Ga naar inhoud


Nieuwe Windows niet 9 maar 10


winwiz

Aanbevolen berichten

Volgend jaar komt er een nieuwe versie van Windows uit. Niet zoals verwacht Windows 9 maar Windows 10 en voor veel mensen hun o zo geliefde startmenu terug.,

 

http://tweakers.net/nieuws/98773/nieuwe-windows-versie-gaat-windows-10-heten-en-krijgt-nadruk-op-desktopfeatures.html

 

Kijk zeker even naar de video.

 

n.b.  De techpreview waarin gesproken wordt is nu nog NIET beschikbaar.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben blij dat ze bij MS luisteren naar de klant en de software gaan maken zoals ze het gaan maken.

 

Erg slim van ze om de software te laten kijken naar de hardware en zich daar op aan te laten passen.

 

Persoonlijk had ik geen last van 'de afschuwelijke W8 problemen', maar goed... er waren er genoeg die er wel last van hadden en dat is straks ook opgelost.

 

Ik ben vooral heel erg blij met de aanpassingen op de prompt... eruit kopieeren was al een berg ellende en erin ging gewoon niet... Dit zal zo nu en dan erg fijn zijn.

 

Goed bezig daaro.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd vind ik Windows maar een vervelend gebeuren. Nog even dacht ik dat we misschien de goede kant op zouden kunnen gaan toen ik in 2012 een eerste blik op Windows 8 wierp met die blokken maar al gauw bleek dat je steeds een nieuwe kant op werd geduwd in plaats van dat je meer opties kreeg om je computer zo in te richten dat het voor jouzelf hanteerbaarder werd. Wat zou het simpel zijn, gewoon op je Desktop een blokje, schakelaartje of ikoontje waarmee je kiest of je met een prompt verder wilt gaan of wilt gaan "swipen" (als ik dat woord tenminste goed begrijp, ik heb en wil geen smartphone of tablet met dat soort mechanieken van windows erop).

 

Ja, en dan steeds maar weer dingen die er niet op zitten. Ben je bijvoorbeeld met een bestandenlijst uit een ingewikkelde menustructuur bezig om te zien wat er weg kan en dan druk je per ongeluk op het rode sluit-kruisje rechtsboven terwijl je alleen maar een notepad bestandje wilde sluiten. Wat simpel zou het zijn dat je in zo'n situatie (dus na een per ongeluk afgesloten programma of deel ervan) ergens een "undo" knop zou hebben om er dan zomaar weer in terug te komen. Het is maar een voorbeeld.

 

De wetenschap dat Windows 7 al snel mijn geliefde Windows XP achterna gaat maakt me niet blij. Bovendien voel ik me enorm opgelicht omdat ik weet dat niet alleen de Nederlandse maar vooral ook de Duitse overheid en nog vele andere overheden en organisaties miljoenen aan Mickey$oft betalen voor een nog verlengde ondersteuning terwijl U en ik kunnen stikken. Idioot natuurlijk want als ze virusbescherming enz. voor hen door blijven produceren is het iets wat ze wel hebben maar niet willen afgeven om ons het mes op de keel te zetten opdat we ons een nieuwer besturingssysteem waar we geen zelfstandige behoefte aan hebben door de strot laten jagen.

 

Naar ik begrijp staan de Chinezen op het punt een eigen besturingsssyteem te lanceren waarmee Windows geheel vervangen kan worden. En dan zonder de trucjes van de Amerikaanse geheime dienst erin. Natuurlijk zullen dan wellicht de Chinese spionage jongens er iets in gestopt kunnen hebben maar als niet-zakenmens valt me dat op dit moment even wat minder zwaar op de maag. Vooral als dat systeem meer recht-toe recht-aan blijkt te zijn zonder de Windows 8 en verder blokkendozen erin. Voor mij mag een Windows-installtie beginnen met de simpele vraag "hoe wilt U dat Uw desktop eruit ziet en hoe wilt U het ingevuld zien?" Zoiets kan best maar de wil is onvoldoende aanwezig. Big brother is niet alleen "watching you" maar vooral "dictating you".

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij ook wel eens afgevraagd of een ctrl-z functie technisch niet haalbaar is in Windows zelf. Het zou zo nu en dan wel fijn zijn. Maar ik denk dat er dan zoveel moet worden opgeslagen dat alles stroef gaat lopen.

 

Kan mij namelijk niet voorstellen dat de programmeurs dit zelf ook niet willen.

 

De rest van je verhaal is slechts smaak, gewenning en verhalen die ik niet ken.

 

Overigens heb ik het idee dat je het geen kans hebt gegeven. Je swipe verhaal slaat de plank behoorlijk mis. Ook je mappen structuur voorbeeld is een beetje vreemd. Je bent namelijk niets kwijt wanneer je explorer sluit, hooguit een naam, maar dat was je toch geweest wanneer je buiten de explorer zou klikken.

 

Ik heb mijn laptop leeggehaald en ga morgen lekker verder met W10 Beta.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt vanuit elke Windows gewoon vanuit de cmd promt werken. Je zet een snelkoppeling op je bureaublad er naar toe (het schakelaartje).  Als je dan outlook wil starten type je in  c:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office15\outlook.exe  en op dezelfde manier kun je bestanden kopiëren, directory's aanmaken en alles wat je maar wil. Uiteraard kun je makkelijker de muis gebruiken of een eventueel aanwezige touch bediening.

