Ga naar inhoud


Triax 64 cm met duo LNB lukt niet


timon223
Ga naar oplossing Opgelost door timon223,

Aanbevolen berichten

Hallo allen,

 

ik heb een triax schotel (64 cm)  met single LNB, dit werkte prima alleen nu heb ik een nieuwe receiver (Amiko SPIEL) en duo LNB aangeschaft. Tevens een nieuwe kaart van Can Digitaal aangevraagd en die geinstalleerd. 

 

het volgende:

 

ik krijg op de 19.2 astra 98 % ontvangst, prima dus!

Alleen krijg ik nul op de 23,5 astra. al van alles geprobeerd zoals het goed draaien van de DUO NB maar ik krijg geen ontvangst

 

wat doe ik fout? Instellingen? bijgaande twee screenshots van de AMIKO.

 

met groet

 

Timon

 

 

post-72816-0-13957800-1407762320_thumb.jpg

post-72816-0-57321000-1407762324_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dat zou moeten kloppen, net als de DiSEcQ instellingen zoals te zien is op je plaatjes. Heb je een kanalenlijst ingeladen en geprobeerd af te stemmen op een zender?

 

Niet onbelangrijk: staat de schotel ergens in NL of elders? Dat zou het verhaal anders kunnen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de schotel staat gewoon in Nederland.

 

 

Als ik kanalen lijst zoek en installeer dan krijg ik beeld op regionale zenders, de nederlandse zenders niet (maar het kan zijn dat kan dig. kaart geactiveerd moet worden)... ook de Free to air zenders krijg ik allemaal (de vele duitse o.a.)

 

groet

 

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofwel zijn de gekozen parameters voor de transponder op Astra 23,5 uit jouw screenshot niet helemaal correct. Heb je toevallig al kunnen testen of je op zenders via Astra 23,5 beeld hebt of ontvangst?

- VU+ Duo met OpenPli, TVV Basic+ abo --> Basic Light

- Triax 78 met multiblock 13-19,1-23-28,2

- Panasonic TX-P46G10 full HD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rommelaar ja die is geschikt, speciaal nog naar geinformeerd bij **************. 

 

@all het lijkt me dat de 19.2 goed staat anders had ik geen beeld. als ik de kop verdraai (dus niet de schotel) dan blijft het beeld op de FTA zenders ook gewoon bestaan. in het screenshot is ook te ziet dat 19.2E 98 % ontvangst heeft dus dat de LNB verkeerdom zou zitten lijkt me niet?

 

ik ben een beginner op het gebied van de duo LNB dus sorry als mijn vragen wat 'dom' of naief overkomen.

 

Graag nog meer suggesties wat ik na moet lopen/op moet letten? Misschien iemand een duidelijke link naar een handleiding? Die ik gevonden heb op internet zijn erg vaag op het gebied van afstellen van de receiver.

 

groet

 

Timon

Link naar reactie
Delen op andere sites

De transponder waar op jij afstemd wordt momenteel niet gebruikt ( zie kingofsat).

 

Ik zat te kijken naar de symbole rate 3333 (screenshot). Dit is een ongebruikelijke symbole rate. Meestal is het 27500 of 22000.

Daarom sluit ik me ook aan bij het advies van Ventura, of gebruik: 12187 H 27500  2/3

Daar zit o.a. Ned1Hd

 

 

Er zijn 2 manieren om de duolnb te monteren. In 1e instantie werd als geadviseerd op de manier zoals jij het hebt gemonteerd.

 

Na problemen met de ontvangst van de ned. HD kanalen is het advies om de lnb met de hals van de 23,5 in de klem te monteren. Dan heb je daar het sterkste signaal.

 

aangepast door dutchandrew
Link naar reactie
Delen op andere sites

de schotel staat gewoon in Nederland.

 

 

Als ik kanalen lijst zoek en installeer dan krijg ik beeld op regionale zenders, de nederlandse zenders niet (maar het kan zijn dat kan dig. kaart geactiveerd moet worden)... ook de Free to air zenders krijg ik allemaal (de vele duitse o.a.)

 

groet

 

Rene

Als je de (Nederlandse) regionale zenders kan ontvangen, o.a. TV Noord, Drenthe, Oost, Gelderland heb je ontvangst op Astra 3B (23.5°E). aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...