Ga naar inhoud


Kan ik/mag ik de map appdata opkuisen en hoe?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik begin een beetje plaatsgebrek te krijgen op mijn ssd schijf c waar windows 7 opstaat van 120 Gb.

Na diverse programma's mijn schijf te laten opruimen,en zelf al mijn downloads naar de nas heb gebracht,gebruik ik nu ongeveer 76 Gb van de 120.Als ik dan your uninstaller opendoe,zie ik staan: totaal van 115 programma's 11,98 Gb gebruikt.Ik weet dat windows ook heel wat ruimte gebruikt.

Na het bekijken van mijn mappen,kwam ik de verborgen map appdata tegen.

Deze map bevat 6,40 Gb met een totaal aan bestanden van 19.291 en 6.010 mappen.

Omdat deze map verborgen is,heb ik mij nog niks gedaan,en vroeg mij af,of je hier op één of andere manier ruimte kan sparen,omdat er misschien teveel opstaat,van vroeger die nu niet meer gebruikt is.

Omdat ik denk,dat er hier veel slimmere mensen ivm windows zitten dan ik,dacht ik deze vraag hier eens te stellen.

Dus simpel,kan ik,mag ik en hoe verwijder ik veilig mijn bestanden van de map appdata,zonder windows te doen chraschen,en zodat al mijn programma's blijven werken.

Graag wat tips.

post-40019-0-53484200-1402855580.jpg

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wat je wel veilig kunt doen is schijfopruiming. Dat kan al behoorlijk veel "rommel" opruimen ook vanuit de appdata map.   Je kunt ook in principe  appadata\local\temp  leegmaken (niet verwijderen!). Dit zal je niet voor 100% lukken omdat er nog bestanden in gebruik zijn.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voor mij zou gewoon windows opnieuw installeren..image van maken en eens in de paar maanden terug zetten

 

En dan moet je alle update's, nieuwe programma's en van alles weer installeren.....  Houdt je in ieder geval van de straat. En dat iedere paar maanden weer.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan moet je alle update's, nieuwe programma's en van alles weer installeren.....  Houdt je in ieder geval van de straat. En dat iedere paar maanden weer.

 

Je kan ook de image terug zetten, updates binnenhalen en installeren en dan weer images van maken...ok alleen de programma's er nieuw opzetten maar denk niet dat dat meer dan 1 uur duurt.

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er komt nog meer bij kijken. Appdata is, zoals de naam al zegt, een map waar applicaties data in wegschrijven. Het is logisch dat deze map groter wordt tijdens gebruik. Bij mij is hij ongeveer 10 GB groot op een SSD van 120 GB waarop 10 GB vrij is. (het minimum om goed te kunnen werken met een SSD)

 

Een map die nogal kan groeien in Appdata is temp die in de submap local aanwezig is. Deze kun je ook verplaatsen naar een fysiek andere schijf als je die hebt.  Dit scheelt behoorlijk in ruimte op de relatief kleine SSD.

 

windows7InDepth2.jpg

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Sterker nog: die TEMP files kun je gewoon wissen. Raakt de PC niet van streek van. Doe dit al jaren. CCCleaner gebruik ik niet.

 

Windows/Temp kun je ook legen. De AppData mappen van iedere gebruiker bevatten TEMP directories. Kun je allemaal legen. Uiteraard *niet* de AppData map volledig wegsmijten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sterker nog: die TEMP files kun je gewoon wissen. Raakt de PC niet van streek van. Doe dit al jaren. CCCleaner gebruik ik niet.

 

Windows/Temp kun je ook legen. De AppData mappen van iedere gebruiker bevatten TEMP directories. Kun je allemaal legen. Uiteraard *niet* de AppData map volledig wegsmijten!

Dat schreef ik dus ook al wat eerder in het draadje... ;)

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...