Jump to content
Sign in to follow this  
schimpie

Opzeggen CanalDigitaal, waarschuwing

Recommended Posts

Even een waarschuwing aan een ieder die CD op wil zeggen.

 

In december hebben wij opgezegd.

Daarna werden wij gebeld, mijn vrouw nam op, ze kreeg het aanbod dat de opzegging binnengekomen was en dat men de activatie nog even door zou laten lopen zodat wij naadloos over zouden kunnen gaan naar glasvezel.

 

Zo gebeurde ook, glasvezel kwam in januari en de kaart kon uit de ontvanger.

 

Maar pas op! Zo'n aanbod betekent bij CD dat ze de opzegging annuleren en alleen een eenmalige korting van € 50,-- op je kaart zetten. Daarna gaat alles weer vrolijk verder. Vorige maand wilden ze ca. € 10,-- incasseren, die hebben we gestrorneerd. Direct gebeld met CD, ze zouden het rechttrekken en we kregen een (schriftelijke) bevestiging dat het abonnement nu per 1 mei opgezegd was. Het zou ook, omdat het hun fout was, (mondeling toegezegd) administratief verwerkt worden.

Dat bleek een zoethoudertje, want nu kregen we een brief dat we nu € 29,80 moeten betalen.

Wij hebben net besloten dit maar te doen om er af te zijn, maar we voelen ons wel onrechtmatig behandeld!

 

Dus voor iedereen die ook zo'n aanbod krijgt? Niet intrappen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon niks betalen

als jij die  bevestiging hebt van de stopzetting op die datum moet je echt niks meer betalen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is al betaald om van het gezeur af te zijn. Niet betalen is daarmee geen optie meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon terug boeken, dat is altijd mogelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terug boeken kan niet, daar werkt de bank niet aan mee.

Je kan wel een afschrijving storneren bij een automatische afschrijving.

Het maakt dan zelfs niet uit af de afschrijving terecht of niet terecht is ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon terug boeken, dat is altijd mogelijk.

En gegarandeerd meer gezeur dan je lief is !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een waarschuwing aan een ieder die CD op wil zeggen.

 

In december hebben wij opgezegd.

Daarna werden wij gebeld, mijn vrouw nam op, ze kreeg het aanbod dat de opzegging binnengekomen was en dat men de activatie nog even door zou laten lopen zodat wij naadloos over zouden kunnen gaan naar glasvezel.

 

Zo gebeurde ook, glasvezel kwam in januari en de kaart kon uit de ontvanger.

 

Maar pas op! Zo'n aanbod betekent bij CD dat ze de opzegging annuleren en alleen een eenmalige korting van € 50,-- op je kaart zetten. Daarna gaat alles weer vrolijk verder. Vorige maand wilden ze ca. € 10,-- incasseren, die hebben we gestrorneerd. Direct gebeld met CD, ze zouden het rechttrekken en we kregen een (schriftelijke) bevestiging dat het abonnement nu per 1 mei opgezegd was. Het zou ook, omdat het hun fout was, (mondeling toegezegd) administratief verwerkt worden.

Dat bleek een zoethoudertje, want nu kregen we een brief dat we nu € 29,80 moeten betalen.

Wij hebben net besloten dit maar te doen om er af te zijn, maar we voelen ons wel onrechtmatig behandeld!

 

Dus voor iedereen die ook zo'n aanbod krijgt? Niet intrappen!

Tsja, als je dan toch betaald dan vraag je ook om bedonderd te worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet betaalt krijg je voor drie tientjes meer gezeur dan je lief is.

Uiteraard gaat er ook een klacht en een eis tot terugbetaling de deur uit.

Is er eigenlijk geen geschillencommissie voor deze terreur? Voor 3 tientjes ga je niet naar de rechter.

 

Ze hebben helemaal zitten klungelen.

In december opgezegd, ze hadden dus nog recht op abonnement januari = 19,95, hebben ze niet geïncasseerd omdat ze die 50 euro tegoed op de kaart gezet hadden.

Als we nu 29,80 betalen hebben we eigenlijk maar tot half februari betaald i.p.v. eind januari. Als ze met € 9,85 extra blij worden en zo de winter doorkomen?

 

Het gaat mij erom dat jullie gewaarschuwd zijn. Dat vind ik ook het mooie van dit forum!

Wij zijn hier nu helemaal blij met glasvezel in combi met de vele HD-"FTA" kanalen op de schotel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij zulke problemen even contact opnemen met Canaldigitaal Webcare.

Die zijn gespecialiseerd in het oplossen van zulke problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CanalDigitaal is een firma die van elke opzegging probeert een zodanige draai er aan te geven waardoor men toch klant blijft.

Het lijkt er op dat elke medewerker een eigen invulling mag en kan geven aan een nieuwe aanbieding welke de klant vast houd voor langere tijd.

Telefonische bevestiging door CD van het opzeggen heeft geen enkele waarde, ze doen gewoon of het niet gebeurt is en boekt lachend nog even een maandbedrag af. Je zou het pure diefstal kunnen noemen.

Ga je in beroep dan krijg je als antwoord dat de opzegging en administratie t.b.v het afboeken elkaar gekruist heeft.

Je eigen geld kan je dan na minimaal 6 weken terug ontvangen, CD trekt dus even 6 weken rente van ten onrechte verkregen geld.

Gelukkig zijn er steeds meer mensen die het handelen van CD door krijgt waardoor CanalDigitaal aan zijn eigen manipulaties ten onder zal gaan, gewoon een kwestie van tijd.

De hele CanalDigitaal kliek zou eigenlijk voor het gerecht moeten komen vanwege misdaad in vereniging en bende vorming.

Share this post


Link to post
Share on other sites

CanalDigitaal is een firma die van elke opzegging probeert een zodanige draai er aan te geven waardoor men toch klant blijft.

En wat is daar zo uniek aan ? "Alle" bedrijven met een call center, van Staatsloterij tot Energieleveranciers doen dit. Lijkt het aanbod je leuk, dan accepteer je het. Anders handhaaf je je opzegging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is niet Canaldigitaal webcare, maar een site die een e-mail naar CD stuurt.

 

Je kan beter zelf contact opnemen met Canaldigitaal webcare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Henk1

We hebben het hier over opzeggen van CanalDigitaal en niet over het functioneren van callcenters van Energie bedrijven tot de Staatsloterij.

Ik stel hiermee dat CanalDigitaal er een handje van heeft mensen over te halen of zelfs een nieuw contract in de maag te splitsen.

Dit vaak op een misleidende manier, alles om de klant maar te behouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Onze Terms of Use en Privacy Policy