Ga naar inhoud


Afgesloten wegens cardshare verdenking, zijn er meer?


zad75455

Aanbevolen berichten

Waarom zijn ze niet één jaar geleden ermee begonnen dan?

Omdat er pas sinds April 2014 een wetswijziging is opgelegd welke de rechtsgeldigheid inzake de Copyrights die al jaren met voeten getreden werd. (vooral in Nederland en België)

 

Sinds dat duidelijk is en op orde gesteld is zijn de Licentiehouders aan de bel gaan trekken, overigens bij alle Europeese Paytv Providers alsook bij alle ISP's die hun medewerking moeten verlenen aan het onderzoek...<<< onderzoek!

 

Ik heb het eerder al geschreven inzake dit topic; het royeren van de abonnementhouder is het makkelijkste wat ze kunnen doen.

Als het zo makkelijk is Joop001 om er tegen in het verweer te komen via de rechtsgang, zullen we het binnenkort zien of horen.

 

(Off Topic: een ding is duidelijk in analogie aan de NSA schandalen -> dat mogen ze nu omdat er één verdenking is <> Saddam aanpakken en zijn wapens wordt retrospectief wettelijk goedgesproken)

 

On Topic:

Of het klopt dat men card-share de OF dat het iets anders betrof, zul je dus niet te weten komen.

En ik meen als men zo boos is over CDS en TVV (M7) zoals enkelen hier schrijven moet men met die mensen ook geen zaken meer doen. (dus vooral geen nieuw abo en kaart nemen.)

aangepast door Tonskidutch
  • Like 1

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die kabelaansluiting kon je niet delen met je familie aan de andere kant van de stad.

Die moesten zelf een abonnement nemen wanneer ze wilden kijken.

 

Tegenwoordig neemt een persoon een abonnement en deelt dat wel met de familie aan de andere kant van de stad.

En precies daarom zijn de betroffen kaarten uitgeschakeld, omdat geconstateerd werd dat de kaart toegankelijk was via het www.

 

En de gewone officieel betalende abonnees zijn steeds meer de dupe door het handelen van deze kaartdelers.

 

Het is net als in de supermarkt, wij betalen allemaal de boodschappen die anderen zonder te betalen meenemen.

 

Tja, als je de moeite had genomen om te lezen waar ik op reageerde dan had je gezien dat daar de volgende zinsnede in stond:

 

Kan niet hard genoeg worden opgetreden tegen card sharing. Ook intern binnen 1 huisadres.

 

En daar had ik het over.

 

Ik vind het trouwens opvallend hoe we getraind zijn onze eigen gerechtvaardigde belangen altijd ondergeschikt te maken aan de belangen van multinationals. En hoe we mede door die houding ervoor blijken te zorgen dat er nauwelijks wezenlijke concurrentie bestaat. Zelfs een arm land als Roemenië kent ongeveer 12 verschillende "CanalDigitaal's" die allemaal stuk voor stuk pakketten aanbieden waarin de publieke netten, de reclamenetten en de speciale film en sportdiensten worden opgenomen. Hierdoor zie je dat elke zender minimaal op 12 verschillende plekken op diverse satellieten worden doorgegeven. Alleen wij denken dat die arme CanalDigitaal zonder onze totale loyaliteit het welhaast niet zullen redden het hoofd boven water te houden. Kom nou!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen wij denken dat die arme CanalDigitaal zonder onze totale loyaliteit het welhaast niet zullen redden het hoofd boven water te houden. Kom nou!

:huh::D:wink:

Een Multinational die verkeert "boert" gaat ten gronde en dat is hen allen toe gewenst Of die Multi verkoopt heel snel aan een of andere sukkel.

Verkeert boeren is je eigen schuld, aanbod : kosten gerelateerd aan aantal klanten.

 

Kijk maar naar Premiere.de en SKY.EU en haar wensgedachte UK + IT + DE samen te voegen

optioneel NL + BE peutertje opkopen B)

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Mij is in ieder geval bekend en duidelijk dat in de mij bekende voorgaande zaken CD het niet tot een rechtsgang durfde te laten komen en handelde zoals voorhier beschreven.

