Ga naar inhoud


Ontvanger wordt heet


rafa

Aanbevolen berichten

Ik heb een philps ontvanger DSR 8121 die sinds enkele weken enorm warm loopt, ook in stanby. Enige oplossing is hem volledig uitschakelen voor afkoeling. Heb de kast open gemaakt en gezien dat de ventilator van de koeling opstart maar na 1 sec weer afslaat. Als de koeling stuk is, is het dan niet mogelijk om een pc koeling te gebruiken en welke? Ik ben niet zo'n techneut? Ik vind het altijd jammer om iets weg te smijten voor misschien iets stoms. Ik heb hem gekocht via de webshop van TVV (dezelfde als CD), bij navraag over dit probleem (telefonisch) kreeg ik gewoon als antwoord "smijt hem weg en koop een nieuwe. Heeft iemand dat ook al meegemaakt.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites


een receiver wordt warm

 

ook in standby (niet al te warm overigens)

staat die vrij opgesteld?

is er lucht en zoals den belg zegt verluchting?

 

als dit nu een typisch euvel zou zijn van de DSR 8121 had men je al heel veel reacties gegeven.

 

ik denk

OF

hij staat op een ander "heet apparaat" {dat is heel slecht}

OF

hij is echt stuk en vreet stroom.

stroom vreten betekend ook heet worden

 

dat je ventilator stopt is toch evident een fout.

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met al de regen van de laatste tijd zou het kunnen dat er een probleem is met je buiten kabels of de lnb ' koppel deze eens los van je decoder en voel na een tijdje of hij minder warm wordt

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor het antwoord, maar aan de regen ligt het dus niet en hij staat vrij op gesteld. Want op dezelfde lnb staat nog een andere ontvanger aangesloten (wel eentje zonder HD en in een andere kamer) en die wordt niet warm. Maar in het salon hebben wij wel 2 ontvangers met HD nodig (wij nemen tamelijk veel op). Wij hebben ook al de M7 met HD van philips staan, is het mogelijk om er een tweede bij te plaatsen en die afzonderlijk te bedienen met de afstandsbediening? Want ik vrees dat als ik de afstandsbediening ga gebruiken, de 2 ontvangers gelijktijdig gaan reageren en dat is niet de bedoeling. Hebben jullie soms een idee hoe ik dat zou kunnen oplossen met een ontvanger van een ander merk, want er zijn er zoveel, maar liefst eentje TVV - CD compatibel. Want als je 2 ontvangers gebruikt zou je toch op de ene 2 zenders moeten kunnen programmeren en op de andere nog 2 en naar een derde kijken.

Alvast bedankt voor jullie reacties, groetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...