" staat weergegeven.

 

venijnig hè

aangepast door Tonskidutch

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb dit aan de hand gehad. Een hack, toevoeging van een IP-telefoon, en voor € 288,- gebeld naar Vanuatu (gelukkig hoeven wij dit niet te betalen).

Update van AVM 5 dagen geleden uitgevoerd. Hiermee zou de hack zijn opgelost.

Vanochtend weer een aangebrachte IP-telefoon uit de configuratie moeten slopen........

 

Nu allemaal nieuwe wachtwoorden er op, ook nieuwe VOIP-wachtwoorden.

 

Die hack is inderdaad erger dan werd gedacht.

Naast de update adviseert AVM de paswoorden ook meteen te vernieuwen!

 

http://www.avm.de/de/Sicherheit/hinweis.html?linkident=mehr

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar dommel een mail gestuurd,omdat wij de voip paswoorden niet zelf kunnen wijzigen.Helaas nog geen antwoord,buiten een auto reply met een ticket nummer en een paswoord.Mijn gesprekken naar europese vaste en mobiele lijnen zijn wel inbegrepen,maar toch niet onbeperkt.Kan ik op iets speciaals letten log file's,of iets dergelijks?of gaan ze zo gewiekst te werk dat ze echt geen sporen nalaten?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@satviedereen

Heeft u een Fritzbox van Dommel?

XS4All leverde Fritzboxen aan hun klanten en heeft de belkosten die hackers gemaakt hadden niet doorberekend en ook veel gedaan om klanten te beveiligen.

 

Wat te zien is, is dat bij Telephony Devices een IP telefoon geïnstalleerd is en in de call log zijn uitgaande gesprekken te zien naar exotische buitenlanden die u niet bekend voorkomen en veel kosten.

 

Op AVM.de/en/ staat bij downloads een firmware update voor de Fritzbox 7113 (is dat de uwe) van 19 februari. Die zal het veiligheidslek moeten dichten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 7360.Dommel heeft de laatste firmware van bij hen geupload.

Toch ben ik nog een beetje bang,omdat ze adviseren de voip wachtwoorden te veranderen,maar zoals ik zei,wij kunnen dat niet,en heb dommel daarover gemaild.IK heb nog geen re-play gehad.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb vandaag of gisteren nieuwe gegevens gekregen voor mijn sip telefonie.Echter voor ik deze kreeg,moest ik een factory reset doen,en kan ik helemaal van in het begin herinstellen.

Hopelijk blijven de hackers er nu een tijdje buiten.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Xs4all gaat de komende weken de FritzBox-modems van klanten automatisch voorzien van de nieuwste firmware. De internetprovider heeft hiertoe besloten nadat eerder bekend werd dat veel van deze modems kwetsbaar zijn voor misbruik.

 

http://tweakers.net/nieuws/94596/xs4all-gaat-lek-in-fritzbox-modems-op-afstand-dichten.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

 

Beste klant,

De afgelopen weken is duidelijk geworden dat het Fritzbox-modem dat u van

XS4ALL in bruikleen hebt, kwetsbaar is voor misbruik. De leverancier van de

modems heeft een nieuwe firmware uitgebracht waarmee dit probleem verholpen

wordt. Hoewel er in uw geval geen misbruik lijkt gepleegd, vinden wij het

toch belangrijk dat uw Fritzbox-modem zo snel mogelijk van de nieuwe veilige

firmware wordt voorzien.

Om het updaten van de firmware zo snel en eenvoudig mogelijk te laten

verlopen, heeft XS4ALL besloten het updateproces geautomatiseerd uit te

voeren. Op 11 maart tussen 01:30 en 05:30 zal uw Fritzbox-modem automatisch

door ons worden voorzien van de nieuwe firmware. U hoeft daarvoor niets te

doen.

Bij de update zullen al uw instellingen gewoon bewaard blijven en u kunt,

als u wilt, na de update nog steeds alle instellingen van uw modem zelf

beheren en aanpassen. De internetverbinding wordt kort onderbroken tijdens

het updateproces omdat het modem moet herstarten. Het is van belang dat u

tijdens het update proces het modem niet uitzet of de stroom onderbreekt.

Eventuele additionele diensten, zoals televisie en bellen, zullen kort

onderbroken worden. De update wordt 's nachts uitgevoerd zodat u zo min

mogelijk hinder ondervindt.

Als u niet wilt dat XS4ALL uw modem automatisch van de nieuwe firmware

voorziet, dan kunt u uw modem middels onderstaande stappen uitsluiten van de

automatische procedure. We wijzen u er wel op dat uw modem in dat geval

kwetsbaar blijft voor misbruik totdat u de firmware zelf update.

 

Dat zal wel per regio gebeuren... qua datum en tijd

Headhunter

Front242

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...