 

De Chinezen brengen zelf een nieuw OS uit en dat doen ze echt  niet om van die dekselse Amerikanen af te zijn maar ik ben er van overtuigd om zelf meer grip te krijgen over wat de onderdanen doen.

 

Maar goed, niemand staat bij je met een pistool dat je Windows moet gebruiken. Er zijn alternatieven genoeg, met of zonder muisbediening en geloof me. Je kunt het nooit iedereen naar de zin maken maar wat ik nu zie komt aardig in de richting.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik word graag aangenaam verrast

en eindelijk eens iets dat out of the box werkt

we zullen zien, voor het werk moet er een windows kist bij, dan wordt het ook meteen een windows10

 

als backup hebben we nog Linux en Mavericks

 

misschien werkt dat ook op mijn footPhonemax-200.jpg

bron : maxwell smart secret agent

aangepast door Tonskidutch

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij draait hier ook.

 

Zag het eerste bugje.

 

Verwijderde de 80gig die ik op mijn externe HDD had geplaatst om van oude naar nieuw installatie over te pompen en toen had ik ineens 4x het This PC logotje op het scherm staan.

 

Maar een druk op F5 en het was weer opgelost :)

 

So far so good. Loopt lekker en ziet er strak uit. Ook is het hebben van een MS account een fijn voordeel nu. Veel staat online opgeslagen en wordt gelijk weer op de plek gezet zoals b.v. mijn IE Favo lijst.

 

Nu alle apps gaan installeren :)

 

p.s. Voor wie het niet weet en met een MS account werkt - als je een smartphone hebt download de Authenticator app van Microsoft.

aangepast door Sjattuh

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik snap wel dat we deze "update" gratis krijgen, want heel erg vernieuwend vind ik het niet. Gister ook even op een test laptopje de preview geinstalleerd, maar behalve een start menu zie ik zo 1-2-3 niet echt schokkende veranderingen.

 

Had het lekker windows 8.2 genoemd ipv windows 10...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap wel dat we deze "update" gratis krijgen, want heel erg vernieuwend vind ik het niet. Gister ook even op een test laptopje de preview geinstalleerd, maar behalve een start menu zie ik zo 1-2-3 niet echt schokkende veranderingen.

 

Had het lekker windows 8.2 genoemd ipv windows 10...

 

Ik moet dezelfde conclusie trekken. Tenzij ze iets achter de hand houden.

 

Maar ik denk dat omdat deze versie hardware afhankelijk reageert het grote punt is.

 

Draait wel lekker hoor. Kan niet klagen tot zo ver.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet alle features zitten erin.

 

Wel handig vind ik

  • Dat je met verschillende desktops kunt werken. Dit werkt sneller dan dat je steeds vensters moet aanpassen/verschuiven als je veel programma's open hebt (Task View) Overigens worden programma's niet afgesloten als je een desktop sluit, die worden verplaatst naar een actieve desktop
  • Alt tab die veel duidelijker is wat je open hebt.
  • "Metro" apps gewoon op je desktop
  • Voor sommigen zal het startmenu een zegen zijn ;)

Meer moet ik nog echt ontdekken

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb windows 10 op een oude packard-bell easynote mz36 geinstalleerd, de laptop is nog nooit zo snel opgestart en verder werkt ook alles prima. Na een paar dagen stoeien vind ik het tot nog toe een prima systeem   :)

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat is windows 8 an sich ook. Ik ben wel blij dat er weer een start menu in zit, ik heb mijn linux desktop ook zo ingericht dat ik een start menu heb. Maar met het start scherm van 8 kan ik inmiddels ook prima overweg

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroege versie Windows 10 trekt een miljoen registraties

 

Gepubliceerd: Ma 13 okt 2014Er hebben zich al ruim een miljoen mensen aangemeld om de technische preview van Windows 10 te proberen. Dat meldt Microsoft op de blog van het besturingssysteem. De technische preview is sinds 1 oktober gratis te downloaden. Het gaat om een vroege versie die Microsoft enkel aanraadt aan pc-gebruikers met technische kennis.De volledige release staat gepland voor het najaar van 2015. In het begin van volgend jaar volgt eerst nog een tweede previewversie die ook voor consumenten bedoeld is. Het is niet duidelijk hoeveel gebruikers de huidige versie momenteel precies telt. Er hebben zich meer dan een miljoen mensen aangemeld bij het Windows Insider Program, maar vervolgens moeten zij nog handmatig de technische preview downloaden en installeren. 

 

Feedback

 

Hoeveel procent dat gedaan heeft, is onduidelijk. Microsoft meldt wel dat het ruim 200.000 keer feedback heeft ontvangen.Bovendien tonen de verzamelde statistieken aan dat 64 procent van alle Windows 10-testers het besturingssysteem echt geïnstalleerd heeft, in plaats van het op een zogeheten 'virtual machine' te draaien. De testomgeving en daaruit voortkomende feedback zou daarom grotendeels een realistisch beeld scheppen van hoe Windows 10 ontvangen wordt. De grootste verandering in Windows 10 is de terugkeer van het startmenu en een splitsing tussen hoe het besturingssysteem er desktops en laptops uitziet, en de weergave op tablets.

 

Door: NU.nl/Marcel Vroegrijk

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...