Ga naar inhoud


Rebox file system of handmatig zenders invoeren


Beach

Aanbevolen berichten

Geacht forum.

 

Mijn vorige huiseigenaar heeft een schotel (gericht) aan de muur achtergelaten. Ik heb een rebox re4220 aangeschaft en warempel ik krijg ca 300 FTA's. Het is me niet geheel duidelijk waar de vorige eigenaar op gemikt had, (Italiaan), maar ik krijg veel engelse zenders, en dat wil ik ook. Echter de Rebox blijft maar op de Astra3 mikken intern zo lijkt en de Engelse zenders staan toch echt op Astra2 dacht ik. Ik kan geen fastscan doen (kan wel maar dan geen resultaat) dus ik doe een 'blind search' en krijg dan ca 300 FTA's, waarvan vele dubbel of afgeleiden ervan, bijv BBC1, BBC1 London, BBC1 Wales, BBC Scotland e.d. BBC3 en BBC4 staan helaas niet in de lijst. Ik wordt dus ovespoeld met zenders, waarvan vele dubbel en kan door alle bomen het bos niet meer zien.

Ik heb de functie 'gooi zenders weg' gevonden, maar liever maak ik een lijst aan met de zenders die ik wel wil hebben zodat de rebox deze kan inlezen. Is dat mogelijk?

 

Ondertussen is het me gelukt via FTP contact te maken. Waar staan de ingelezen zenderlijsten, welk bestand is dat en kan ik dat handmatig manipuleren?

 

Graag input en advies....

aangepast door Beach
Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je ook TVVlaanderen of CanalDigitaal wil , de oplossing , een triple LNB 😉

https://www.flysat.com/astra28.php

https://www.flysat.com/astra3b.php

https://www.flysat.com/astra19.php

 

Ik vermoed dat de vorige bewoner Hotbird keek , deze bevat vele Italiaanse zenders !!

 

Ik heb geen Rebox , maar ik maak een favoriete lijst altijd handmatig 🙂

En echt overbodige rommel wis ik handmatig , zo leer je de ontvanger kennen !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.gebruikershandleiding.com/Rebox-RE-4220HD-S-PVR/preview-handleiding-667512.html

De reboxwebsite bevat een online shop , dus kan men die hier niet vermelden !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de zenders die hij vindt lijkt hij op Astra 2 gericht te staan. Op HotBird vind je voornamelijk Italiaans, Pools, Grieks, Russisch en een hele berg Short Lease Contract zenders..

Triple LNB alleen als een 64cm schotel in gebruik is.. En dan moet ie de Astra 2 kop in de flens steken..

De FastScan faalt omdat de transponder niet gevonden wordt...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kan je een foto plaatsen van de kop in de schotel, de LNB?

 

Daaraan is te herkennen of het een schotel is voor een of meerdere satellieten.

In je ontvanger dien je, wanneer de schotel meerdere satelliet posities kan ontvangen, daarna in het diseqc menu een satelliet positie toe te kennen aan een diseqc switch positie.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 LNB's en ook 2 kabels die door de muur lopen. De ene kabel doet het meestal niet, er lijkt wat sluiting ofzo in te zitten of de LNB is stuk. Ik heb een satfinder en die geeft doorgaans weinig respons op die kabel, een enkele keer wel. Schotel hangt op ca 5m of misschien wel 6m en te hoog voor mijn ladder om daar veilig aan te gaan rommelen. Ik ben tevreden met de Engelse zenders, de Italiaanse zenders hebben niet zo mijn aandacht, de taal is mij niet machtig.

 

@cookie monster Bedankt voor de link maar ik ben niet geheel nono en heb uiteraard de handleiding downloaded en gelezen.

 

Ik heb de huidige zenderlijst kunnen saven en die staat op de USB dongle, echter dat is een binair bestand. Ik zoek dus een oplossing om handmatig de gegevens van een station in te geven en te laden in de rebox. En waar staan deze gegevens in de rebox? Ik kan bij alle bestanden via FTP. Ben een linux gebruiker en heb enig verstand van zaken. Echter niet van sattelite zaken, dat is nieuw voor me vandaar mijn oproep.

 

Ik heb geen interesse in de NL zenders, behalve Ned1,2,3. Die kan ik via internet zien of via DVBT2. De commerciele zenders hebben niet mijn interesse............

aangepast door Beach
Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Beach zei:

De ene kabel doet het meestal niet, er lijkt wat sluiting ofzo in te zitten of de LNB is stuk.

De beste test is , je zou de 2 LNB-kabels met elkaar kunnen wisselen ,

dan weet je meteen of de LNB of kabel kapot is !!

Maar je zei dat je liever niet op een ladder kruipt !!

 

ivm zenders: Heb je op die ontvanger al reeds HbbTV ??

Daar je 28,2°O ontvangt , en toch tevrede daarover bent ,

zo zou je het Freesat zendermenu & de programmagids kunnen gebruiken !!

 

Software installeren heb ik nog nooit gedaan , wegens niet mijn ding !!

