Ga naar inhoud


kortstondig wegvallen signaal op 23,5


wiltop

Aanbevolen berichten

heb de laatste dagen nogal eens problemen met 23,5 signaal

 

dan is snr 0  en agc 84 , resultaat geen beeld , wel op 19,2

 

het zijn verschillende schotels op 19,2 en 23,5 , strak uitgericht

 

normaal is snr 88

 

daar ik twee schotels op 23,5 heb staan, het signaal is op beide weg , triax schotel van 1 meter

 

boven heb ik een vuduo2  en beneden een vuduo

 

woon in algarve portugal , mijn vraag is of meer mensen hier last van hebben

 

duurt meestal een kwartier , daarna is alles weer normaal

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee dat had ik nog niet gelezen , mijn dank daarvoor .

 

maar in dit geval staan beide schotels op verschillende plaatsen , met volkomen vrij uitzicht.

 

en zoals gezegd , duurt het meestal ongeveer een kwartier , daarna weer volledig sterk signaal.

 

als het gebeurt , soms geen signaal op rtl zenders , wel op ned1 , daarna soms

ook op gehele 23,5 geen signaal.

 

dus verschillende schotels , op verschillende plaatsen , verschillende lnb en kabels.

 

schotels en lnb uitgericht met digitale satmeter.

 

snr 88 agc 84 , dus best goede ontvangst.

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wil je dat is verder toelichten want waarom zouden die geen signaal meer hebben dan?  Kijk met de overgang naar 8spk zal er uiteraard een grotere schotel nodig zijn in sommige gevallen maar aan de footprint is toch niks gewijzigd.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

1pm, de vraag gaat over Astra 3, 23 graden, jouw opmerking gaat over Astra 1, 19 graden,

CODX, deze week is er op de 19 graden positie gewisseld van satelliet.

De transponder 12515 op Astra 1 zit nu op een satelliet die tot voor kort in gebruik was op 28 graden oost.

De transponder 12515 zit nu op een pan-Europa beam en niet meer op een wide beam, waardoor het hoge noorden nietr meer in de footprint ligt en het beeld daar is weggevallen.

 

En nu weer terug on topic, het kortstondig wegvallen van het signaal op Astra 3!

Hoe laat was die uitval, rond het middaguur?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het rond 10.20 uur in de ochtend Portugeese tijd is, dan kan het te maken hebben met de sun outage maar ik denk eerder dat je schotel aan de krappe kant is.
Welke schotel gebruik je voor de Astra 23,5 want een Triax 100 bestaat er niet. Is het een Triax 88 van 85cm breed en 95cm hoog of een Triax 110 van 100cm breed en 105cm hoog op de spiegel gemeten?
En welke lnb gebruik je voor de Astra 23,5?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1pm, de vraag gaat over Astra 3, 23 graden, jouw opmerking gaat over Astra 1, 19 graden,

CODX, deze week is er op de 19 graden positie gewisseld van satelliet.

De transponder 12515 op Astra 1 zit nu op een satelliet die tot voor kort in gebruik was op 28 graden oost.

De transponder 12515 zit nu op een pan-Europa beam en niet meer op een wide beam, waardoor het hoge noorden nietr meer in de footprint ligt en het beeld daar is weggevallen.

 

En nu weer terug on topic, het kortstondig wegvallen van het signaal op Astra 3!

Hoe laat was die uitval, rond het middaguur?

oeps sorry klopt had t verkeert gelezen maar wat als ze dit met de 23 oost ook gaan doen dan ?

Joa zo gaat dat alaaf !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Astra 3B heeft vier verschillende antennes.
De Middle East Ku-band spotbeam
De Europa Ku-band wide beam
De Europe Ku-band beam
De Europe Ka-band beam

Als ze de Nederlandse kanalen over zouden zetten van de Europe wide-beam naar de Europe-beam, dan is het over en uit met CanalDigitaal. Je moet je bedenken dat het grootste deel van de klanten toch in de Zuidelijke landen van Europa zitten en die kunnen dan niets meer ontvangen, zie: https://sat.ses.com/webservice/images/7407034
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

daar ik het vanmorgen weer had , ging ik handmatig zenders zoeken , met 11856 enz , vond echter niets.

modulatie stond op qpsk , veranderde dat in 8psk , en vond toen wel de zenders.

 

bij qpsk gaf hij ook wel zenders aan , maar met voornoemd probleem.

 

nu maar ff afwachten , of het weer gebeurt.

2 x dm800hd + 1 x dm8000

3 x vuduo + 1 x vuduo2

1 x coolstream

1 x nas 2413

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze de Nederlandse kanalen over zouden zetten van de Europe wide-beam naar de Europe-beam, dan is het over en uit met CanalDigitaal. Je moet je bedenken dat het grootste deel van de klanten toch in de Zuidelijke landen van Europa zitten en die kunnen dan niets meer ontvangen, zie: https://sat.ses.com/.../images/7407034
@sprietje: wat zou een reden voor deze antenne wijziging kunnen zijn ?  Canal Digitaal heeft hier GEEN belang bij lijkt me?!

Ik zit bepaalde tijden van het jaar bij jou om de hoek (Costa Blanca), en heb met twee aparte schotels voor resp 19.2 en 23.5 prima ontvangst. Alle kanalen tussen 83 en 89% snr. Beide schotels hebben een diameter van 88cm en een Inverto quatro lnb. DE 3disceq hebben verbinding met 3 HD tuners.

Tot op heden geen problemen ervaren met uitvallend beeld. Ook niet t/m de huidige transponder wijzigingen bij/door CD.

REBOX8220HD Ext PVR500Gb ;  Triax 88 Astra 19.2/23.5/28.2

REBOX4000HD met CI+ module 3.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De reden voor de antenne wijziging is tweeledig.

 

Allereerst is er in de ruimte een satelliet vervangen door de leverancier van satelliet services, SES ASTRA.

 

De nieuwe satelliet heeft meerdere zendantennes, en er is nu voor Canaldigitaal een antennen gekozen welke meer op Nederland en omstreken gericht is.

Daardoor zal er net iets meer signaal in Nederland beschikbaar zijn, wat de kijkers met kleine antennes meer slecht weer reserve oplevert.

 

Aan de rand van het verzorgingsgebied is in het zuiden de situatie iets gunstiger geworden, in het noorden is het gebied kleiner geworden waar men met een "normale"schotel nog ontvangst heeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...