Ga naar inhoud


Updaten via webinterface geeft verkeerd ip-adres


sens
Ga naar oplossing Opgelost door Tuurtje,

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen,

ik wil mijn DM-800hdse updaten via de webinterface van Openpli 3 naar Openpli 4.

 

Eerst schakel ik de machine uit, haal de stekker eruit en daarna doe ik hem er weer in met de aan/uit-knop ingedrukt.

Ik krijg dan keurig netjes een ip-adres te zien.

Het probleem is echter dat ik een oud ip-adres krijg (192.168.0.77) terwijl het huidige ip-adres 192.168.1.77 is.

 

Ik heb dit oude ip-adres (192.168.0.1) eerder wel gebruikt in Openpli 2.x, maar nu al een hele tijd niet meer.

Ik heb mijn netwerkadapter ingesteld op "handmatig" met ip-adres 192.168.1.77

Toen ik de box ging upgraden van Openpli 2.x naar  Openpli 3, had ik overigens hetzelfde probleem.

 

Ergens, diep verscholen in een bestandje moet dit ip-adres dus nog ergens staan, want hij blijft er maar mee aankomen.

De webinterface werkt nu dus ook niet, omdat mijn computer wel in de 192.168.1.x range zit.

 

Iemand een idee hoe dit zit?

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat wil zeggen dat je DHCP range in je router staat ingesteld op de 192.168.0.x range. Je mag handmatig natuurlijk een adres inkloppen, maar dat wordt pas gehonoreerd als je de Dreambox volledig boot! Bij De *Stop* methode volgt de Dreambox alleen via het DHCP protocol. Je kunt overigens gewoon flashen met de IP die in het venstertje van de Dreambox verschijnt.

 

Als flashen niet lukt dan kun je in IE de compatibiliteitsmodus gebruiken of een oudere browser proberen. Let erop dat het flashen niet onmiddelijk begint! Hij moet de image eerst naar je box inladen.

 

Je kunt om op safe te spelen ook eerst even de ARP cache wisen voor je begint met flashen..

 

Om later problemen te voorkomen kun je je router beter instellen dat hij als DHCP range 192.168.1.x gebruikt i.p.v. 192.168.0.x..

aangepast door Mimisiku
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat dacht ik ook, maar de dhcp-range van mijn router (Asus RT-AC66U) staat ingesteld op 192.168.1.100/192.168.1.254

De router heeft zelf 192.168.1.1 en de rest van mijn netwerk zit ook allemaal in de 192.168.1.x range.

Raar hé!

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles werkt altijd prima met de netwerk verbinding van de dm800hdse, alleen met dit flashen heb ik problemen.

Ik heb trouwens boven een dm500hd en die geeft hetzelfde probleem.

Aan de kabel kan het dus niet liggen, misschien een ander incompabiliteitsprobleem tussen de router en de dreamboxjes.

Het zou i.d.d. zoiets kunnen zijn, dat hij niet op 100Mbit staat of zo, ik ga zoeken in de settings van de router.

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inmiddels de box via de webinterface geflashed naar OpenPli 4.0.

Dit is me gelukt door het ip-adres van mijn computer te veranderen van 192.168.1.x naar 192.168.0.x.

De router heb ik gewoon laten staan op 192.168.1.1.

Pas op het moment dat ik het ip-adres van mijn computer veranderde, kon ik via de webinterface van de Dreambox contact maken.

 

Raar maar waar!

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, heb ik op dat gebied ook van alles geprobeerd.

Ingesteld met auto-ip dhcp server, zelf vast ip-adres instellen, en instellen op de router met voorkeurs ip-adres.

Maar het blijft vastzitten op die 192.168.0.x

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik hierboven beschreven, de dhcp-range van mijn router (Asus RT-AC66U) staat ingesteld op 192.168.1.100/192.168.1.254

 

Het IP-adres wat de dreambox laat zien (in het geval van het opstarten met power-knop ingedrukt) moet dus nog ergens in zijn geheugen staan, ook al heb ik box al meerdere malen voorzien van een andere image.

 

Ik zie trouwens, dat wanneer ik opstart vanaf de 'uitstand', ook dit IP-adres (192•168•0•x) wordt weergegeven op het display.

Eenmaal opgestart accepteert de box netjes het aangeboden IP-adres van de router.

aangepast door sens

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik hierboven beschreven, de dhcp-range van mijn router (Asus RT-AC66U) staat ingesteld op 192.168.1.100/192.168.1.254

 

Het IP-adres wat de dreambox laat zien (in het geval van het opstarten met power-knop ingedrukt) moet dus nog ergens in zijn geheugen staan, ook al heb ik box al meerdere malen voorzien van een andere image.

 

Ik zie trouwens, dat wanneer ik opstart vanaf de 'uitstand', ook dit IP-adres (192•168•0•x) wordt weergegeven op het display.

Eenmaal opgestart accepteert de box netjes het aangeboden IP-adres van de router.

 

Waarschijnlijk komt die 192.168.0 range toch voort uit jouw netwerk. Heb jij toevallig niet in je netwerk een router hangen, welke functioneert als netwerkswitch ? En als op die netwerkswitch router de dhcp server nog actief is ?

 

Aan zo iets denk ik. Zal wel heel toevallig zijn als de 500 HD en de 800HD SE hetzelfde euvel heeft bij het flashen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

@paardengek:

ik heb verder geen extra routers of range extenders in mijn netwerk hangen, alleen mijn glasvezelmodem en de Asus router.

Op één of andere manier is dat oude ip-adres opgeslagen in de box.

 

@Tuurtje:

ik ga hier van het weekend even mee bezig, ik laat uiteraard weten of het geholpen heeft.

 

Voor zover alvast hartelijke dank voor jullie meedenken!

dreambox 500HD - dreambox 800 HDse - visiosat bi-satellite (4 lnb's)- 2 x spaun diseqc 2.0 switch 4/1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...