 

PS: De Astra 2 (28,2°O) bevat veel dubbel kanalen , dit zijn regionale versies

van ITV 1 , BBC 1 & 2 , Channel 4 !! Echter BBC 1 & 2 die hun regionale versies

zijn vaak echt regionaal verschillend !! BBC Scotland is aparte zender !!

 

 

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

PS: De Astra 2 (28,2°O) bevat veel dubbel kanalen , dit zijn regionale versies

van ITV 1 , BBC 1 & 2 , Channel 4 !! Echter BBC 1 & 2 die hun regionale versies

zijn vaak echt regionaal verschillend !! BBC Scotland is aparte zender !!

 

(ik snap hier niet hoe ik moet quoten, werkt niet bij mij of ik ben onhandig)

 

Interessant!

Selectie quoten
19 minuten geleden, cookie monster zei:

PS: De Astra 2 (28,2°O) bevat veel dubbel kanalen , dit zijn regionale versies

van ITV 1 , BBC 1 & 2 , Channel 4 !! Echter BBC 1 & 2 die hun regionale versies

zijn vaak echt regionaal verschillend !! BBC Scotland is aparte zender !!

 

 
Oh toch gelukt...

Ik ben nono op sat gebied, dus leer mij wat is hbbtv en wat is diseqc?

aangepast door Beach
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

imageproxy.php?img=&key=0271d8443c2a39ddimageproxy.php?img=&key=0271d8443c2a39ddimageproxy.php?img=&key=0271d8443c2a39ddAfglelopen voorjaar stond er een steiger naast het huis, toen kon ik er even bij...

 

Wat ik niet begrijp is dat er 4 kabels uit de LNB's komen en 2 kabels bij mij binnen komen, wat doet het aparte kastje waar 3 kabels op zijn aangesloten? Ik neem aan dat de LNB's niet direct naar de ontvanger gaan? Wordt er ergens gemultiplexed ofzo?

 

Oh wacht er zit aan de achterkant vd paal nog zo'n kastje lijkt. Zijn het demultiplexers? Werkt dat passief?

 

 

 

20200411_165548.jpg

20200411_165658.jpg

aangepast door Beach
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Beach zei:

Zijn het demultiplexers

Dat is een Disecq 4x1 (daar kunnen 4 LNB's op aangekoppeld worden)

 

Een 4/1 DiSEqC switch gebruikt men voor het omzetten

van het signaal van 4 satellieten naar één satellietontvanger !!

3 of 2 satellieten met deze switch kan ook natuurlijk !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat kastje is dus de diseqc schakelaar waarmee je omschakelt tussen 2 lnb's.

Astra 1 is denk ik je andere positie.

In het satelliet menu kan je lnb 1 koppelen met diseqc 1.

Positie 2 met diseqc 2.

Verder kan je aangeven welke positie welke satelliet is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 'normale' manier om je zenderlijsten te updaten, is via een scan.

Blind scan, of anders netwerk scan, zou ik dan doen.

Edit: Dat had je dus al gedaan, lees ik net terug. Oei, dus niet goed gelezen door mij!

Maar 500 FTA zenders is wat weinig, lijkt me? Staan de LNB-settings op 'Universele LNB', met LOF-waarden 9750 en 10600?

 

De ene LNB, waarmee je nu al zenders ontvangt, zal vermoedelijk met Diseqc A of 1 bereikt worden.

Je kunt ook een scan op de andere LNB doen; die is vermoedelijk via Diseqc B of 2 bereikbaar.

 

Waarom op de tweede kabel geen signaal staat, is mij onduidelijk. Normaliter bij zo'n setup zou je verwachten dat die hetzelfde resultaat geeft als de andere kabel. Want alles is dus 'dubbel' uitgevoerd.

 

De resultaten van je scans zullen verdere duidelijkheid geven, denk ik.

 

Groet,

A33

 

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ok zie op de foto 2 diseqc schakelaars, misschin slecht contact in een connector.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle info!

Ik heb me enigszins verdiept in de materie. Ik begrijp dat ik 2 dual LNB's heb. Uit elke LNB komen 2 kabels, daarmee zou je dus 2 ontvangers kunnen bedienen. Echter de 2x2 kabels gaan naar 2 disecq's, een soort schakelaar waar je dus kan kiezen welke satelliet je wilt ontvangen. Vervolgens gaan van deze twee disecq's twee kabels naar binnen. Op beide kabels staat dus in feite hetzelfde signaal en het zou dus niet uitmaken welk van de twee ik uiteindelijk aansluit op mijn ene ontvanger. Wel vreemd want waarom zou je twee kabels naar binnen voeren op dezelfde plek? Maar wellicht had de vorige eigenaar de ene kabel weer doorgelust intern naar een andere kamer. Zou kunnen


Het is een italiaan dus hij mikte op de Italiaanse zenders en waarschijnlijk de Engelse zenders. Dus ik denk Astra2 en Hotbird.

Ik zal vanavond s kijken of ik de disecq functie kan aanspreken en welke zenders er dan bijkomen.

 

Wordt vervolgd.

En als iemand nog het antwoord weet op mijn vraag waar de zenders worden opgeslagen in de rebox dan hoor ik dat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...