Ga naar inhoud


terras verzakt


Frank1234

Aanbevolen berichten

Wat dacht je van woelratten ,deze wonen bij je in zonder dat je het weet/merkt. Zelf heb ik ook nogal wat mollen in de tuin bestrijden is lastig zelfs met 4 katten die ze ook vangen toch nog mollen.

Wat ik wel doe is chloorbleekloog in een gang stoppen of een beetje hcl in een flesje in een gang leggen . Het kan drastischer dan moet er pcl3  in dit spul damp vreselijk en de mollen worden in hun gangen gewoon vergast :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


En kijk maar uit dat je er zelf geen snuif van meekrijgt want fosfortrichloride maakt geen onderscheidt tussen ongedierte en mensen :(

 

En laat het maar helemaal uit je hoofd om waterstofchloride of fosfortrichloride te combineren met bleekloog (natriumhypochloriet) want daarbij komt het zeer giftige chloorgas vrij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarnaast heb je het probleem dan misschien opgelost met het ongedierte maar heb je een gifbelt onder je terras.

Mijn stelling is dat gif maar tijdelijk iets oplost en éénmaal gebruikt blijft het vaak nog jarenlang in het milieu hangen of hoopt zich op in andere organismen.

Met gif blijven de omstandigheden hetzelfde en is de volgende invasie van een andere familie van deze beestjes gewoon een kwestie van tijd.

Het beste is altijd nog een mechanische oplossing in combinatie met wat eigen vernuft.

1 x pats en dat was het beestje ipv. langzaam laten creperen en natuurlijk direct zichtbaar resultaat.

En natuurlijk de omgeving zo aanpassen dat het voor een andere familie niet interessant is om opnieuw onder jou terras te gaan wonen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kijk maar uit dat je er zelf geen snuif van meekrijgt want fosfortrichloride maakt geen onderscheidt tussen ongedierte en mensen :(

 

En laat het maar helemaal uit je hoofd om waterstofchloride of fosfortrichloride te combineren met bleekloog (natriumhypochloriet) want daarbij komt het zeer giftige chloorgas vrij.

Lekker maar doeltreffend spul ,,,ik werk er elke dag mee :eek:  :)  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

verdomd zeg, ik kom net terug van de winkel...

 

staan een paar gemeentemannen tegels op te lichten die al een tijdje verzakt waren in het trottoir naast een gebouw.

ik vraag beleefd wat ze aan het doen zijn, aan het graven, dat zie je toch geven ze lachend antwoord

ha haha en van het een komt het ander

 

blijkt dat wij aan de vaart hier een muskusrat plaag hebben (de vaart ligt echter 25 meter van de verzakte trottoirtegels)

 

en achter op de wagen liggen vallen zie ik tijdens het gesprek, gebruiken jullie dan geen gift?

wil je de lucht van verwezende dierlijken een jaartje of 2 ruiken zegt de voorman al vragend?

 

daar zit wat in.

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat snap ik nou niet, je eet wel koe wat plantaardig voedsel eet, je eet wel varken wat echt van alles naar binnen werkt, je eet wel kip, paling en al dat soort dingen waar Joost mag weten naar binnen is gegaan, maar zodra ze het over Muskusrat hebben dan "lust" men het niet en laat dat dier nu ook gewoon een planteneter zijn die slechts heel af en toe iets anders eet.

dus met Muskusrat is geheel niets mis (behalve de naam dan)

 

Wat Myxomatose betreft druist het wellicht in tegen alles wat men denkt maar myxomatose is juist niet besmettelijk.

Je kunt rustig 2 dieren naast elkaar in het hok zetten en de ziekte zal bijna nooit spontaan van het ene dier naar de ander overgaan.(er is nu een wildvorm van myxomatose waarbij het wel kan)

 

Je zou anders denken want als de ziekte uitbreekt zie je vaak hele kolonies konijnen uitsterven maar het klopt dus niet dat er spontane overdracht plaats vindt.

Mixomatose wordt hoofdzakelijk overgebracht door insecten en dan voornamelijk door muggen en vlooien.

Dat is ook de reden dat ik hier regelmatig wilde dieren uit hun lijden moet verlossen maar onze eigen konijnen nog nooit ziek zijn geweest.

Waar we wel voor zorgen is dat er geen bakjes met water oid. buiten staan waar de muggen hun eitjes in af kunnen zetten en dat de hokken altijd voorzien zijn van horren om alle muggen ed. buiten te houden.

Daarnaast krijgen ze regelmatig een paar druppels in de nek tegen mogelijk stekend ongedierte en daarmee hebben we toch al ruim 10 jaar en ondanks dat hier elk jaar of 2 jaar wel mixomatose heerst nog nooit zieke dieren gehad.

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

oké een kenner ;)

de chinezen (zo zegt men) eten alles met poten behalve een tafel

maar ik zou zelf het als waterkonijn aangeprezen rattenvlees mooi laten staan.

het was maar een idee dat het molletje geen mol is.

groet

aangepast door Tonskidutch

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...