Ga naar inhoud


Worden bomen te hoog?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Beste Gelders

Ik zie dus dat je vandaag een meting gedaan hebt tijdens de sun outage en een meting ongeveer anderhalf uur na de sun outage. Je ziet inderdaad dat het signaal tijdens de sun outage een stuk minder is en dat terwijl je al twee dagen na de maximale sun outage zit. Twee dagen geleden zou je een nog groter verschil hebben waargenomen. De normale waardes zien er best goed uit voor een 60cm schotel.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 jaren later...

  • Reacties 43
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als de zon schijnt.... deze week!

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas, het is deze week niet gelukt...wachten op de volgende sunoutage.

 

Vraagje, vroeger had ik een android app (free) op mijn tablet staan die na invullen van de gewenste satelliet  deze via de camera zichtbaar maakte om deze kunnen zien, iemand een idee of dit nog bestaat en zoja welke?, 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de sensoren in je telefoon niet goed gekalibreerd zijn, heb je niet veel aan die apps.

 

Als je bij een specifieke satelliet of boom wilt checken hoe het zit, kun je ook http://www.satellite-calculations.com/Satellite/lookangles.htm  gebruiken en daar het elevatieverschil tussen zon en satelliet laten uitrekenen.

Met dit hoekverschil (onder of boven de zon) kun je met een (zelfgemaakte) hoekmeter kijken waar de satelliet dan staat, en of de boom (gedeeltelijk) in weg komt te staan.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik heb duidelijk last van een boom bij me in de tuin die te hoog is geworden. Hoewel de zon al enkele graden hoger staat dan de satelliet, werpt deze boom met zijn nog kale takken een duidelijk zichtbare schaduw op mijn schotel. De bloesem begint uit te komen en het zal niet lang meer duren of ik heb te weinig signaal en kan de Astra 3 niet meer ontvangen. Er is dus haast geboden bij het snoeien van de boom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Meerdere dishpointers via de google store geprobeert maar geen met een satellietkaart, hoewel dit bij sommige wel word weergegeven aan de hand van foto,s, misschien alleen bij betaal versies

 
  •  
  •  

 

Heb je sat finder al geprobeerd?

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij heet gewoon SatFinder developed by: Maciej Grzegorczyk

 

Deze maakt gebruik van net kompas als dit in je toestel aanwezig is.

Laat de kaart van je plaats zien en waar de satelliet hangt.

Om mijn schotel destijds af ge regelen had ik mijn smartphone op de LNB arm gelegd en de schotel gedraaid tot de peil op mijn smartphone juist zat

Hoeveel de elivatie, azumiet, lnb skew.... wordt ook aangegeven

Screenshot_20200313-202512.png

Screenshot_20200313-203140.png

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer Gelders geen satellieten ziet, zal zijn kompas of bewegingssensor in zijn telefoon of niet aanwezig zijn of vastzitten.

De app. is dan in orde, maar op je telefoon scherm zie je niets.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-3-2020 om 20:43, ceesv zei:

Wanneer Gelders geen satellieten ziet, zal zijn kompas of bewegingssensor in zijn telefoon of niet aanwezig zijn of vastzitten.

De app. is dan in orde, maar op je telefoon scherm zie je niets.

 

Ok, even op onderzoek uit maar zie dat de waardes bij die marcej app niet kloppen volgens satje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...