Ga naar inhoud


terras verzakt


Frank1234

Aanbevolen berichten


Zasl een mol zijn. Heb dat probleem al jaren. Elk jaar komt er weer een paar keer een nieuwe nadat de vorige in een val is vermoord. Heb het met carbid geprobeerd maar dat werkt een tijdje en daarna zijn ze er weer. Heb van die klote grote grinttegels, dus een dikke klus om de zaak weer vlak te krijgen; voordeel; het verzakt niet zo snel.

Maar mollenklemmen plaatsen zodra ze buiten het terras komen. Of een paar stenen verwijderen en daar een val plaatsen.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom een mol dood maken? (als het mollen zijn )maar ik denk eerder dat het  ratten zijn

slijp de bodem uit een glazen fles en stop de hals in het gat (een paar klinkers ophalen waar je denk dat ie zit) van  een molshoop,zorg dat de fles wat schuin  staat zodat de wind erin ken en je zult zien dat ie na een paar dagen verdwenen is en niet meer terugkomt

 

 

zo doe ik het al meer als 30 jaar en vroeger  heel veel last van de mollen en na dat ik dit systeem heb komt het nog een keer per 5 jaar ong voor

 

p.s..en ook nog diervriendelijk.. ;)  ;)  ;)

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mol of bruine rat, geen muskusrat, die wonen aan het water. Als je in de bebouwde kom woont kan het een bruine rat zijn. Bij de Boerenbond of zo kan je verdelgingsmiddel kopen. Tomix is verkrijgbaar in blokjes, deze gewoon in de gang gooien en klaar. Als het een mol is zal mollenklem zal het meest effectief zijn. Het vergt een beetje kennis om deze goed te plaatsen.

 

Andere goedbedoelde "stadsoplossingen" zullen misschien soms werken, maar als buitengebied bewoner heb ik ruime praktijkervaring.

DM8000, DM500HD Loewe Xelos, Samsung LED, WD My Book T55 4x Alps Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

een mol gaat hier ook met gemak onder  de stoeptegels door

en verzakken doet het ook

 

ca 40-50 cm gebroken puin onder de stoep en het is over

 

een klem werkt goed maar is tijdelijk

naar verloop van tijd neemt een andere mol het gangenstelsel weer over en graaft er weer nieuwe gangen bij.

 

hier vang ik ca 10 mollen per jaar uit de tuin

en het is dweilen met de kraan open.

 

maar ja , als je de mol z'n gang laat gaat ziet je gazon er met een week al heel anders uit.

aangepast door marco24
Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom een mol dood maken? (als het mollen zijn )maar ik denk eerder dat het  ratten zijn

slijp de bodem uit een glazen fles en stop de hals in het gat (een paar klinkers ophalen waar je denk dat ie zit) van  een molshoop,zorg dat de fles wat schuin  staat zodat de wind erin ken en je zult zien dat ie na een paar dagen verdwenen is en niet meer terugkomt

 

 

zo doe ik het al meer als 30 jaar en vroeger  heel veel last van de mollen en na dat ik dit systeem heb komt het nog een keer per 5 jaar ong voor

 

p.s..en ook nog diervriendelijk.. ;)  ;)  ;)

die fles veroorzaakt dan wat ? waar ze een hekel aan hebben ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Steek een fles zonder bodem in een molshoop. Let erop dat de opening van de fles de wind vangt. Hierdoor zal een fluittoon ontstaan die door de gangen van de mol klinkt.

 

Zo ff van internet geplukt.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk juist dat het geen mol of ratten of wat dan ook zijn.

 

Mollen gaan echt niet voor hun plezier onder je terras graven, dat doen ze veel liever in je tuin en als je ze daar niet ziet dan kun je er vrijwel zeker van zijn dat het geen mollen zijn.

Ratten zou evt. nog kunnen maar meestal betekend dat dan dat er ergens een riool oid. defect is waardoor ze bij je in de tuin kunnen komen. (een kinderboerderij, vijver met eenden ed. is vaak ook een welkome bron van voedsel) 

Maar ook ratten blijven niet netjes alleen onder je terras, die maken ook wel gangen naar buiten zodat ze de wijk in kunnen om eten te zoeken en zijn die er niet dan verwacht ik ook geen ratten.

Het zouden dan nog muizen kunnen zijn maar over het algemeen maken die niet zulke grote gangen dat je terras er door verzakt.

(een paar vallen geven snel duidelijkheid)

 

Veel waarschijnlijker is water.

Is het zand onder het terras niet goed aangetrild (verdicht) of is er verkeerd zand gebruikt dan kan er water onder de stenen komen en dit zoekt uiteindelijk een weg om naar een lager gelegen punt te stromen.

Na verloop van tijd ontstaan er dan waterlopen/gangen waar het water bij hevige regenval doorheen kan stromen en hierdoor zullen er op een bepaald moment wel verzakkingen kunnen ontstaan.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kortom, in een stadstuin kun je een fles of carbid plaatsen en ze bij de buren laten jongen en dat herhalen.

In een buitengebied werkt dat helaas niet, vele jaren geprobeerd maar ze mikken die gang dicht en je bent weer even ver. Daar is een klem of een mollenvanger de oplossing.

Moet je alleen niet zulke kattentuig-mollenvangers hebben als hier die de mollen soms dood afleveren uit de omgeving, maar ze ook in de tuin (of in huis) loslaten om mee te spelen. :crazy:

Buiten de tuin leven een paar families en die planten zich maar voort zonder dat ik ze stoor, maar degenen die in m'n tuin een nieuwe familie willen stichten vallen evolutionair af.

Een paar keer een paar dagen een terras opnieuw leggen en een gebroken rug en een aantal malen een knal in je pols bij het sneeuwschuiven van de oprit vanwege een verzakte tunnel, ondanks alle maatregelen, hebben me er volledig van overtuigd ook al vind ik het schitterende dieren.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had 4 jaar een prachtig rond geklinkerd terras, een juweeltje. Helaas heb ik het moet opofferen nadat ik vele zaken in de strijd heb gegooid.

Ik denk dat bij ons de mollen icm mieren killing waren voor de basis. Er waren veel mierengangen tijdens het weghalen van de klinkers.

 

 

Ik heb daarna ongeveer 16 palen geslagen (meter diep), vloerbalken aangebracht en op die basis een houten terras gemaakt,

ongevoelig voor welke kruiper dan ook.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...