Ga naar inhoud


back-up maken galaxy s3


seije017

Aanbevolen berichten


Een Full Back-up (Image Nandroid / CWM backup) van een Android toestel kun je alleen maken als het toestel ge-root is.

Standaard wordt er niet zoveel "ge-back-upd".

Ik veronderstel dat jij jouw apps via een Google account op de Play-Store hebt binnengehaald.

Zo ja, dan is er v.w.b. de apps niets aan de hand want als jij jouw S3 naar de fabrieksinstellingen terugzet worden daarna alle via de Play-Store gedownloade en al dan niet betaalde apps opnieuw gedownload en geïnstalleerd.

 

Voorwaarde is hiervoor echter dat jij vooraf een vinkje hebt gezet bij de optie dat Google jouw gegevens mag opslaan want anders gebeurt er heel weinig.

 

Je kunt KIES gebruiken om een backup te maken maar zoal al geschreven, dat stelt niet zoveel voor want je moet daar een eventuele Restore toch weer alles opnieuw instellen.

 

Rooten van je toestel is de beste optie want als je daarna CWM Recovery hebt geïnstalleerd kun je altijd een Image backup maken.

Wil je wat experimenteren en het gaat fout dan 2 kleine handelingen en je bent weer terug naar de instellingen daarvoor.

 

LET wel op, het rooten van een toestel kan de garantie van je toestel in gevaar brengen maar dat is naar mijn mening met de S3 geen probleem meer want die zal wellicht al uit de garantie zijn.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu kan ik hier wel een How-To plaatsen maar die staat in het Android forum al uitgebreid beschreven, zie link http://androidworld.nl/forum/samsung-galaxy-s-iii/40602-how-to-root-je-s3-voor-beginnelingennoobs-video-2.html

 

Ook vele hieraan gerelateerde aanvullende topics vind je daar.

Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik dat nog wel want ik heb al vele malen een S3 geroot.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Meestal lukt dit door het toestel naar de fabrieksinstellingen terug te zetten, zo niet dan de standaard ROM via Odin terug flashen.

De standaard ROM kun je via Sammobile of elders downloaden.

 

Houd er wel rekening mee dat de garantieteller door het rooten van 0 naar 1 is gezet en als de provider dit opmerkt zou die wel eens moeilijk kunnen doen.

 

Je kunt deze teller wel weer op 0 krijgen maar de uitvoer is niet eenvoudig en kan een risico met zich meebrengen.

Een van de opties is gebruik te maken van de app Triangle way.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...