Ga naar inhoud


Aansluiten Slingbox 500 aan DB800HD of DB800SE mogelijk?


KoosKoets

Aanbevolen berichten

Ik heb een DB800HD en een DB800HD SE.

Ik wil een slingbox 500 kopen om onderweg tv te kunnen kijken.

 

Is het mogelijk een van beide boxen op de HDMI ingang van de slingbox 500 aan te sluiten? Heeft iemand dit werkend?

 

Ik heb gelezen dat er problemen door HDCP kunnen ontstaan maar dit hangt af van de settopbox en de zenders waarnaar gekeken wordt. Ik wil eigenlijk alleen naar Canaal Digitaal kijken.

 

Bij voorbaat dank.

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Volgens de site heeft die een hdmi ingang,een component ingang en een composiet ingang.

Mocht het aan mij liggen,dan sluit ik zowel de hdmi aan,als de composiet.Als er problemen zijn met de hdcp codering,dan kan je nog altijd composiet kijken,waar minder of geen beveiliging opzit.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide bedankt voor jullie reactie!!

Ter verduidelijking:
Er zit een hdmi ingang en uitgang op de slingbox 500, alsmede component en composite.
De DB 800HD heeft een DVI en scart (=composite) uitgang
De DB800HDSE heeft een hdmi en scart uitgang

Dit betekent dat het inderdaad mogelijk is zowel hdmi als composite aan te sluiten zoals sattv4iedereen al aangaf. Dit geeft de volgende vragen:

 

1. Geeft de DB het signaal aan beide uitgangen gelijktijdig door? Vaak is het zo dat HDMI voorrang heeft en de tweede uitgang (scart) uitgeschakeld wordt.

 

2. Geeft de Slingbox het HDMI signaal dan weer door aan de HDMI uitgang, ondanks HDCP?

Zo niet, dan gaat HD verloren richting mijn TV (in dit geval een Panasonic Beamer die het beeld 4 meter breed op de wand zet en dat is een superstrak beeld!)

 

 

HDMI naar component zou eventueel ook wel kunnen, maar het doorlussen (uitgang slingbox) zou dan via hdmi of component moeten en ik ben bang voor kwaliteitsverlies. Heeft iemand ervaring met HDMI->component kabeltjes?

Is wellicht de DVI uitgang van de db800hd het beste geschikt om op de HDMI van de Slingbox aangesloten te worden? Voor zover ik weet heeft DVI geen HDCP maar ik kan me vergissen.

aangepast door KoosKoets

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggestie. Helaas geeft deze video geen antwoord op een van de vragen hierboven.

 

Ik ben er inmiddels wel achter gekomen dat de scart uitgang ook een component uitgang biedt! Dit is natuurlijk interessant omdat dit de benodigde backup geeft in het geval HDMI (DVI) niet werkt.

 

Er zijn kabeltjes in de handel SCART-> component (rood/blauw/groen) + audio (wit/rood). De DB800HD ondersteunt dit. Ik heb altijd gedacht dat Scart een andere vorm van composite was...

 

Ik ben nu zelfs geneigd een slingbox 350 te kopen (zonder HDMI). Het kwaliteitsverschil is waarschijnlijk toch niet waarneembaar buitenshuis. Binnenshuis kun je de web interface als streamer gebruiken. Het gaat tenslotte om de conversie, bij een slingbox. De 350 kost de helft van een 500.

 

Dan blijft alleen de vraag: geeft de DB het signaal zowel via DVI als Scart (component) tegelijkertijd weer? Ik vermoed dat dit het geval is.

 

Dan zou de opstelling als volgt zijn:

 

DB 800 ->(DVI)Denon versterker -> Panasonic projector 1080i

             ->(Scart component) Slingbox 350

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de suggestie. Helaas geeft deze video geen antwoord op een van de vragen hierboven.

 

 

Dan heb je niet opgelet, helaas!

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je niet opgelet, helaas!

Toch wel :)  Op welke van de drie gestelde vragen wordt dan antwoord gegeven? Het is een instruktievideo over hoe je een slingbox aansluit. 

 

De vragen waren:

1. Geeft de DB het signaal aan beide uitgangen gelijktijdig door?

2. Geeft de Slingbox het HDMI signaal dan weer door aan de HDMI uitgang, ondanks HDCP?

3. Heeft iemand ervaring met HDMI->component kabeltjes?

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo KoosKoets, de Slingbox is geen schakel centrum, als je een hdmi of andere video bron op een ingang zet wordt deze door gelust naar de dezelfde uitgang. 2 signalen op dezelfde ingang gaat natuurlijk niet. In de Slingplayer app kun je kiezen uit de diverse aangeboden video bronnen mits die aangesloten zijn op je Slingbox thuis, zoals hdmi, component en composiet video.

