Ga naar inhoud


Rebox valt steeds uit


willem269

Aanbevolen berichten


Hallo.

 

Misschien helpt dit (van de website van Rebox):

 

In het kort ….. als je te maken hebt met ‘afwijkend gedrag’ van de ontvanger (bijvoorbeeld v.w.b. beeld en/of geluid), als gevolg van (technische) wijzigingen door (meestal) derde partijen. Een voorbeeld van een derde partij kan zijn de TV service provider (bijvoorbeeld Canal Digitaal), of partijen verantwoordelijk voor overige diensten zoals Teletext, Youtube, etc.

Afwijkend gedrag kan namelijk ook komen door bijvoorbeeld een verouderde zenderlijst, of een slechte performance van een gebruikte HDD, of verkeerde instellingen in de ontvanger, of mankementen aan schotel, kabel(s), LNB’s, etc.

Een Firmware versie kan ook slechts cosmetische wijzigingen betreffen, of een extra taalkeuze, of misschien toegevoegde functionaliteit.

Bij de diverse Firmware versies, welke je kan downloaden vanuit de download sectie, staan ook (doorgaans) de release notes beschreven. Ook aan de hand daarvan kan je besluiten of een bepaalde versie zinvol/wenselijk voor jou kan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag willem269,

 

Er is nog wel een aantal Reboxen. Welk type/model heb je, welke firmware zit erin en hoe is deze aangesloten. Misschien ook van belang hoe heet hij wordt (is hij opgesloten in een kast, kan er vrijelijk lucht om heen etc.

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je overigens zeker dat er geen kat of ander op je afstandsbediening plaats neemt?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de reacties. Het gaat om een 8220 HD S. Staat niet opgesloten, ik zou hooguit 'pootjes' kunnen maken van bv 4 kurken. En een kat hebben we niet en van de hond weet ik zeker dat hij zijn poot er niet op legt.

De ellende is begonnen nadat we op vakantie waren, kleine maand. Toen fabrieksupdate gedaan maar daarna lijkt het net of er nog maar één tuner werkt. Ik kan niet meer iets opnemen en tegelijk iets kijken op bepaalde zenders. Neem ik iets op op NPO1, dan krijg ik geen beeld op NPO 2 , RTL 4 en nog een paar en dan pas weer RTL 8 ofzo. 

Ik denk dat ik maar eens iemand bij moet halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat laatste komt waarschijnlijk omdat na een fabrieksreset de tuners standaard in doorlus staan.

Je zal even de 2e tuner moeten configureren zodat die niet in doorlus mode staat

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo CeesV: 

Dat laatste komt waarschijnlijk omdat na een fabrieksreset de tuners standaard in doorlus staan.

Je zal even de 2e tuner moeten configureren zodat die niet in doorlus mode staat

 

Voor mij is dit Chinees. Tuner configureren ...... Hoe, wie wat waar. Vandaar dat ik schreef dat er wellicht iemand moet komen kijken die er wel verstand van heeft .....😀

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Menu, settings, installatie, tuner aansluiting, doorlus, op gescheiden zetten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou het kunnen dat in je menu (menu - settings - tijd instellingen) de slaapmodus aan staat?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, dat is mogelijk, maar dan zou er een waatschuwing in het beeld zichtbaar moeten zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
Op 25-8-2019 om 13:29 zei willem269:

Toen fabrieksupdate gedaan

Is al gebeurd!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo gauw het wat afkoelt ga ik eens kijken naar: Menu, settings, installatie, tuner aansluiting, doorlus, op gescheiden zetten. Krijg het altijd Spaans benauwd van dat gedoe. Ben benieuwd Cees

 

En weet iemand waarom, terwijl hieronder het ´Houd me op de hoogte van reacties´ groen is met een vinkje, ik geen meldingen krijg. Nu kijk ik af en toe eens, zoals jullie wel merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...