 

Overigens weet u net als ik dat het naleven van de ene juridische-/wettelijke verplichting niet een vrijbrief is om overige juridische-/wettelijke verplichtingen te schenden/negeren. (Immers het argument: Edelachtbare om mijn belastingplicht invulling te kunnen geven heb ik de bankoverval gepleeegd, zal niet leiden tot vrijspraak en ontslag van rechtsvervolging. Net zo goed als u dat bij het onverwacht vol op de rem trappen om bij wegwerkzaamheden op de A2 de 90 km/hr niet te overschrijden en daarbij een ongeluk veroorzaakt zeker aansprakelijk zult worden gesteld voor alle schade.) CD zal ook vanuit uw invalshoek het NL-recht in deze moeten eerbiedigen en met de naar het schijnt nieuwe Alg, voorw. komt men er dan ook niet 123 uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

Mij is in ieder geval bekend en duidelijk dat in de mij bekende voorgaande zaken CD het niet tot een rechtsgang durfde te laten komen en handelde zoals voorhier beschreven.

 

Overigens weet u net als ik dat het naleven van de ene juridische-/wettelijke verplichting niet een vrijbrief is om overige juridische-/wettelijke verplichtingen te schenden/negeren. (Immers het argument: Edelachtbare om mijn belastingplicht invulling te kunnen geven heb ik de bankoverval gepleeegd, zal niet leiden tot vrijspraak en ontslag van rechtsvervolging. Net zo goed als u dat bij het onverwacht vol op de rem trappen om bij wegwerkzaamheden op de A2 de 90 km/hr niet te overschrijden en daarbij een ongeluk veroorzaakt zeker aansprakelijk zult worden gesteld voor alle schade.) CD zal ook vanuit uw invalshoek het NL-recht in deze moeten eerbiedigen en met de naar het schijnt nieuwe Alg, voorw. komt men er dan ook niet 123 uit. 

In elk geval weet ik nu hoe ik snel van Canal Digitaal af kan komen, zonder ingewikkelde opzeggingen e.d..

Zelf heb ik ook ziggo en canal digitaal heb ik er alleen maar bij vanwege de hobbyruimte. Maar een kabeltje is natuurlijk zo getrokken en ik wil de schotel nog niet vaarwel zeggen.

 

Maar het is een kwestie van een poort open zetten dus? En dan richting mijn dreambox? Als ik dan geluk heb ziet canal digitaal dat ik een dreambox heb met een kaart, die dan onmiddellijk word afgesloten?

Mooi, dat gaan we dus eens testen. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

In elk geval weet ik nu hoe ik snel van Canal Digitaal af kan komen, zonder ingewikkelde opzeggingen e.d..

Zelf heb ik ook ziggo en canal digitaal heb ik er alleen maar bij vanwege de hobbyruimte. Maar een kabeltje is natuurlijk zo getrokken en ik wil de schotel nog niet vaarwel zeggen.

 

Maar het is een kwestie van een poort open zetten dus? En dan richting mijn dreambox? Als ik dan geluk heb ziet canal digitaal dat ik een dreambox heb met een kaart, die dan onmiddellijk word afgesloten?

Mooi, dat gaan we dus eens testen. :D

 

Hehe maar dan ben je nog niet van je abbo af hoor, ze sluiten alleen de kaart af je abbo loopt door.(maar bij juist abbo krijg je toch gratis nieuwe kaart? )

2 x Maxytec Multibox 4K

1 x Zgemma H9 combo
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

DrZ je kan toch ook gewoon CDS even bellen en tegen hun zeggen dat je een dreambox gebruikt en dat deze aan het internet hangt.

Dat is denk ik voor die amateur club voldoende om je kaart op zwart te zetten.

En als ze hem op zwart zetten dan meteen de geldstroom stopzetten natuurlijk. :)

 

edje

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik mij niet vergis, staat er pas sinds kort in de voorwaarden dat ik mijn kaart niet mag sharen.

Maar mijn abbo is nog van voor die disclaimer, dus hoe gaan ze dat eventueel juridisch aanpakken?

 

Begrijp mij niet verkeerd, ik ben absoluut fel tegenstander van cardsharen buiten het eigen huis om en zeker voor commerciële doeleinden, maar zet ernstige vraagtekens bij de aanpak van Canal Digitaal.

 

Is het niet gewoon makkelijker om de abbo gelden drastisch te verlagen zodat het sharen niet meer loont? 