Wat wel werkt is om er ook nog een 2e component(komt uit sommige scart aansluitingen) signaal op de Slingbox te zetten naast het HDMI signaal. Wat ik hier doe is de ET9500 op de component aansluiting te zetten en mijn Humax 5100 kabel ontvanger op de composiet ingang te zetten. Ik heb zelf een Solo die heeft geen hdmi maar wel component en die kan wel HD content weergeven. Als ik nu onderweg mijn ontvangers wil bekijken en dat hoofdzakelijk de ET9500 dan kan ik in het menu de videobron kiezen en dat is component in mijn geval dan kan ik gewoon de ontvanger bedienen. Maar wil ik de de Humax bekijken dan switch ik bij de video bron naar composiet dat geeft wel een mindere kwaliteit.

Ik heb ook nog een Slingcatcher die ik meeneem op vakantie en zo standalone op de aanwezige hd tv aansluit en dan heb ik bijna zo goed beeld als thuis, omdat op de Catcher wel een hdmi uitgang zit en ondanks dat ik thuis op de Solo het signaal via component aanbied.

Met een 8mb internet verbinding heb ik een HQ plaatje bij een 900kbs stream. En op mijn Android S1 het ik aan 150kbs al voldoende voor een stottervrij beeld via 3G.

En je vraag of je ontvanger alle video formaten (lagere/mindere kwaliteit) dan dvi tegelijkertijd weergeeft is ja

 

Heel hartelijk dank voor je uitgebreide uitleg. Dit helpt mij verder in mijn beslissing!!

 

Wellicht was mijn schema niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde:

DB 800 ->(DVI -> HDMI)Denon versterker -> (HDMI->HDMI) Panasonic projector 1080i

DB 800 ->(Scart ->component 1080i YPbPr) Slingbox 350

 

De Slingbox is dus eindstation wat kabels betreft.

 

Naar aanleiding van je beschrijving en antwoord denk ik dat ik een Slingbox 350 neem. Ik denk niet dat het zin heeft een HDMI in aansluiting te hebben, ook niet als in een paar jaar het internet weer vele malen sneller is geworden. Component is voldoende, en daar komen de problemen van HDCP met HDMI nog bij.

 

Als het internet echt veel sneller is geworden, dan is het wellicht tijd voor een 4K Slingbox ;)

aangepast door KoosKoets

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sjaak, bedankt voor het meedenken.

 

De Slingbox 350 is de opvolger van de Solo. Streaming is verbeterd tot 1080p. De prijs is ongeveer gelijk gebleven. De Solo is hier (Zwitserland) inmiddels niet meer verkrijgbaar. De Pro HD nog wel, maar kost meer dan een 350 en streamt tot 720p.

 

De enige Slingbox met HDMI is een 500 die onlangs is gelanceerd. Maar voor mijn doeleinden is een HDMI in/uit eigenlijk volstrekt overbodig. Ik denk voor de meeste mensen.

 

Het wordt dus een 350.

 

Feit is in ieder geval dat de bandbreedte het allerbelangrijkste is.

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch wel :)  Op welke van de drie gestelde vragen wordt dan antwoord gegeven? Het is een instruktievideo over hoe je een slingbox aansluit. 

 

De vragen waren:

1. Geeft de DB het signaal aan beide uitgangen gelijktijdig door?

2. Geeft de Slingbox het HDMI signaal dan weer door aan de HDMI uitgang, ondanks HDCP?

3. Heeft iemand ervaring met HDMI->component kabeltjes?

Er wordt duidelijk verteld hoe en waarom je, en hdmi en component(met audio kabels), beide moet aansluiten, als je die opties hebt.

Daar kun je dus weer het e.e.a. uit concluderen voor je vraag............!

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren ik gebruik al jaren de vulkano player op vakantie 

 

Voor ipad en andoid zijn er in de stores app te downloaden

 

 

De Vulkano FLow van Monsoon: het apparaat om het signaal van uw digitale TV box te streamen op uw netwerk.
Sluit de uitgang van uw box (composite, component, SCART) aan op dit apparaat en vervolgens kunt u op uw computer of tablet het TV signaal ontvangen en zelfs bedienen (de zgn IR blaster).
Ook buitenshuis via 3g of wifi.
Draadloos of bedraad aan te sluiten op het thuisnetwerk.

