satje4U Geplaatst: 19 september 2014 Delen Geplaatst: 19 september 2014 Hoi Ik heb een ontvanger met 2 tuners. En een schotel met 8 lnb"s Ik wil de 2 tuners onafhankelijk van elkaar aansluiten op de 8 twin lnb's. Heeft iemand voor mij een schematisch overzichtje met welke switch etc ik dat aansluit? satje4u Gigablue Quad HD Plus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eduard07 Geplaatst: 19 september 2014 Delen Geplaatst: 19 september 2014 (aangepast) Twee Spauns 8/1? 19 september 2014 aangepast door Eduard07 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 19 september 2014 Delen Geplaatst: 19 september 2014 Eduard, sinds wanneer heeft Spaun een 8/1 switch? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 19 september 2014 Delen Geplaatst: 19 september 2014 Wil je Spaun gebruiken, dan moet het volgens figuur 1Je kan ook een 8/1 switch kopen van bijv. EMP, zie figuur 2 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eduard07 Geplaatst: 19 september 2014 Delen Geplaatst: 19 september 2014 Klopt, Sprietje. Maar dus wel 2 EMP's. Is dat niet de kortste klap? Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 19 september 2014 Delen Geplaatst: 19 september 2014 Jazeker is twee EMP's het makkelijkste en zeker het goedkoopste want de Spaun configuratie is stevig aan de prijs vooral als het dubbel nodig hebt. Nu zijn er nog wel andere merken die ook 8/1 en 10/1 switches hebben maar die sla ik kwalitatief lang niet zo hoog aan als EMP. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 19 september 2014 Moderator Delen Geplaatst: 19 september 2014 Voor de Spaun oplossing wel diseqc protocol 1.1 op de ontvanger aanwezig, anders werkt dit niet. Is de EMP oplossing een die met disecq 1.2 werkt? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 19 september 2014 Delen Geplaatst: 19 september 2014 Cees, die EMP-switch werkt met diseqc 1.0 tot 4 lnb's en met diseqc 1.1 of 1.2 voor 8 lnb's, zie de specificatie: http://www.emp-centauri.cz/inc/pdfcreate.php?lang=en&id=82 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Moderator ceesv Geplaatst: 19 september 2014 Moderator Delen Geplaatst: 19 september 2014 Thanks voor de aanvullende informatie Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 En het lijkt mij, dat je met een 8/1 switch minder verlies hebt, dan met twee switches achter elkaar (een 2/1 uncommitted, en dan 4/1 committed). Ik heb dat weliswaar nooit uitgetest (of uitgetest gezien), maar dit lijkt me een relevant voordeel! groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Nou a33, dat moet je maar niet geloven. Spaun staat niet voor niets bekend om zijn geringe verlies.De SAR 411 heeft 2dB verlies maximaal,De SUR 211 heeft 1dB verlies maximaal,totaal dus 3dB maximaal.De EMP 9/1 heeft 5dB gemiddeld, dus meer dan 2 dB meer verlies dan Spaun.Maar voor die ruim 2dB zou ik niet die dure Spaun combinatie nemen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
a33 Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Nou a33, dat moet je maar niet geloven. Ja Sprietje, daar heb je een punt. Maar als je alleen switches van emp centauri met elkaar vergelijkt, lijkt me dat een combinatie van uncommitted en committed switches van emp meer verlies zal opleveren dan een 8/1 switch van emp. Of heb ik daar ook ongelijk in? groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sprietje Geplaatst: 20 september 2014 Delen Geplaatst: 20 september 2014 Inderdaad, maar daar moet je niet eens over nadenken. Een switch waar je zo 8 lnb's op aan kunt sluiten is natuurlijk geweldig. Even twee van die doosjes links en recht tegen de pijp zetten en je bent klaar. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
satje4U Geplaatst: 21 september 2014 Auteur Delen Geplaatst: 21 september 2014 hoi Was even niet online. De oplossing is dus 2 EMP, wel makkelijk want 1 heb ik er al. Bedankt voor de tips satje4u Gigablue Quad HD Plus Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Eduard07 Geplaatst: 21 september 2014 Delen Geplaatst: 21 september 2014 Er is zelfs een EMP Centauri 8/1 met twee uitgangen zie ik op het internet. Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen