Ga naar inhoud


`spanje: Problemen met één, canvas, vitaya en 8


Lien

Aanbevolen berichten

Hallo,
Ik zit met een groot probleem.Hier in Spanje heb ik al geruime tijd moeilijkheden met één, canvas.....vitaya en 8 ontvang ik al helemaal niet meer, ook zo met geografic, 13( regionale zenders),enz....
Nochtans heb ik s'morgens wel redelijke ontvangst, maar vanaf de middag begint het, slecht of geen signaal. Moeilijkheden met hd, om één, canvas te blijven zien, moet ik naar de kanalen 100 sd ontvangst zien, om terug te kunnen kijken.
Nochtans ging vroeger alles wel goed, maar ik heb een M7 gekregen, en sindsdien is het begonnen, denk ik.
Boven heb ik een licht-grijze schotel van tvv staan, 60 cm breed, en zo een 68' hoog met een duo lnb ontvangstknop.ik gebruik wel nog een ouder tv toestel,samsung plano,met vanaf de m7 een scart kabel, maar vroeger ging dit wel. Er is wel vroeger een ne gast gekomen, met zo een meettoestel, heeft die nu de schotel niet goed gericht??? Ik zit hier wel in een dorp zo een 15 km van Orihuela, volgens jullie forum heb ik ergens gelezen dat de schotel op een 41 graden moet staan, maar daar heb ik mijn twijfels over of die wel zo staat, de gradenschaal is er verkeerd op gemonteerd, dus moeilijk te zien, of ik moet alles weer afbreken, en ben bang dan helemaal niks meer. Ik,zie in de instellingen wel astra1,2, 3 en hotbird staan, maar ik zie niks van astra 19 zoals gelezen ergens.
Kan er iemand mij helpen aub, in menselijke taal, want ik ben helemaal geen technicus hoor, een leke leek.

aangepast door Michel
onduidelijke titel
Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Lien,

 

Er zitten veel halve waarheden in Uw verhaal...

 

- 41° is idd. de correcte elevatie voor de schotel in Orihuela.

 

- schotel dia. 60 cm. volstaat nog voor de ontvangst van Astra 1 (19.2°) maar niet voor de ontvangst van Astra 3 (23.5°), daarvoor is in Orihuela een schotel van 80 cm. vereist.

 

Dus of verder doen met de bestaande schotel en zuiver afstellen op Astra 1, dan mis je o.a. Vitaya en Acht (beide exclusief op Astra 3) en alle HD varianten of een grotere schotel (laten-) plaatsen.

 

Succes en vriendelijke groeten!

 

Daddycool

aangepast door daddycool57

Als je vandaag je kop in het zand steekt, knars je morgen met je tanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, na wat rondvragen hier hebt je gelijk. De schotel was in Belgie gekocht, en dus voor hier te klein. Alhoewel deze toch geruime tijd gewerkt heeft hoor, maar enfin, ze komen een nieuwe schotel plaatsen, diam 80 met 2 dubbele koppen zodat alle zenders te ontvangen zijn, zelfs die in Nederland en ook Spaanse zenders( de niet betalende dus).

Dab

Nk voor je raad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een grotere schotel is zeer verstandig, maar ik vermoed ook, net als u, dat de m7 ontvanger minder gevoelig is dan de ontvanger die u hiervoor had.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Lien

Een schotel van 80cm is echt het minimum voor Orihuela maar wat is een schotel van 80cm? Is dat 80cm breed of 80cm hoog. Dat maakt best verschil uit. Ik adviseer in regio Cartagena / Mazarrón een schotel van minimaal 90x100cm.
Jij hebt het probleem dat je vanaf de middag geen signaal krijgt maar er zijn ook dagen, meestal midden in de zomer, dat je met een 80cm-schotel ook vele uren lang geen beeld hebt van bijv. Nat. Geo. Wild HD. Dit speelt zeker niet bij alle zenders.
En wat betreft die schaalverdeling voor de elevatie. Die staat goed hoor alleen lees jij hem van de verkeerde kant af. Bovendien is die schaalverdeling niet om je schotel goed af te stellen. Die is er alleen maar voor om de satelliet makkelijker te kunnen vinden. Het afstellen van de schotel doe je met een meter of eventueel met je satellietontvanger met een klein TV-scherm naast de schotel.
Een M7 is geen gevoelige ontvanger.