Is het ook niet makkelijker om ook elders in europa een abbo aan te bieden?

Als een volledig abbo 25 euro per maand kost, of nog minder, dan is het commercieel cardsharen zo gedaan en hoeft er niet krampachtig gezocht worden naar oplossingen tegen piraterij.

 

Al sinds halverwege de jaren 80 van de vorige eeuw, proberen mensen de dure abbo kosten te omzeilen en anno 30 jaar later is het nog steeds hetzelfde verhaal.

En het verhaal gaat gewoon verder wanneer geluids en filmmaatschappijen schandalige bedragen rekenen voor doorgifte van hun kanalen.

 

Wat nu als bv Netflix groot gaat worden? voor 10 euro in de maand al je favoriete series en films? Dan kan Canal Digitaal ook direct inpakken..

Je ziet het nu met Spotify, waarom nog illegaal gaan downloaden als je voor een tientje ook toegang hebt tot je favoriete muziek....

 

Voor mijn films heb ik nu andere "kanalen" die een stuk goedkoper zijn dan Film1 en HBO en ik kan kijken waar en wanneer ik wil tegen een vast bedrag per maand, waar ik nu niet eens een set-op abbo voor heb. :D

 

Dus laat canal digitaal mij maar eens afsluiten als ik het voor elkaar krijg om mijn dreambox en kaart aan de hele wereld te delen, ik heb ze niet nodig.. En Ziggo in feite ook niet. ;)

 

Wat ik al vaker heb gezegd, de M7 groep kan wederom weer krampachtig dingen gaan verzinnen om de tv-piraterij tegen te gaan, maar na amper 30 jaar is het alleen maar eenvoudiger geworden om illegaal te kijken.

Met technische middelen ga je het niet winnen, wel met slimme oplossingen waarbij gekeken word naar de leverancier van tv netten en filmkanalen.

Laat de kabel en satellietproviders eens in opstand komen tegen absurde prijzen voor distributie en laat ze daarmee de consument tegemoet komen!

 

M7-Jongens, trap die directeur er uit en laat mij het klusje maar klaren, ik zal de consument weer blij maken en de omzet laten groeien! ;)

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

DrZ je kan toch ook gewoon CDS even bellen en tegen hun zeggen dat je een dreambox gebruikt en dat deze aan het internet hangt.

Dat is denk ik voor die amateur club voldoende om je kaart op zwart te zetten.

En als ze hem op zwart zetten dan meteen de geldstroom stopzetten natuurlijk. :)

 

edje

Ja dat is een optie, maar de medewerkers van de callcenter zullen bij het woord "dreambox" mij in de zin onderbreken en direct zeggen dat deze niet word ondersteund.

..vervolgens gaat de hoorn op de haak, of word mij een "geweldige M7" doos aangesmeerd. 

Opzeggen is dan een betere optie, of jurisprudentie uitlokken door mijn kaart te laten blokkeren omdat ik wat 'onzorgvuldig' ben met mijn modeminstellingen.

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens weet u net als ik dat het naleven van de ene juridische-/wettelijke verplichting niet een vrijbrief is om overige juridische-/wettelijke verplichtingen te schenden/negeren

mijn commentaar ging inderdaad over : de huidige kwestie afgesloten te zijn met die algemeen bekende onvrede over canaldigitaal niet door mekaar halen.

jij, joop001, was er zelf mee aan de haal gegaan in post 73 en post 75 {over vrijbuiters gesproken}

dus.

MMm Sky Scrapers I Love You

Underworld

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonskidutch,

 

In welke zin ben ik waar mee aan de haal gegaan. Iests duidelijker en onderbouwder zal prettiger communiceren zijn. In welke zin zou ik een vrijbuiter zijn? Ja ik leg de vinger op de zere plek en mijn standpunt is helder bij zaken doen hou je je aan alle regels van het spel. Om jou recht te krijgen mag je het recht van de ander niet schaden. Wens je wel zo zaken te doen prima, maar dan heb je in NL niets te zoeken. Moet je ook niet klagen als je commentaar krijg. Als je dit standpunt afkeurd prima mag van mij het is een vrij land. Maar zeg dat dan gewoon en kom niet met flauwekul opmerkingen om eigen zwakheden te verbloemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...