Ga naar inhoud


usals instellen lukt niet


neels
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

hallo beste sat4all members

 

Zo als de titel het  zegt heb ik problemen met instellen van mijn schotel.

mijn setup; SPIDERBOX 6000HD;  MOTOR jaeger sg2500A Mijn zuidelijkste satelliet ; eutelsat 7e

de gradenhoek op mijn motor: 51 graden de evaluatiehoek op mijn schotel : 31 .grootte schotel ongeveer 80cm  mijn postcode 2580 be

wat mij opvalt is dat de satelliet heel Schuin staat klopt dit ? Ik kan ook geen enkele satelliet ontvangen.

mijn set-up word gebruikt om enkel de fta channels te ontvangen,

 

ik ben hier allemaal nieuw mee dus kan zijn dat ik fouten heb gemaakt

oja let niet op spellings fouten want ik heb dyslexie

 

alvast bedankt

 

en foto van mijn sat plek post-68587-0-35669400-1403964745_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Mimisiku

Nee, staat veel te schuin. Voor Astra 1 is hier in NL 28,2 graden en het is een 30cm offset schotel. Voor Astra 1 staat hij bijna verticaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je heb de gradenboog verkeerd om (op de kop) gemonteerd aan de achterkant van de schotel voor jouw breedtegraad..

De boog moet aan de onderkant zitten. Jij hebt hem aan de bovenkant.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Daar waar je de elevatiehoek op afleest.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die paal waar de rotor aan bevestigt is ziet er mij ook niet helemaal vertikaal uit, het is belangrijk dat deze kaarsrecht staat anders krijg je een steeds grotere afwijking bij het draaien van de schotel.

je regelt de schotel af op zijn "nulpunt" en bij ons komt dit overeen met Sirius op 4E dus zet de rotor op nul graden en stel de schotel af op maximale ontvangst van de sirius satelliet. Dit is het hoogste punt van de Clarck belt waar alle satellieten kunnen gevonden worden. Als alles correct ingesteld is dan zal de schotel bij het naar links of naar rechts draaien via de rotor steeds "kijken" naar deze Clarck belt.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je laat de handleiding van de rotor zien, niet die van de schotel.

Op de schotel ziet ook een gradenverdeling, welke je op 2 manieren kunt bevestigen.

 

Bij jou zit die kennelijk ondersteboven waardoor je schotel te veel omhoog gericht wordt.

De positie van de satellieten heeft een veel lagere elevatie.

Ook moet je de elevatie van je rotor antenne pijp compenseren.

 

Het is al eerder gevraagd, maar staat je rotor zelf absoluut verticaal waterpas?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste neels

Je schrijft in je eerste bericht:
"de gradenhoek op mijn motor: 51 graden de evaluatiehoek op mijn schotel : 31"
Dat is niet juist.
De motor moet voor postcode 2580 inderdaad op latitude 51 graden ingesteld worden maar heb je dat wel gedaan? Je moet hiervoor het pijltje naast de bout gebruiken, zie de bijlage als voorbeeld.

Verder moet de elevatie van de schotel niet op 31 graden ingesteld worden. In de tabel van de link die je zelf geeft staat dat de declinatiehoek bij latitude 51 7,4 graden is. Dan moet de elevatie van de schotel dus op 31-7,4=23,6 graden ingesteld worden.
 

post-60869-0-53778700-1404026601_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste neels

 

Je schrijft in je eerste bericht:

"de gradenhoek op mijn motor: 51 graden de evaluatiehoek op mijn schotel : 31"

Dat is niet juist.

De motor moet voor postcode 2580 inderdaad op latitude 51 graden ingesteld worden maar heb je dat wel gedaan? Je moet hiervoor het pijltje naast de bout gebruiken, zie de bijlage als voorbeeld.

 

Verder moet de elevatie van de schotel niet op 31 graden ingesteld worden. In de tabel van de link die je zelf geeft staat dat de declinatiehoek bij latitude 51 7,4 graden is. Dan moet de elevatie van de schotel dus op 31-7,4=23,6 graden ingesteld worden.

 

 

de motor stond al op 51 graden dus dat was ok ik heb de schotel op 23,5 graden gezet. de paal gecontroleerd of deze waterpas stond deze was goed.

nu heb ik gezien dat de schotel niet volledig recht tov motor staat heb ik ook veranderd.

Ik ga nog een nieuwe foto posten hoe het er nu uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, als de motor in de nul-positie staat, moet de schotel precies recht op de rotoras staan. Je kunt dit bijv. meten met een blokhaak t.o.v. de bevestiging van de schotel op de drager zoals op de bijlage is aangegeven.

 

de nieuwe 0 positie : post-68587-0-95765000-1404033556_thumb.jpg zou het nu kloppen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...