Zie de site van monsoonmultimedia (punt com) voor uitgebreide info

Ps ze staan voor een paar tientjes op marktplaats te koop

 

John

Link naar reactie
Delen op andere sites

Update:

 

Ik heb zojuist een scart->component (rood, blauw en groen) & audio (rood en wit) kabeltje ontvangen en getest. Zoals boven door Sjaak beschreven, werkt dit prima en tegelijkertijd met een hdmi aansluiting.  Ik kan met een projektor die het beeld 4 meter breed weergeeft geen verschil zien tussen DVI en component. Beeld is in beide gevallen 1080i.

 

Overigens, deze kabels zijn behoorlijk duur. De mijne kostte €23.

 

De suggesties van Sjaak en Johnnysat zijn zeer goed en goedkoop. Voor beide produkten (Slingbox Solo en Vulkano Flow) bestaat een component ingang. Echter, voor zover ik gelezen en begrepen heb is het gestreamde beeld SD niet HD. Dit is voor de meeste situaties absoluut voldoende: schermen met en lage resolutie of wanneer alleen een lage bandbreedte ter beschikking is (<1,5 Mbps).

 

In mijn geval heb ik de beschikking over een upload van 20 Mbps (zojuist nog getest). In de buurt hebben wij glasvezel. Bij de buren (100 Mbps download) krijg ik zelfs een strak beeld direkt via de web interface van mijn dreambox met een HD beeld!! Dus zonder omrekenen van het beeld / zonder slingbox of Vulkano.

 

Voor een goed HD beeld onderweg heb ik 1,5 Mbps nodig, wanneer ik de Slingbox 350 het beeld laat omrekenen. Dit zal niet altijd het geval zijn in een hotel, maar soms ook wel. In de toekomst zullen hier meer en meer hotels bijkomen. Soms ben ik bij mensen thuis en daar zal ik ook vaak een hogere bandbreedte hebben.

 

Vandaar dat ik een Slingbox 350 besteld heb. De 500 biedt voor mij geen voordelen en kost het dubbele.

 

Hopelijk krijg ik hem binnenkort bezorgd. :)

 

Wordt vervolgd.

aangepast door KoosKoets

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Ik had beloofd mijn ervaringen te delen dus hierbij:

 

De slingbox 350 is super makkelijk aan te sluiten. Het is geen open systeem zoals de dreambox. Alles loopt via de slingbox web site. De dynamische dns vertaling loopt dus ook via de slingbox server. Het is een kwestie van aansluiten en klaar.

 

Het is wel belangrijk een scart kabel met component video + audio te hebben, een optische aansluiting is er niet. Zoals hierboven vermeld, is dat een dure kabel. Of zelf solderen natuurlijk...

 

Eerdere versies van Slingbox (zoals de Solo en Pro HD) gebruiken windows media codec voor de streaming. Deze nieuwe serie de 264 codec wat natuurlijk een veel betere codec is.

 

Heb hem tijdens de paasvakantie in Turkije kunnen testen.

In Turkije kon ik zonder problemen de finale van de KNVB beker zien, in het hotel. De eis is 2000 Mbits voor HD maar vanaf 1000 Mbits had ik op mijn laptop al een zeer goed beeld. Laptop is 1366x768 Pixel.

De championsleague halve finale was op de lokale Turkse TV, maar alleen SD. Had een superscherp beeld op mijn laptop, veel scherper dan de TV in de hotel kamer!

 

Als zo nu en dan de bandbreedte terugvalt, dan pauzeert de slingbox en schakelt naar een lagere resolutie. Dit werkt perfekt.

 

Puntjes van kritiek:

1. de plug in voor de web browser is gratis (windows PC) maar de app op mijn samsung kostte 15 Franken (ca. 13 €). Voor het Apple platform moet hetzelfde betaald worden, en dat voor ieder apparaat, in tegenstelling to de meeste apps! Vrij duur voor een app.

2, Enkele knoppen van de Slingbox versie van de afstandsbediening via de web site werken niet. De belangrijkste is wel de Video knop. Dus opnames bekijken is lastig (lees: onmogelijk!). Ik moest via VPN het thuis netwerk benaderen en op de dream box web interface even snel de video knop aanklikken! Daarna kon ik weer verder via de slingbox web site.

 

Al met al een goede aankoop. Ik ben er tevreden mee.

VU+duo2, wave frontier t90, Openpli, 4 LNBs (Astra 1,2,3 en HB)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...