Ga naar inhoud


Welke Inverto Black


Alex1970

Aanbevolen berichten

Ben op zoek om deze LNB te kopen en dan kom ik (naast 'Red' en 'White' LNB's) diverse Inverto Black LNB's tegen:

Eco, Premium, Multoconnect, Ultra...

 

Wat is nu de beste?

 

En heeft iemand nog verschil opgemerkt in single, twin, quad enz.?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De multiconnect laten liggen. Die kan niet goed tegen regendruppels (heb ik ook last van, dus snel slecht beeld dan)

Daarnaast in volgorde van kwaliteit Ultra, Premium, Eco. 

Ik heb zelf de Premium, omdat deze aan de achterzijde niet zo breed is als de ultra. Ik heb namelijk vier LNB's gemonteerd en die staan vrij dicht bij elkaar.

Ben over de premium tevreden.

Ronald

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aan de specificaties kun je zien dat de Ultra de beste is, gevolgd door de premium en dan de Eco. De multiconnect presteert wel goed als de kop niet nat is maar met regendruppels op de kop is hij ronduit slecht.
En ja, er zit ook enig verschil tussen de Ultra single en twin. Dat is ook al te zien aan de feedhorn die niet hetzelfde is, zie bijlage.

post-60869-0-29458200-1402322563.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Red en White dus helemaal vergeten en dan wordt het dus de Ultra.

Tussen die single en twin: Welke feedhorn is dan het beste?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik weet het niet precies meer maar één van de forumleden heeft ooit eens een test gedaan tussen de single en twin uitvoering en zover ik me kan herinneren presteerde de single-uitvoering net iets beter dan de twin-uitvoering. Maar ja, daar zou ik het niet vanaf willen laten hangen. Als je aan een single-uitvoering niet genoeg hebt, dan neem je toch een uitvoering die je wel kunt gebruiken, dus een twin- of quad-uitvoering mits die natuurlijk geplaatst kan worden met die brede achterzijde van 71mm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje,

 

Misschien was ik dat wel, de ultra single is echt dé top.

 

De twin viel vies tegen, had zelfs aanmerkelijk minder signaal, (sterkte en kwaliteit), dan met een no name LNB.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een single is genoeg maar als de twin beter was geweest had ik die gekocht.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...