Ga naar inhoud


DST5816/03G fta?


Gast
Ga naar oplossing Opgelost door Johan45,

Aanbevolen berichten

Heb zo een ontvanger , zat in camper die ik kocht.

Heb eigenlijk weinig zin om een abbo te nemen , ik heb al ziggo thuis.

Nou zag ik dat je eventueel fta zenders kan ontvangen , maar dan moet er andere firmware in waar je weer een oslink voor nodig heb.

De vraag is kan iemand dat ding voor mij fixen?

Of heeft er iemand een oslink over?

Of gewoon een andere (dbt?) tuner aanschaffen?

Wat is wijsheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Welkom op Sat4all NL1CAT.

 

De 5816/03G heeft een CanalDigitaal kaart nodig om de FTA kanalen te zien.

De kaart mag oud en verlopen zijn, seca1, seca2 of seca3 maakt niet uit.

Zonder kaart in slot 1 doet je decoder niets.

Dank u.

 

Dus andere firmware maakt niet veel uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Voor de 5816/03G niet. Dit model heeft 185 DSI firmware en die is niet verder ontwikkeld wegens gebrek aan geheugen.

Voor de opvolgers van dit model is er RayhTec firmware beschikbaar. Die is stabiel en werkt ook zonder kaart in de decoder.

 

Voor jouw model, de 5816/03G, doe je er het beste aan om een oud kaartje te scoren.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de 5816/03G niet. Dit model heeft 185 DSI firmware en die is niet verder ontwikkeld wegens gebrek aan geheugen.

Voor de opvolgers van dit model is er RayhTec firmware beschikbaar. Die is stabiel en werkt ook zonder kaart in de decoder.

 

Voor jouw model, de 5816/03G, doe je er het beste aan om een oud kaartje te scoren.

Ok dat is helder, bedankt.

Ne eens kijken waar ik een kaartje vandaan tover.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Ik heb er legio. Ook oudere 16F84 'goldcard'. Heb in de Seca-1 tijd ooit mijn originele kaart gecloned voor de ontvanger op de slaap en logeerkamer... Je mag er best 1 hebben...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Let er wel op dat deze ontvanger ooit Canal Digitaal gecertificeerd was. Hij wil dus een 'oude' scan doen vanaf de Astra 1. Of dit nu nog gaat werken is de vraag. Geloof dat de oude hometransponder 12012 of 12344 was. Die zul je in het menu moeten wijzigen. Of je er nog enig plezier aan gaat beleven is erg vagelijk. MPEG2 uitzendingen worden zeldzaam en het beestje is al behoorlijk op leeftijd. Kan ieder moment door zijn knieën gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let er wel op dat deze ontvanger ooit Canal Digitaal gecertificeerd was. Hij wil dus een 'oude' scan doen vanaf de Astra 1. Of dit nu nog gaat werken is de vraag. Geloof dat de oude hometransponder 12012 of 12344 was. Die zul je in het menu moeten wijzigen. Of je er nog enig plezier aan gaat beleven is erg vagelijk. MPEG2 uitzendingen worden zeldzaam en het beestje is al behoorlijk op leeftijd. Kan ieder moment door zijn knieën gaan.

Ik heb aan een maat van me een kaart gevraagd, hij moest ff kijken of tie wat had, anders hou ik me aanbevolen..

Ga het gewoon proberen , anders een x wat anders erin, maar dan moet ik hier maar eens advies inwinnen ,want ik heb eigenlijk nooit met sattv te maken gehad.

gr

Ed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku is wat  pessimistisch over het aantal te ontvangen SD TV en radio zenders.

 

Voor de nieuwere types met originele firmware, dus helaas niet voor de 5816/03G, heb ik laatst en lijstje gemaakt.

SD zenders  +/-  200 en radio  +/- 150 en dat allemaal gratis.

Reken je de Nederlandse betaal zenders mee kom je ruim boven de 200 SD zenders. (zie bijlage)

En dat alleen op de Astra 19.2

6071-6072 lijst.zip

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Niet zo pessimistisch hoor. Het is een apparaat wat de officiële firmware van Canal Digitaal in zich heeft. Dus maximaal 499 zenders via de Fastscan of 999 kanalen via de vrije methode. Exciteren is met die doos een ramp...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Dat klopt allemaal als een bus... Alleen heeft de TS dus dat oude apparaat! Dus... Geen firmware, geen editor, niks! En niet geheel onbelangrijk ook geen actuele transponderlijst van Astra1. Dikke kans dat een deel van de Duitse SD in de lage band niets eens gescanned wordt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zoals met iedere Canal Digitaal dichtgetimmerde ontvanger. Consument kan er niets mee. Met de nieuwere 6071/6072 is er wel wat meer mogelijk geweest..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet waar, de 5816/03G was de eerste Philips van de reeks die serieel uitgelezen werd.

Zonder de 5816/03G was de firmware voor de Philips`jes niet zover gekomen.

 

Met het seriele progje BonnySecaboxer is de 5816/03G uit te lezen en terug te schrijven. Alleen de firmware, geen kanalenlijst ...

Uitlezen nam ongeveer 4 uur in beslag en schrijven van de aangepaste firmware idem. :sleep:

Hierbij sneuvelde nog al wat decoders omdat e.e.a. niet al te stabiel was.

Dat was dan ook de reden om een oplossing te zoeken, zo kwam er dus de eerste Oslink interface.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...