Ga naar inhoud


Rebox file system of handmatig zenders invoeren


Beach

Aanbevolen berichten


2 uren geleden, Beach zei:

Ik begrijp dat ik 2 dual LNB's heb

Het zijn Twin LNB's 😉

Een voorbeeld van een dual , - duo LNB:

 

DUO_60_LNB_-_TRIPLE_60_LNB.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

^ Dat denk ik ook. Twee aansluitingen: twee ontvangers.

 

Je hebt zelf de Rebox aangeschaft begrijp ik, die zat dus niet bij de schotel. Dan moet je de Discq instellen. Het meest logisch is dat de LNB's op A en B zitten. Als je niks instelt word alleen LNB A doorgegeven. Vermoedelijk staat LNB 1 op Astra 2 gericht. LNB 2 zou dan op zoals gesuggereerd de Hotbird of Astra 1 gericht kunnen zijn.

 

LNB's instellen doe je als volgt:

Ga naar het menu

druk op de blauwe toets op de afstandsbediening

in het rijtje links ga je naar Dish Setting (mijn Rebox spreekt Engels)

dan met pijl rechts > naar het rechter rijtje

bovenaan bij Satellite klik je op OK

in het rijtje zoek je dan 28.2E Astra 2 etcetera

klik op OK

ga omlaag naar Disecq Switch

klik op OK en stel deze in op Disecq 1.0 <> 1 en druk weer op OK

daaronder word de signaal sterkte met twee balkjes en als % weergegeven, als het goed is heb je nu signaal

 

Doe nu hetzelfde nog een keer maar voor 13.0E Eutelsat Hot Bird etcetera

zet deze op Disecq 1.0 <> 2

check het signaal

als je signaal hebt klopt het

probeer het anders met 19.2E Astra 1 etcetera

 

Het zou ook kunnen dat de Disecq nummers net omgekeerd zitten, kwestie van proberen.

 

 

Als bovenstaande werkt kun je gaan scannen. Dat doe je via Service Search.

Doorgaans krijg je behalve bruikbare zenders een enorme lading junk binnen.

 

Wat ik zelf altijd doe is een Manual of Advanced scan. Per gewenste zender zoek ik de juiste parameters op en voer die in. Dan hoeven er veel minder ongewenste kanalen verwijderd te worden. De gegevens vind ik op lyngsat.com

 

Let op dat als je gekozen hebt voor manual of advanced je nooit de instelling op auto of fastscan mag laten staan want dan word je zenderlijst vervangen.

aangepast door vansloneker
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor deze instructie, zeer verhelderend. Nu 600+ FTA zenders. Het is inderdaad de Hotbird en de astra2.

 

Follow up question:

Elke keer als ik vanuit de deepsleep opstart dan gaat de rebox een FST update uitvoeren. Dat deed ie eerder niet, dus ergens kan ik dat uitzetten vermoed ik, maar waar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al eerder gevraagd, maar het laat mij (nog) niet los: Zou wel enorm handig zijn als ik de zenders met de hand zou kunnen kiezen zonder dat via de Rebox te moeten doen want in mijn geval blijkt dat ik daar geen werkend toetsenbord op aan kan sluiten. Dus op de PC een lijst maken met zenders plus alle relevante gegevens (frequenties e.d) en dan in de rebox laden. Ik kan er met FTP in en heb de file _conf_file_.db gevonden waarvan ik sterk vermoed dat dat de zenderinfo bevat. Niet te lezen zo lijkt met een database programma en dus ook niet aan te passen. Kan via de manager een FDU bestand en ook een .SYS bestand laten maken, maar daar kan ik ook niks mee.


Waar o waar kan ik vinden wat het format is van de rebox zenderlijst(en)???????

 

Ik heb het programma ... (iets met FDU...) bekeken dat eerder werd aangeraden maar in hun lijst staat NIET de 4220 als mogelijke kandidaat. En ook een zoeksite die ik frequenteer geeft mij geen oplossing.

 

Ik werk met linux. Heb geen windows computer....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...