Ga naar inhoud


Rebox of toch niet.


edwin40

Aanbevolen berichten


De Dolby instelling in het Rebox menu bepaalt of de Rebox Dolby code in het ontvangen signaal decodeert, of dat het geluid gecodeerd wordt doorgegeven aan het volgende apparaat in de schakel.

 

Kan de Onkyo versterker het Dolby signaal decoderen ? Zoniet, dan moet de Rebox Dolby decoderen. Ik neem aan dat het geluid niet meer van de TV komt.

 

Probeer eens om de Rebox via HDMI direct op de TV aan te sluiten om te zien welk effect dat heeft. Minder mooi geluid, maar misschien ook geen storing meer ?

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Dolby instelling in het Rebox menu bepaalt of de Rebox Dolby code in het ontvangen signaal decodeert, of dat het geluid gecodeerd wordt doorgegeven aan het volgende apparaat in de schakel.

 

Kan de Onkyo versterker het Dolby signaal decoderen ? Zoniet, dan moet de Rebox Dolby decoderen. Ik neem aan dat het geluid niet meer van de TV komt.

 

Probeer eens om de Rebox via HDMI direct op de TV aan te sluiten om te zien welk effect dat heeft. Minder mooi geluid, maar misschien ook geen storing meer ?

Ik heb een aantal instellingen veranderd in mijn Rebox, en zover ik het nu kan bekijken en luisteren is het probleem opgelost.

 

Ik had de dolby aanstaan en het default, het default het ik op uitgezet, en toen heb ik de hik in het geluid niet meer gehoord. Bedankt allemaal voor het geven van oplossingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...