Ga naar inhoud


terras verzakt


Frank1234

Aanbevolen berichten

Jammer van de ultrasoon Solar stok dan.

 

Heb je ook foto's van de gaten en gangen gemaakt?

Kan het te maken hebben met de vele regen van de afgelopen dagen? Dus was er de vorige keer ook gegraven vlak na of tijdens veel regen?

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat dacht je van woelratten ,deze wonen bij je in zonder dat je het weet/merkt. Zelf heb ik ook nogal wat mollen in de tuin bestrijden is lastig zelfs met 4 katten die ze ook vangen toch nog mollen.

Wat ik wel doe is chloorbleekloog in een gang stoppen of een beetje hcl in een flesje in een gang leggen . Het kan drastischer dan moet er pcl3  in dit spul damp vreselijk en de mollen worden in hun gangen gewoon vergast :)

 

Als dierenvriend vind ik dit niet kunnen! :mad:

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

de chinezen (zo zegt men) eten alles met poten behalve een tafel  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:hijsleuk

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dierenvriend vind ik dit niet kunnen! :mad:

Ik heb zo'n 600m2 te maaien met overal molgangen. Als ik gemaaid heb dan voel ik me net het drankje van James Bond "shaken not stirred"

Wordt dermate door elkaar geschud met het gevoel diverse tiendelige breuken te hebben opgelopen, dat is dan maar het leven op het platteland.

 

En er is geen houden aan, vooral als het vochtig is dan komen ze naar de oppervlak, dan had ik maar op de tiende verdieping van een flat

moeten gaan wonen want betonmollen, daar heb ik nog nooit van gehoord . . . . . toch? Ieder voordeel heb z'n nadeel zegt onze

vocabulaire goeroe, drs Cruijff.  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

de chinezen (zo zegt men) eten alles met poten behalve een tafel  :grin:  :grin:  :grin:  :grin:hijsleuk

 

 

Op een van mijn reizen naar China heb ik van mijn gids uitleg gehad hoe deze uitspraak tot stand gekomen is.

In het midden van de vorige eeuw, na de grote omwenteling onder leiding van de grote roerganger was een van de consequenties van de omslag dat de voedselproductie stokte.

Het is een goed bewaard geheim gebleven dat er letterlijk tientallen miljoenen Chinesen een hongersdood zijn gestorven.

In die tijd, zo werd mij uitgelegd werd echt alles gegeten wat bewoog en poten had met uitzondering van de tafel.

De spreuk zelf is leuk, ik kan er ook om lachen, niemand hoeft zich aangevallen te voelen.

 

De grote chinese hongersnood is bij ons nagenoeg onbekend, vandaar deze aanvulling, iets om even bij stil te staan.

 

Voor achtergrond informatie:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Grote_Sprong_Voorwaarts

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zo'n 600m2 te maaien met overal molgangen. Als ik gemaaid heb dan voel ik me net het drankje van James Bond "shaken not stirred"

Wordt dermate door elkaar geschud met het gevoel diverse tiendelige breuken te hebben opgelopen, dat is dan maar het leven op het platteland.

 

 

Ik heb ooit de mollen detector bedacht omdat sommige mollen zo handig zijn (waarschijnlijk per ongeluk) dat ze de vallen kunnen ontwijken.

Vandaar de mollen detector zodat we ze er simpel met de schop uit konden scheppen.

Eigenlijk heel simpel gemaakt met een lange draad met aan het uiteinde een schakelaar bestaande uit een metalen verfdeksel en een kromgebogen stuk ijzer.

Het ijzer werd dan vlak naast een mollengang in de grond gestoken, de gang dicht getrapt over een stuk van 20 cm en daar werd het deksel opgelegd. het stuk ijzer zover in de grond duwen dat deze net 0,5 cm boven het deksel bleef.

Kwam de mol er aan en begon deze de gang weer los te graven dan duwde hij het deksel omhoog zodat deze tegen het stuk ijzer kwam, werd het contact gemaakt en was er thuis een zoemer te horen.

Vervolgens er snel en zachtjes naar toelopen (een mol kan heel goed trillingen waarnemen) en de mol er uitscheppen, een klap met de schop op de kop en dat was weer een mol.

Ik heb er zo geen tientallen, maar vele honderden gevangen.

 

suc6

 

Gerrit

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je daar trots op?

waarom niet effe losgelaten in een bos?

ik heb er hier ook wel eens last van

en als ik er een vang dan gaat ie in een doosje en loop effe naar het bos hier en laat dat dier daar los

 

afz.... een ware dierenvriend

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij deze verzoek om alle mollen voortaan af te leveren bij blackeyes, hij maakt graag boswandelingen ;)

 

Niet onaardig bedoelt maar ik hoor al dat je niet weet hoe het op het platteland aan toe gaat.

Dus ga lekker met je mede "dierenvrienden" varkens aaien en koeien knuffelen en start een tehuis op voor bejaarde paarden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik woon zelf op het platteland en weet wel hoe het wel moet

 

p.s... ik wist niet dat ik de enige plattelander was die nog een hart heeft voor alles wat leeft

         ik wist niet dat de plattelanders geen hart voor dieren hebben en alleen in eigen belang handelen

 

          (doordenkertje)

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben je daar trots op?

waarom niet effe losgelaten in een bos?

ik heb er hier ook wel eens last van

en als ik er een vang dan gaat ie in een doosje en loop effe naar het bos hier en laat dat dier daar los

 

afz.... een ware dierenvriend

 

 

Heel simpel, loslaten in het bos hier betekent zoiets als de hongerdood voor de mol.

Weleens molshopen gezien midden in het bos met veel dennen en sparren? nee dus die zie je alleen op open stukken en in loofboombossen (als de grond daar geschikt is), soms nog langs een pad maar zelden in het bos zelf omdat daar simpelweg niet genoeg te eten voor hun is en ze met al die boomwortels, zanderige grond en te zure grond maar moeilijk kunnen graven en/of voedsel vinden.

Daarom dus een diervriendelijke klap met de schop ipv. langzaam een "diervriendelijke" hongerdood laten sterven in het bos.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo dom ben ik ook niet , ik zet ze aan de rand van het bos uit waar geen bomen staan

daar vinden ze de goede grond en ook voedsel (wormen en dergelijke) in overvloed , en ze hebben er plaats voor verder te leven (waar ze het volle recht voor hebben)

 

en ik  hoef niet ver te lopen ermee want het bos ligt ong 250 m hiervandaan

tja je hebt mensen met een beetje gevoel voor alles wat leeft maar je hebt er ook die hebben geen greintje ervan

 

helaas

 

mischien helpt mijn relaas , en als je dan een keer dit doet hoe je je voelt  in plaats met die schop te slaan

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is at niet zielig voor die wormen, mollen op ze loslaten? :cool:

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mol die door een kat levend is thuisgebracht zet ik ook weer verderop uit om hem daar een nieuwe kans te geven. Als ie mazzel heeft zit daar nog niet een andere en leeft ie nog een tijdje, anders wordt het een dodelijke knokpartij. In de praktijk zal het meestal het laatste zijn.

 

En ja, een mol is een schitterend dier en een vleeseter. Maar dat is weer erg leuk als je gras de vernieling ingaat door de emelten.

Maar een mol in het gras betekent verzwikte enkels bij Ajax of je kinderen. Dus een afwegen van voor en tegens.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg WC experience unne toin mee molle

 

http://www.youtube.com/watch?v=cENTe267z_I

 

 

Toch weten die beestjes exact tot waar ze kunnen gaan.

Er is geen mol bij me in de tuin die het zich waagt om binnen de honden ren te komen.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...