Ga naar inhoud


Regen/wind reserve


Aad7506

Aanbevolen berichten


  • Reacties 58
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Misschien 5 meter uit de top van de boom? Je weet ook niet hoe nauwkeurig de positie van de satelliet wordt aangegeven. Het nauwkeurigste kun je het met de stand van de zon bepalen maar dat kan pas weer in oktober.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt deze hoek van 29,2 graden uitprinten op een stuk papier, dit verder uittekenen op een volledig A4-formaat, dit op een stuk karton plakken en uitknippen. Bijv. op een huishoudtrap leggen van 6 treden, zorgen dat het bovenblad mooi waterpas staat en langs de schuine zijde kijken. Je weet alleen de juiste richting niet.

Bedenk echter wel dat de Astra 19,2 op 29,2 graden elevatie staat, de Astra 23,5 staat op 28,2 graden elevatie.
 

post-60869-0-59850700-1401017009_thumb.jpg

post-60869-0-29530900-1401017483_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat zo is dat je langs de driehoek boven de bomen uit kijkt, dan zit er toch wel een behoorlijke afwijking op dat apparaat want de 23,5 satelliet staat toch beduidend lager dan de top van de boom op dat scherm.
Maar ik heb ook mijn twijfels of die telefoons wel beschikken over een nauwkeurige elevatiemeter en een elektronisch kompas.
Maar als je nog boven de bomen uit kijkt, dan zou het daar dus niet aan kunnen liggen. Ik zou dan wachten tot 12 okt. 2014 om 12.04uur, want dan staat de zon precies achter de Astra 23,5 satelliet.
Je mag ook wel 2 dagen eerder of later kijken hoor want het verschil in hoogte van de zon wijkt dan nauwelijks af en je weet maar nooit of op 12 okt. de zon te zien is op die tijd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste kenners,

 

Ik heb de lnb die in de houder zit op de astra 3 staan zodat die het meeste signaal krijgt. Deze valt ook als laatste weg.

 

M.v.g. Aad.

Als het aan die boom zou liggen zou juist astra 3 als eerste wegvallen .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel zo trust maar je ziet wel dat ook de bomen nagenoeg spelbreker zijn en het is goed dat ook in de gaten te houden.
Ik vindt het trouwens toch merkwaardig dat de sterkste satelliet, de Astra 19,2 als eerste wegvalt ook al zou het door het bewegen van de schotel komen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

eerste regel bij het plaatsen van een schotel !

vrij zicht,en heel stabiel dus vast

meer moet ik daar toch zeker niet aan toevoegen

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja toen ik de schotel ging plaatsen waren die bomen nog niet zo hoog, ik merkte pas eigenlijk dat deze toch wel aardig door groeien.

Misschien moet ik binnenkort eens een andere schotel halen en deze op een andere plek gaan plaatsen, maar ja daar gaan nogal wat metertjes kabel in zitten.

En dan misschien gelijk kiezen voor een triax 88 en dan ook de astra 2 toevoegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...