En wat de benaming van de satellieten betreft:
Hotbird is Eutelsat 13 oost.
Astra 1 is Astra 19,2 oost
Astra 3 is Astra 23,5 oost
Astra 2 is Astra 28,2 oost
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar het ene merk ontvanger nog beeld geeft bij zwakke signalen, doet een ander merk dat niet meer.

Vandaar mijn vraag welk merk ontvanger je had voor deze m7.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een offset-schotel is nooit rond maar altijd hoger dan die breed is.
In ieder geval kun je het wel vergeten dat die duo-lnb die je nu hebt past.
Als je er al iets mee ontvangt, dan kan het nooit voor beide satellieten goed zijn dus er zal een duo-lnb op moeten voor een 80-85cm schotel.

Zeker ook omdat de M7 801 niet zo gevoelig is, zou ik een schotel van 90x100cm aanraden met een 6 graden monoblock er op (Astra 19,2 en Hotbird) om daar de Astra 19,2 en 23,5 mee te kunnen ontvangen.
Hier aan de Costa Calida gebruiken we niet anders.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik zal morgen nog eens binnen gaan bij groupo peluche, misschien zullen ze een andere ontvanger ook installeren, zal eens vragen wat er juist gaat gebeuren, in ieder geval sprak hij een grotere parabolica,ik zal gaan voor 100-111cm, met 2 duo koppen, daarmee zou ik hotbird, astra1,2 en 3 moeten kunnen ontvangen.hijnsprak ook, alle belgische + meer hollandse(gratis) zenders en ook spaanse zenders waaronder tve. Ik weet zelfs niet of een abonnement bij tvv nog nodig zal zijn. Maar morgen zal ik voor zekerheid nog eens binnen springen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een schotel van 100x110cm moet je altijd losse lnb's nemen. Daar past geen monoblock of duo-lnb meer op.
En Hollandse en Belgische zenders gratis, dat kan alleen maar illegaal. De Spaanse zenders TVE en Canal 24 Horas, Andalucia TV en TV Galicia, kun je gewoon via de Astra 19,2 ontvangen.
Een prima schotel voor de ontvangst van de Astra 1, 2, 3 en Hotbird is een Triax 110 met een multirail. Die gebruik ik zelf ook.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Technische wijziging uitzendsignaal
Op een van de satelliettransponders die CanalDigitaal in gebruik heeft wordt met het verschijnen van de zenderlijst een technische wijziging doorgevoerd. Het doel is verbetering van het uitzendsignaal voor een specifieke satelliettransponder.  Ontvangers van de merken M7, Philips en een groot aantal andere ontvangers voeren deze wijziging automatisch door. 

Handmatig de wijziging doorvoeren?
Maak dan gebruik van de onderstaande (nieuwe) gegevens:
ASTRA 19,2 (transponder 1.119) – 12.722 – H – 23.500 – 2/3 – 8PSK

 

Dit is dus de Transponder van TV vlaanderen, de ontvangst problemen hadden dus niet direct met de schotel installatie te maken of een mindere ontvangst van de ontvanger. Dit was dus een provider probleem zo schijnt achteraf.

 

Voor de 23.5 is inderdaad een grotere scholtel vereist, alhoewel ik in Muchamiel woon in de provincie Alicante en ik al meer dan 18 maanden storingsvrij kijk naar de 23.5 met een NoName 80cm schotel met een 4:3 monoblock erop, ook tijdens het afgelopen weekend met best wel veel regen heb ik zonder problemen gewoon kunnen kijken op de 23.5 en dit zelfs naar NGC Wild HD die schijnbaar volgens een aantal mensen lastiger te ontvangen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...